24 haftalık gebeyim detaylı ultrasona girmedim, ne yapmalıyım?

0 oy
1,667 göst.
10 Ağustos 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (1,193 puan) sordu
Kızlar hastanelerde randevu bulamadım özele de gitmedim 24 haftalık olduk detaylı giremedim benim gibi Detaylıya girmeyenler var mı? 

21 Cevap

+1 oy
10 Ağustos 2021 (676 puan) cevapladı
Ben girilmesini gerektigini düşünüyorum çünkü herhangi bir olumsuzluga karşı mudahale edilebiliyor..anne karninda olmasada dogum anında ona gore onlem aliniyor..taramalar gibi değil yani onlarda hicbir mudahale yapilmiyor..aldirmak istermisinz diye soruluyor
10 Ağustos 2021 (706 puan) yorumladı
Anladım inşallah güzel sonuçlar almışsınızdır
10 Ağustos 2021 (676 puan) yorumladı
Ilk hamileligmde yaptrmistim onu..bunda haftam daha gelmedi
10 Ağustos 2021 (414 puan) yorumladı
Anne karninda çocuğa ne gbi bi müdahale edilebilir ??
10 Ağustos 2021 (1,656 puan) yorumladı
Misal ciğer geliştirici iğne vurulabilir.  Erken doğum riski varmı bakılır suyu dogum için gereklimi bakılır
10 Ağustos 2021 (706 puan) yorumladı
Anne karnında değil doğduğu andan itibaren belki doğuma kadın doğum doktorundan başka bir doktorun daha girmesi gerekecek
-Reklam-
0 oy
10 Ağustos 2021 (416 puan) cevapladı
Bende girmedim canım kendi isteğimle 
10 Ağustos 2021 (1,193 puan) yorumladı
Bende istiyordum doğrusu ama randevu yoktu
0 oy
10 Ağustos 2021 (190 puan) cevapladı
Ben de girmedim. Bulamadım. Özele de gitmedim.
10 Ağustos 2021 (1,193 puan) yorumladı
Bende özele gitmek istemiyorum ama devlette de randevu yoktu :(
0 oy
10 Ağustos 2021 (706 puan) cevapladı
Eğer girebilme imkanınız varsa girin organlara organlara giden damarlara bakılıyor doğuma belki kadın doğum doktorundan başka çocuk doktorununda girmesi gereken başka doktorların doğumdan hemen sonra müdahale etmesi gereken bir durum vardır bunu bilmezseniz bir sorunla karşılaşırsanız ileride pişman olabilirsinşz
10 Ağustos 2021 (1,193 puan) yorumladı
Bu haftadan sonra girebilme şansım var mıdır acaba canım
10 Ağustos 2021 (676 puan) yorumladı
24. Hafta son hafta diye biliyorum ben bnce yaptirabilirsnz
10 Ağustos 2021 (706 puan) yorumladı
Doktorunuzla görüşebilirsiniz 20-24 haftayı en doğru sonuçlar için diyorlardı ben ilk girdiğimde 17 haftalıktım önümüzdeki hafta tekrar gireceğim erken yaptırdığım gibi sizde bir hafta geç yaptırsanız sorun olmaz diye düşünüyorum
10 Ağustos 2021 (149 puan) yorumladı
Ben ilk bebegim de 25 haftalıkken girmişti.
0 oy
10 Ağustos 2021 (2,964 puan) cevapladı
Aynı haftadayiz. Ben de girmedim. Devletten randevu bulmuştum. Doktor istifa etmiş şansıma. Zaten az vaktim kalmıştı. Özele de gitmedim. Şahsen doktorum da çok gerekli görmedi ayrıntılıyı
10 Ağustos 2021 (1,193 puan) yorumladı
Doktorum önemli olduğunu söyledi ama randevu yok ki nasıl yapacağım bilemedim
10 Ağustos 2021 (2,964 puan) yorumladı
24ten sonra zamanı geçiyor zaten. Yapacak bir şey yok ki
0 oy
10 Ağustos 2021 (58 puan) cevapladı
Ben girmedim. Gittigim dr bana ben detayli bakiyorum dedi. Bir baska dr ise bebekte bir sikinti olursa, gorulurse dr kontrolunde detayliya girmenin daha makul oldugunu soylemisti. Ancak ben ozel hastaneye gidiyorum cihazlar goruntuler guzel. Belki devlet hastanelerindeki cihazlarin durumundan dolayi detayliya gidilmesi gerek demis olabilir burdaki arkadaslar. 
10 Ağustos 2021 (706 puan) yorumladı
Yok detaylı öyle değil bende normalde özele gidiyorum kontrollere ama detaylıda organdan çok organlara giden damarlara damarlardaki kan akışlarına her şeyine bakılıyor 45 dakika süren bir uygulama zaten benimde özeldeki doktorum çok ayrıntılı bakıyor hatta son ramdevusunu aldığım için hep benden sonra hastası olmuyor rahat rahat bakıyor ama detaylıda çok çok başka
10 Ağustos 2021 (58 puan) yorumladı
Vallahi 2 kizimda da girdim ozel hasteneydi max 10 dk surmustu cok farkli olmamisti yani normal ultrasonla belki hastane dr farki olabilir tabiki . Bu sefer girmedim dr ben bakiyorum zaten deyince. Allah esirgesin evlatlarimizi
10 Ağustos 2021 (706 puan) yorumladı
Hastane olduğu için öyledir belki ben detaylıya doktorun muayenehanesinde girmiştim
0 oy
10 Ağustos 2021 (280 puan) cevapladı
Kesinlikle girilmesi gerekiyor. 
0 oy
10 Ağustos 2021 (719 puan) cevapladı
İÇİNİZİ RAHAT TUTUN ALLAHIN İZNİYLE %95 ORANLA SAĞLIKLI BİR BEBEK GETİRECEKSİNİZ DÜNYAYA.

