Büyük tansiyonum 13 çıktı, neden bu kadar uykum geldi?

0 oy
182 göst.
10 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (137 puan) sordu
Kızlar tansiyonum büyüğü 13 çok yüksek değil galiba ama ben çok etkilendim ya çok fazla uyku yaptı başımı tutamıyorum sizce normal mi acaba 13 tansiyon bukadar etkiler mi genelde 11 di büyük tansiyonum
Gebelik haftası 35
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

1 cevap

0 oy
10 Ağustos 2021 (137 puan) cevapladı
Bilgisi olan yokmu acaba
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Büyük tansiyonun 13 olması normal mi ve neden uyku yapar?
Büyük tansiyonun 13 olması klinik olarak sınırda kabul edilse de, bünyeniz alışkın olmadığı için vücudunuzda ani bir yorgunluk ve uyku hali tetikleyebilir. Tansiyon değerlerindeki bu değişim, vücudun kan basıncını dengelemeye çalışırken harcadığı efor nedeniyle baş dönmesi ve aşırı uyku isteği gibi belirtilere yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyonun aniden 13'e çıkması baş ağrısı ve halsizlik yapar mı?
Evet, tansiyonun normal değeriniz olan 11'den 13'e yükselmesi, vücudunuzda damar içi basınç değişikliğine neden olarak baş ağrısı, ağırlık hissi ve ciddi bir halsizlik yaratabilir. Tansiyon değişimleri sırasında vücut kendini korumaya aldığı için bu tür fiziksel etkiler hissetmeniz oldukça beklenen bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyon 13 olduğunda evde ne yapmalı ve ne zaman doktora gidilmeli?
Tansiyonunuz 13 olduğunda öncelikle sakinleşmeli, sessiz ve loş bir ortamda uzanarak dinlenmelisiniz. Eğer tansiyon değeriniz dinlenmeye rağmen düşmüyorsa, şiddetli baş ağrısı, görme bozukluğu, bulantı veya göğüs ağrısı gibi ek belirtiler yaşıyorsanız vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Genelde 11 olan tansiyonun 13 olması tehlikeli bir durum mu?
Genel tansiyon ortalamanız 11 iken 13 değerini görmeniz, vücudunuzun bu değişikliğe tepki verdiğini gösterir ancak tek başına 13 değeri genellikle acil bir kriz olarak tanımlanmaz. Yine de tansiyonunuzun düzenli takibini yaparak, değerin sürekli bu seviyelerde kalıp kalmadığını kontrol etmek ve bir uzman görüşü almak en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyon yükselmesi durumunda uyku hali neden yaşanır?
Tansiyon yükselmesi sırasında vücut, kan akışındaki değişikliği düzenlemek için enerji harcar ve bu durum merkezi sinir sistemini etkileyerek kişide ani bir uyku hali ve sersemlik hissi oluşturabilir. Tansiyonun 11'den 13'e çıkması gibi ani değişimler, vücudun dengesini bozarak bu tip yorgunluk tepkilerini tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,475 soru

24,669,626 cevap

367,188 kullanıcı

...