30 haftalık hamileyim üst karnımda neden acı var?

0 oy
203 göst.
10 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (176 puan) sordu
30+3 haftalık hamileyim 2 gündür sanki midemin orda acı var ağrı yok özellikle hareket ettikçe canım çok yanıyor. Midem değil ama bundan eminim. Rahimle mi alakalı bebekle mi alakalı anlayamıyorum bebeğimin hareketleri normal bir değişim yok sanki içerden biri tırnaklarıyla etimi sıkıştırıyormuş gibi acıyor böyle olan var mı daha önce
Gebelik haftası 30+3

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

30 haftalık hamilelikte üst karın bölgesinde yanma hissi neden olur?
30 haftalık hamilelikte üst karın bölgesindeki yanma veya acı hissi, genellikle bebeğin büyümesiyle birlikte rahimin mide ve diyafram bölgesine yaptığı baskıdan kaynaklanır. Bebek büyüdükçe iç organları yukarı doğru iter; bu durum kaburga altlarında veya mide çevresinde tırnak batması gibi keskin bir acı hissine yol açabilir. Ayrıca hamilelikte sık görülen mide reflüsü veya gastrit problemleri de benzer yanma hislerini tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bebek hareket ederken karnımda neden acı hissediyorum?
Bebek hareket ederken karnınızda hissettiğiniz acı, bebeğin el, ayak veya dirsek gibi uzuvlarının iç organlarınıza ya da kaburga kemiklerinize doğrudan baskı yapmasından kaynaklanır. Özellikle 30. haftadan sonra bebeğin alanı daraldığı için yaptığı ani hareketler, karın duvarındaki dokuların gerilmesine ve geçici, keskin batma veya acı hislerine neden olabilir. Bu durum genellikle bebeğin pozisyon değiştirmesiyle hafifler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte üst karın ağrısı ne zaman tehlikelidir?
Üst karın ağrısı; şiddetli ve geçmeyen bir hal alıyorsa, görme bozukluğu, şiddetli baş ağrısı, ellerde veya yüzde ani ödem gibi belirtilerle birlikte seyrediyorsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Bu belirtiler, gebelik zehirlenmesi olarak bilinen preeklampsi riskini işaret edebileceği için tıbbi değerlendirme gerektirir. Sadece hareketle artan hafif acılar genellikle mekanik baskıya bağlıdır ancak her türlü alışılmadık ağrıda uzman görüşü alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kaburga altı ve mide üstü acısı nasıl hafifletilir?
Kaburga altı veya mide üstü acısını hafifletmek için en etkili yöntem, vücudun üst kısmını biraz daha dik tutacak şekilde dinlenmektir. Yatarken sol tarafa doğru uzanmak ve belinizi destekleyen yastıklar kullanmak, bebeğin baskısını azaltarak rahatlamanızı sağlar. Ayrıca çok dar kıyafetlerden kaçınmak, gün içinde sık ve az öğünlerle beslenmek mide üzerindeki baskıyı azaltarak acı hissinin şiddetini düşürebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
30 haftalık hamilelikte karın bölgesindeki batma hissi normal mi?
30 haftalık hamilelikte karın bölgesinde hissedilen batma veya sanki etiniz sıkıştırılıyormuş gibi olan acı hissi, anne adaylarının büyük çoğunluğunda görülen yaygın bir durumdur. Rahim büyümesi, karın kaslarının gerilmesi ve bebeğin aktif hareketleri bu hissin temel nedenleridir. Bebeğin hareketlerinde bir azalma yoksa ve ağrınız sabit bir şekilde şiddetlenmiyorsa, bu genellikle bebeğin büyüme sürecinin doğal bir parçası olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,555 soru

24,670,766 cevap

367,239 kullanıcı

...