Pozitif düşünün, bebeğinize olumlu şeyler yollayın acaba demeyin Allahın izniyle sağlıkla dünyaya gelecek bebişlerimiz ❤️
0 oy
10 Ağustos 2021 (194 puan) cevapladı
Doktorum 30 haftaya kadar gıerbılırsın demıstı. Henuz gec kalmamıssınız. 
0 oy
10 Ağustos 2021 (1,004 puan) cevapladı
24 de gırdım bende bencr gırılmesı lazım bayaaaa bakıolar herseyıne
0 oy
10 Ağustos 2021 (381 puan) cevapladı
Bende giremedim özele gittim 135 TL muayene ücretinden hariç detaylı için 250 TL istediler yaptıracak durumum yok devletten randevu aldım 24.haftama denk geliyor yaparlarsa devlette yaptırıcam umarım bakarlar 
0 oy
10 Ağustos 2021 (736 puan) cevapladı
Bende girmedim ilk kızımda da gitmemiştim. Ama bunda içim çok huzursuz snaki girmem gerekiyormuş da ben ihmalkar davranışım gibi hissediyorum hayırlı neyse artık. Sağlıkla doğsun da 33 haftalık oldum. 
0 oy
10 Ağustos 2021 (276 puan) cevapladı
Bende girmedim sknti olmaz bence 
0 oy
10 Ağustos 2021 (353 puan) cevapladı
Aynı şekilde canım özelde yaptırmadım devlettede randevu yoktu bende yaptırmadım o şekilde kaldı 21. Haftadayım şuanda rabbim saglıklı evlatlar nasip etsin cümlemize
0 oy
10 Ağustos 2021 (2,420 puan) cevapladı
Canim soyle yapabilirsin.ben 21. Hafta girdim ve ozel perinatoloji hocasi yapti taramami..bana dediki hersey cok guzel ama suan bagirsaklari islev gormuyor mesela anca 8. Ay gibi baslar..o yuzden herseyi %100 diyemiyoruz..eger durumun var ise ben o aylarda girmeni tavsiye ederim tekrar dedi.hatta bir arkadasima da kendi doktoru tavsiye etmis.eger gun alabilirsen o zaman yaptir
0 oy
10 Ağustos 2021 (691 puan) cevapladı
Bende 24 te girmiştim sağlık problemlerinden dolayi evet çok fazla detaylı bakamiyorlar kemikler sertlestigi için bebeğin ama gereken genel duruma bakılıyor yinede bence ara hastaneyle konuş gün vermek zorundalar
0 oy
10 Ağustos 2021 (414 puan) cevapladı
Bn iki çocuğum da da girmedim önemli de değil girmek yani 
0 oy
10 Ağustos 2021 (312 puan) cevapladı
Eğer Ankara'da iseniz Gazi hastanesi hemen yapıyor ayrıntılı. Yada kısa zamana gün veriyor
0 oy
10 Ağustos 2021 (1,656 puan) cevapladı
Keşke girseydin en azından özele gidebilrdin .. en azından bir olumsuzluk varsa şimdiden onelemini alırlardı
0 oy
10 Ağustos 2021 (113 puan) cevapladı
Canım ben en baştan beri tüm tahlilleri yapıyorum kafam rahat olsun diye bebeğimde birşey varsa önlemini ilk başta alalım diye özelde yaptırıyorum her şeyi ne olur ne olmaz diye eşimde para olmasaydı yüzüğümu bile satmayı düşünurdum yani bence sende yaptır 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

