27. haftada şeker yüklemesi yaptırmalı mıyım?

0 oy
450 göst.
8 Ağustos 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (26 puan) sordu
27.haftada mı şeker yüklemesi yapmak gerek ve yapmam gerekiyor mu ve niçin yapılıyor sizce yapayımmı ilk gebeliğim lütfen cevap verin
Gebelik haftası 25

7 Cevap

+1 oy
8 Ağustos 2021 (617 puan) cevapladı
28. Haftaya kadar zamanıniz var bunun için. Yaptırmak istemiyorm derseniz elbette ki zorunlu değil. Öncelikle şunu söylemek gerekir ki içtiğiniz şekerli su dediğimiz şeyin ne bebeğe ne anneye asla ama asla ne şimdi ne ileriki zamanda zararı yoktur. 50 veya 75 Gr şeker var içerisinde, yediğiniz çikolatalarla karşılaştırisaniz anlarsınız zaten, sadce çikolata değil patateste gibi bir çok yiyecekte bile glikoz bulunur. Yani korkulacak bir sıvı değil bı kere bu konuda (bilinçsizce) konuşan insanlara itibar etmeyin.

Öncesinde diyabetiniz olmamasına rağmen gebelikte görülebilir ve bazen bunu anne fark etmez. Gebelik sonuna doğru bu bebek için de anne için de büyük sıkıntılar yaratır. Bunun önüne geçebilmek için bu testler gerekli. Yükleme yaptınız ve gebelik diyabeti çıktı ise gerekli tedavi uygulanır kontrol altına alınır, bu direkt insülin kullanacağiniz anlamına gelmez, diyetlerle dahi idare edebilirsiniz. Bişeyi bilmeden ilerlemek mi sağlıklı yoksa önceden bilip önlem almak mı ? Bu size kalmış.  :) 

Sağlıkli gebelikler dilerim :) 
8 Ağustos 2021 (617 puan) yorumladı
Şunu da eklemek istiyorum ki evde yapılan testler size doğru sonuç vermez, şöyle ki sağlık kuruluşunda 50 Gr ya da 75 Gr glikoz derler dimi bellidir ölçüsü ve bu ölçü baz alınarak üst sınır 140 denir. Evde yediginjz şeylerdeki glikoz ölçüsünü bu kadar Grami gramina ayarlayabilmeniz mümkün değil,  ya fazlası ya azı olacak, bu yüzden de çıkan şeker sonucunuz size doğruyu gösteremez.
Her anne her bebek birbirinden çok ayrıdır, bı başkası yaptırmadı ve sorun yasamadi diye sizin de yaşamayacağiniz anlamına gelmiyor.
-Reklam-
0 oy
8 Ağustos 2021 (97 puan) cevapladı
Canım benimde ilk gebeliğim 24. Haftadayiz yaptırıp yaptırmamak bize bağlı böyle dedi doktor

Şahsen ben yaptirmiycam 

Açlık ve tokluk kan şekeri ölçümü oluyor onu yaptırınca zaten çıkıyor tüm sonuçlar ben gerekli ve faydalı görmüyorumuc Ablam var üçüde yaptırmadı hiçbir problem çıkmadı bende öyle yapicam
0 oy
8 Ağustos 2021 (305 puan) cevapladı
Gebelik şekeri normalde şeker hastası olmayan kişilerin gebeliginde gelisebilen bir rahatsızlık, doktorlar sonuclarina göre diyet veya son çare ilac tedavisi uyguluyoralar. Aksi halde bebekte rahatsızlık, annede kalıcı diyabet gorunebiliyor.
0 oy
8 Ağustos 2021 (231 puan) cevapladı
Gebelik şekeri son haftalarda bebek ölümüne bile sebep olan bi rahstsızlık. Bunu anlamanın yolu da şeker yükleme testi ben yaptırdım bidahaki gebeliklerimde de yaptırırım o riski göze alamam. 
0 oy
8 Ağustos 2021 (131 puan) cevapladı
Canim benden sana tavsiye yaptır benim şuan şekerim cikti ve düşürmek için elimden geleni yapıyorum acikcasi doktorum bana eğer dikkate alinmazsa ölümlü doğuma kadar sonuca varabilecegini söyledi.  Benim ilk doğumunda çocuğum vefat etti ve benimde kalbim durdu bunları tetikleyen sekerdi ama bana ilk hamileligimde doktorum bu testi yaptırmadıgi için hiçbir zaman anlamadık ne olduğunu hep skntili geçti hamileliğim kısacası ileride bir problem olduğunda kendini sorumlu tutacagin birseyin olmasın zor birsey değil alt tarafı 3 dilim baklavayı sıvı halde tüketmek gibi düşün derim.  Senin ve çocuğun için yaotirmani öneriyorum:) 

