Doğum kontrol hapını bıraktıktan hemen sonra hamile kaldım mı?

0 oy
1,186 göst.
9 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (27 puan) sordu
Merhaba doğum kontrol hapı alırken yada bıraktıktan sonra hamıle kalıp saglıklı bebek sahıbi olan var mı?   Gecen sene ben kromozom anomalisi yuzunden dusuk yaptım ve hapı bıraktıktan 1.5 ay sonra hamıle kalmıştım.. Sebebi bu olabılır mı.. İnternete arastırdıgım kadarıyla kromozom anomalıye neden olabılıuormus.. SU anda bırakalı 20 gun oldu ve 3 kez ılıski oldu 3.de de korunmadım.. Bu bılgıyı yenı edindim.. Cok endıseliyim
Gebelik haftası 0

6 Cevap

0 oy
9 Ağustos 2021 (37 puan) cevapladı
Doğum kontrol hapını bıraktım 2 ay ilişkiye girmedim ilk ilişkiye girdigimde hamile kaldimve 38 haftalık hamileyim.simdilik bir sıkıntı problem de yok
9 Ağustos 2021 (27 puan) yorumladı
Evet işte olması gereken buymuş ben daha bırakalı 20 gun oldu korkuyorum hamıle kalırsam ve yıne aynı sekılde kromozal anomali yasarsam dıye... Fakat hesaplamalarıma gore gecen yılda bıraktıktan 1.5 ay sonra kalmışım.. Merak ettıgım bu hapı bılmeden kullanıp yada bıraktıktan hemen sonra hamıle kalıp saglıklı bebek dunyaya getiren var mı?
-Reklam-
0 oy
9 Ağustos 2021 (604 puan) cevapladı
Ben ilacı bırakınca 1 yıl nerdeyse hamile kalamadım ama polikistik over vardı bende o mu etkiledi bilmiyorum, ikinci de daha çabuk hamile kaldım 
9 Ağustos 2021 (27 puan) yorumladı
Evet o etkılemıs olabilir
0 oy
9 Ağustos 2021 misafir cevapladı
Ben kontrol hapı kullandığım halde hamile kalmıştım sonra kürtaj oldum sağlıklı olmayabilir dedi doktor 
9 Ağustos 2021 (27 puan) yorumladı
Evet hamıle kalınyor ama bebek saglıksız oluyor
9 Ağustos 2021 misafir yorumladı
Aynen bende riske atamadım
0 oy
9 Ağustos 2021 (47 puan) cevapladı
Ben doğum kontrol hapını 7 yıl aralıksız kullandım ve bıraktım ve ilk ilişkiden hamile kaldım şu an 38+4 hamileyim perşembe günü sezeryanla doğum yapıcam ve bebeğim çok sağlıklı çok şükür bir sıkıntı yaşamadım
9 Ağustos 2021 (27 puan) yorumladı
Sağ salim kucagınıza alın  İnşallah
9 Ağustos 2021 (47 puan) yorumladı
Hapım bitti adet oldum adetim bittikten sonra ilişki yaşadım ve hemen hamile kaldım canım.
9 Ağustos 2021 (47 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım Rabbim cümlemizin evladını bağışlasın sağlıkla kucağına almayı nasip etsin inşallah
9 Ağustos 2021 (27 puan) yorumladı
Maşallah Allah bana da nasıp eder insallah ıcıme su serptnz
10 Ağustos 2021 (47 puan) yorumladı
İnşallah canım benim Rabbim isteyen herkese sağlıklı evlatlar nasip etsin inşallah
0 oy
9 Ağustos 2021 (519 puan) cevapladı
Benim adet duzensizligim ve hamile kalmak istediğim için kullandım bu ay diğer ay kullanmadım şuan sekiz haftalık ikizlere hamileyim herhangi bi sorunumuz yok şükür ama ilk gebeligimde eşim korunalim demişti bu on gün kadar kullandim hapları sonra kaynanam duydu kızdı bize bizde bıraktık adet oldum sonra hamile kaldım ama o boş gebelikti sanirim değerlerim iki günde bi yukselmedi ve kanamam başladı düşük yaptım 
9 Ağustos 2021 (27 puan) yorumladı
Hamıle kalmak isteyen ne amacla kullanıyor birde
9 Ağustos 2021 (519 puan) yorumladı
Şey benim bekarken kistlerim ve adet duzensizligim olduğunda doktor hep doğum kontrol hapı kullandirirdi dizelirdi bende onun için kullandım evet bırakır bırakmaz diğer ay hamile kaldım
9 Ağustos 2021 (27 puan) yorumladı
Allah sağlıkla kucagnza almayı nasıp etsın ınsallah banada dua edin saglıklı bır bebek ıcın Rabbım acı vermesin,, ıcıme su serptnz  tesekkurler yorumlarınız ıcın
10 Ağustos 2021 (519 puan) yorumladı
Rabbim hem size hemde olmayan herkese nasip etsin inşallah kafaniza çok takmayin takınca daha çok olmuyor Allah büyük imtihandir sabrederseniz elbet olacak bir gün
10 Ağustos 2021 (27 puan) yorumladı
Amin cok sagolun
0 oy
9 Ağustos 2021 (90 puan) cevapladı
Cnm ilk evlendiğimde 3 sene kullandım bırakır bırakmaz hamile kaldım oğlum şuan 11 yaşında arada 6 sene spiral kullandım. Sonra 4 sene yine hap kullandım 2 ay sonra hamile kaldım şuan 39+5 ve çok şükür herşey yolunda. Rabbim sana da sağlıklı bebekler nasip eder inşallah. Hapın çok etkilediğini düşünmüyorum ama tabi doktor değiliz ki net olarak bilelim. Ama uzun süre kullanınca vücuttan atılması biraz zaman alabiliyor diye duymuştum. Herkeste farklılık gösterebilir. Beni çok etkilemedi mesela
9 Ağustos 2021 (27 puan) yorumladı
Amin Allah bagıslasın,, cok ıstıyorum ama korkuyorum dua edin saglıklı olsun yavrularım.. Bu bılgıyı korunmadan ılıskıye gırdık ten sonra ogrendm.. İnsallah boyle bı ıhtımal olmaz tekrar yasamam boyle şeyleri... Doktorlarda hıc acıklayıcı degıl her sorumda bısey olmaz deyip gonderiyorlar
9 Ağustos 2021 (27 puan) yorumladı
Bırakır bırakmaz dedıgınız 1 ay ıcınde falan mı
9 Ağustos 2021 (90 puan) yorumladı
Tabiki dualarım seninle canım. Ama içini ferah tut. Haptan dolayı olacağını düşünmüyorum. Birinci denemeden dolayı endişeni anlıyorum aslında. Rabbim isterse her türlü olur. Bol bol dua edelim
9 Ağustos 2021 (90 puan) yorumladı
Evet 22 yaşındaydım o zmn bıraktığım ay hamile kaldım cnm. İkincide de 4 sene kullandım bıraktıktan 2 ay sonra hamile kaldım tabiki yaşım 34 olmuştu artık :))
9 Ağustos 2021 (27 puan) yorumladı
Masallah sag salım kucagnza alın ınsallah ❤️

