Bebeğin sol tarafta olması cinsiyetle ilgili bir işaret mi?

0 oy
2,236 göst.
9 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (432 puan) sordu
Sağ erkek sol  kız diyorlar dogrumu
Gebelik haftası 12+4
Kapatılma nedeni: Cinsiyet ile ilgili konuları sol üst köşeden konu dışı sohbetten sorabilirsiniz anlayışınız için teşekkür ederim.

26 Cevap

+1 oy
9 Ağustos 2021 (1,581 puan) cevapladı
Benim kızım hep sağımda. Sol tarafıma yatarsam mecburiyetten sola geçiyor ☺️
-Reklam-
0 oy
9 Ağustos 2021 (1,586 puan) cevapladı
Doğruluk payı var mı bilmiyorum ama benim soldaydi hep ve kiz çıktı 
9 Ağustos 2021 misafir yorumladı
Ne zaman sağa ya da sola geçiyor en baştan beri aynı mı oluyor yeri
9 Ağustos 2021 misafir yorumladı
Benim soldaydı hep erkek
9 Ağustos 2021 misafir yorumladı
İlk ultrasina girdiğinizde doktor size hangi taraftan baktı hatırlıyor musunuz
9 Ağustos 2021 (1,586 puan) yorumladı
İlk basta solda ileriki aylarda sağa geçti kuzum
9 Ağustos 2021 misafir yorumladı
Benim de ilk sağda baktı sonra sonra değişiyor demek ki sağ Salim kucağımıza almayı nasip etsin inşallah bebeklerimizi Rabbim
0 oy
9 Ağustos 2021 (91 puan) cevapladı
Benim  sağda  oğlum
9 Ağustos 2021 misafir yorumladı
Ne zaman sağa ya da sola geçiyor en baştan beri aynı mı oluyor yeri
0 oy
9 Ağustos 2021 (112 puan) cevapladı
Yanlis sağdan hamile kaldim kiz benimki
0 oy
9 Ağustos 2021 (63 puan) cevapladı
Benimde soldaydi cinsiyeti kız 
9 Ağustos 2021 misafir yorumladı
Ne zaman sağa ya da sola geçiyor en baştan beri aynı mı oluyor yeri
9 Ağustos 2021 (63 puan) yorumladı
Suan surekli yer değiştiriyor son haftalar 30dan sonra değişir yeri surekli ben şuan 37 haftalik
10 Ağustos 2021 misafir yorumladı
Ultrasonla ilk bakıldığında doktor nereden baktı size sağ taraftan mi sol taraftan mi
0 oy
9 Ağustos 2021 (290 puan) cevapladı
13+1 benimde hep solda ama cinsiyet blli diil
0 oy
9 Ağustos 2021 (1,026 puan) cevapladı
Ikiside soldaydi kiz.
0 oy
9 Ağustos 2021 (36 puan) cevapladı
Bütün hurafeleri çürüttük sağda ama kız
0 oy
9 Ağustos 2021 (406 puan) cevapladı
Benim de soldaydi kiz ama dogruluk payi nedir bilemem
0 oy
9 Ağustos 2021 (3,593 puan) cevapladı
Alakası yok oğlumda kızımda sağımdaydı
28 Temmuz 2022 (1,380 puan) yorumladı
Benim kizim hep sagimdaydi kizim oldu simdi de bu bebek hep sagimda sagima yatinca mecbur sola az maz kayiyor sonra yine hep sagda.erkege beniyor dedi doktor.bakalim))
25 Ağustos 2022 (3,593 puan) yorumladı
Bebeğin döllendiği tarafla cinsiyetin alakası yok canım erkeğe benziyor dediyse erkektir :)
Ne güzel bak sanada bir kız bir erkek ♥️
0 oy
9 Ağustos 2021 (2,046 puan) cevapladı
Solda benim ve oğlum olucak inanma hurafe seylere canım
0 oy
9 Ağustos 2021 (61 puan) cevapladı
Bende erkek bebek belirtileri ile ilgili aklınıza ne geliyorsa hepsi mevcut ama bebeğim kız :) hala çok şaşkınım ;)
9 Ağustos 2021 (36 puan) yorumladı
Bende aynıyım bende dahil herkes şokta
9 Ağustos 2021 (61 puan) yorumladı
Son dakika bir sürpriz olur mu acaba 21.haftadayım ;))
9 Ağustos 2021 (36 puan) yorumladı
Bende aynıyım bakalım ne olacak
28 Temmuz 2022 (1,380 puan) yorumladı
Mesela nasil hurafelerdi?acaba benimle aynimi.benimde erkek gosteriyor.
0 oy
9 Ağustos 2021 (353 puan) cevapladı
Canım benim de hep solda oğluşum olucak allahin izniyle 
0 oy
9 Ağustos 2021 (135 puan) cevapladı
Genelleme heralde benimki kiz ama sagda 
0 oy
9 Ağustos 2021 (149 puan) cevapladı
Kızım soldaydı benim. Şimdi oglumuz olacak oda sagda. 
0 oy
9 Ağustos 2021 (97 puan) cevapladı