Güzel bi hamilelik geçirirsin umarım. 
0 oy
8 Ağustos 2021 (346 puan) cevapladı
Kesinlikle yapmalisin. Canan Karatay yapilmamali dedigi icin belli bir sure meslekten men edildi.  Cok cok önemli bu tür testler atlama tatlim. Zaten o icecegin 1 bardak sekerli suyu gun icinde baska bir seyden de aliyorsun hic bir zarari yok
0 oy
8 Ağustos 2021 (719 puan) cevapladı
Mutlaka yaptırmalısın sana ve bebeğe hiçbir zararı yok aksine gizli şekerin olabilir bebeği ve seni zehirleyebilir aıkıntılar yaşayabilirsin. 3 dilim baklava yiyorsun mutlaka onunla eş değer farklı herhangi bir şeyi yok zararı asla yok. Doktorun önerdiği bir test. Ben şeker yükleme ve detaylı ultrasona girdim bunların dışında ikili üçlü dörtlü testleri yaptırmadım çok şükür bir sorunumuz da yok ama şeker yüklemesi önemli bacım onu yaptır

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şeker yüklemesi testi hangi haftalar arasında yapılır?
Gebelik şekeri tarama testi, genellikle gebeliğin 24. ile 28. haftaları arasında yapılmaktadır. 27. hafta, bu taramanın yapılması için klinik açıdan en ideal ve yaygın kabul gören zaman dilimi içerisinde yer alır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yüklemesi testi neden yapılır?
Şeker yüklemesi testi, gebelik döneminde ortaya çıkan ve anne ile bebek sağlığını etkileyebilecek gestasyonel diyabetin teşhis edilmesi için yapılır. Bu test sayesinde kan şekerindeki dengesizlikler erken aşamada tespit edilerek, bebeğin aşırı kilo alması veya doğum sonrası yaşanabilecek komplikasyonların önüne geçilmesi hedeflenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi testi yaptırmak zorunlu mudur?
Şeker yüklemesi testi tıbbi olarak bir zorunluluk değil, ancak gebelik takibinde önerilen en güvenilir tarama yöntemidir. Uzmanlar, gizli şeker riskini belirlemek ve anne adayının sağlığını korumak adına bu testin tüm gebelere rutin olarak uygulanmasını tavsiye etmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi testi nasıl uygulanır ve kaç gram şeker verilir?
Test genellikle 50 gram glikozun bir bardak suda eritilerek içilmesiyle başlar ve bir saat sonra kan değerlerine bakılır. Eğer sonuç yüksek çıkarsa, doktorlar 75 gram veya 100 gram glikoz ile daha kapsamlı bir tanı testi isteyerek diyabet durumunu kesinleştirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi testi anneye veya bebeğe zarar verir mi?
Şeker yüklemesi testi, günlük hayatta tüketilen bir porsiyon tatlı veya meyveden alınan şeker miktarıyla benzer olduğu için anneye veya bebeğe zarar vermez. Aksine, gebelik şekerinin teşhis edilememesi durumunda oluşabilecek sağlık risklerini önlemek için oldukça güvenli ve gerekli bir prosedürdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,367 soru

24,668,283 cevap

367,117 kullanıcı

...