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum kontrol hapını bıraktıktan ne kadar süre sonra hamile kalınabilir?
Doğum kontrol hapı bırakıldıktan hemen sonra doğurganlık geri döner ve ilk yumurtlama döneminde hamile kalmak mümkündür. Birçok kadın ilacı bıraktığı ilk adet döngüsünde gebe kalabilmektedir, ancak vücudun hormonal dengesinin tam olarak oturması için birkaç ay beklenmesi önerilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum kontrol hapı kullanımı düşük riskini artırır mı?
Doğum kontrol hapı kullanımının doğrudan düşük veya kromozom anomalisi riskini artırdığına dair bilimsel bir kanıt bulunmamaktadır. Düşükler genellikle genetik faktörler veya embriyonun sağlıklı gelişememesi gibi durumlardan kaynaklanır; ilacı bırakır bırakmaz gebe kalmak düşükle doğrudan ilişkilendirilemez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hapı bıraktıktan hemen sonra hamile kalmak bebek için riskli midir?
Hapı bıraktıktan hemen sonra gebe kalmak bebek için tıbbi bir risk oluşturmaz ve bu durumun sağlıklı bebek doğumuna engel olduğu kanıtlanmamıştır. İlacın etkisi vücuttan hızla atılır, bu nedenle hamilelik öncesi özel bir bekleme süresine ihtiyaç duyulmadığı genel kabul gören bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum kontrol hapı sonrası hamilelik planlarken ne zaman doktora gidilmeli?
Hapı bıraktıktan sonra gebe kalmayı planlıyorsanız, öncelikle folik asit takviyesine başlamak için bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına danışmanız faydalıdır. Eğer daha önce düşük öykünüz varsa, doktorunuzla görüşerek hormon seviyelerinizin ve genel sağlık durumunuzun gebeliğe uygunluğunu kontrol ettirebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum kontrol hapı bırakıldıktan sonra adet düzeni ne zaman normale döner?
Doğum kontrol hapı bırakıldıktan sonra adet düzeninin normale dönmesi kişiden kişiye değişmekle birlikte genellikle 1 ila 3 ay sürmektedir. Bazı kadınlarda ilk ay hemen düzenli yumurtlama gerçekleşirken, bazılarında vücudun hormonal sistemi dengelemek için birkaç döngüye ihtiyacı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,163 soru

24,665,736 cevap

366,967 kullanıcı

...