Okadar batıl inanclar varki insanogluyuz hepsine inaniyoruz :)ilk kizimda tatli yedim hep uyuyordum kiz dediler tamam kiz oldu..2.sindr bel agrisi cektim karnimda sivriydi erkek dediler.hatta doguma girerkende erkek dediler kiz oldu..simdi ki hamilelegimde yuzune bir guzellik gelmis karninda sivri oglun olcak dediler ama oyle olmuyor :) kizim olcak ve sag tarafda..Allah gonlunuze gore versin

0 oy
9 Ağustos 2021 (11 puan) cevapladı
Bence alakası yok benim erkek ve bildim bileli solda
0 oy
9 Ağustos 2021 (2 puan) cevapladı
Benim de hep soldaydı,erkek dedi doktorumuz
0 oy
9 Ağustos 2021 (855 puan) cevapladı
Benimkide soldaydi hep kızım olacak inşallah:)))
0 oy
9 Ağustos 2021 (499 puan) cevapladı
Sağda iki oğlumdada oyleydi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeğin yerleştiği tarafa göre cinsiyet tahmini yapmak bilimsel mi?
Bebeğin rahimde sağ veya sol tarafta olmasının cinsiyetle hiçbir bilimsel bağlantısı yoktur. Ramzi teorisi olarak bilinen bu inanış, plasentanın yerleşimine dayalı bir tahmin yöntemidir ancak tıp dünyasında bilimsel bir geçerliliği bulunmamaktadır. Bebeğin cinsiyetini belirleyen tek etken, döllenme anında babadan gelen kromozomdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin cinsiyeti ne zaman ve nasıl kesin olarak öğrenilir?
Bebeğin cinsiyeti, gebeliğin genellikle 16. haftasından itibaren yapılan detaylı ultrason muayeneleri ile büyük oranda kesinleşir. Erken dönemlerde yapılan tahminler yanılma payı yüksek olduğu için kesin sonuç vermez. En güvenilir yöntem ise doktorunuzun ultrason görüntüsü üzerinden genital bölgeyi gözlemlemesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Plasenta yerleşimi ile cinsiyet tahmini yapan Ramzi teorisi nedir?
Ramzi teorisi, plasentanın (bebeğin eşi) rahimin sağında veya solunda olmasına bakarak cinsiyet tahmini yapmayı öngören bir iddiadır. Bu teoriye göre plasenta sağda ise erkek, solda ise kız denilmektedir; ancak geniş çaplı klinik çalışmalar bu yöntemin rastgele tahmin yapmaktan öteye geçmediğini ve güvenilir olmadığını kanıtlamıştır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin rahim içindeki konumu cinsiyet hakkında neden ipucu vermez?
Bebekler rahim içerisinde sürekli hareket halindedir ve amniyotik sıvı içerisinde pozisyon değiştirebilirler. Bebeğin sağa veya sola yaslanması tamamen bebeğin o anki hareketliliğine ve rahatlık tercihine bağlıdır. Bu durumun kromozom yapısı veya cinsiyet gelişimi ile herhangi bir biyolojik ilişkisi yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Halk arasındaki cinsiyet tahmin yöntemleri neden yanıltıcı olabilir?
Halk arasında yaygın olan karın şekli, bebeğin konumu veya mide bulantısı gibi belirtilerle cinsiyet tahmini yapmak tamamen şansa dayalıdır. Bu yöntemlerin bilimsel bir temeli olmadığı için doğruluk payları %50 civarındadır yani yazı-tura atmakla aynı orana sahiptir. Cinsiyet konusunda tek gerçekçi kaynak, uzman bir hekim tarafından yapılan ultrason takibidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,320 soru

24,667,704 cevap

367,079 kullanıcı

...