24 haftalık gebelikte detaylı ultrasona girmemek bir sorun yaratır mı?
24 haftalık gebelikte detaylı ultrasona girmemek, bebeğin organ gelişimi ve olası yapısal anomalilerin erken tespiti açısından önemli bir fırsatın kaçırılması anlamına gelebilir. Detaylı ultrason genellikle 18 ile 23. haftalar arasında yapılması önerilen bir taramadır ancak bu süreyi geçirdiyseniz doktorunuzla görüşerek uygun bir zamanda tarama için randevu oluşturmanız bebeğin sağlığı açısından kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Detaylı ultrason en geç kaçıncı haftaya kadar yapılabilir?
Detaylı ultrason taraması için ideal zaman aralığı 18-23. haftalar arası olsa da, doktorlar gerekli gördükleri durumlarda 24. haftadan sonra da bu incelemeyi gerçekleştirebilirler. Haftanız ilerlemiş olsa bile, geç kalmış sayılmazsınız; hemen bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurarak bebeğinizin detaylı anatomik taramasının yapılıp yapılamayacağını öğrenmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Detaylı ultrason randevusu bulamazsam ne yapmalıyım?
Detaylı ultrason randevusu bulamadığınız durumlarda öncelikle takipli olduğunuz hastanenin perinatoloji bölümü ile iletişime geçerek durumu bildirmelisiniz. Eğer hastane imkanları kısıtlıysa, üniversite hastanelerinin perinatoloji kliniklerinden veya bu konuda uzmanlaşmış radyoloji merkezlerinden destek alarak bebeğinizin rutin kontrollerini aksatmadan tamamlamanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Detaylı ultrason yaptırmadan doğum yapmak riskli midir?
Detaylı ultrason yaptırmadan doğum yapmak, bebeğin organ sistemlerinde olabilecek bazı yapısal sorunların doğum öncesinde bilinememesine neden olabilir. Bu tarama, doğum sonrası süreçte bebeğin ihtiyaç duyabileceği özel müdahalelerin veya tedavilerin önceden planlanabilmesi için hayati veriler sağlar, bu nedenle imkan dahilinde mutlaka yaptırılması tavsiye edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Detaylı ultrason ile normal ultrason arasındaki fark nedir?
Detaylı ultrason, normal kontrollerden farklı olarak bebeğin beyin yapısı, kalp odacıkları, omurga, böbrekler ve ekstremiteler gibi tüm organ sistemlerinin detaylı olarak incelendiği kapsamlı bir taramadır. Normal ultrasonda sadece bebeğin gelişimi ve kalp atışı izlenirken, detaylı ultrasonda olası anomalilerin tespiti için çok daha yüksek çözünürlüklü cihazlar ve uzman hekim değerlendirmesi kullanılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 401 göst.
10 Ağustos 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde SsevdaA (1,193 puan) sordu
0 oy
11 cevap 1,164 göst.
0 oy
4 cevap 383 göst.
4 Temmuz 2021 Hamilelikte Testler kategorisinde Aslans-mom (357 puan) sordu
0 oy
2 cevap 792 göst.

1,512,230 soru

24,666,622 cevap

367,022 kullanıcı

...