Kimyasal gebelikten sonra adet bitiminde lekelenme neden olur?

0 oy
149 göst.
10 Ağustos 2021 Hamile Kalamama kategorisinde (271 puan) sordu
Merhaba bayanlar. Haziranda kimyasal gebelik geçirdim. 2.adetimi oldum. Normalde 5 gün sürüyordu 3 gün falanda leke ile bitiyordu. Yanlız bu sefer adetim biteli 5 6 gün oldu ve hala lekenme bitmiyor. Doktordan sıra aldım 10 gün sonrasına verdi. Aynı durum ile karşılaşan var mı

1 cevap

0 oy
10 Ağustos 2021 (283 puan) cevapladı
Benim düşük oldu normal  şartlarda  4 gün sürerdi reglim düşükten sonra 1 haftaya kadar uzamıştı hayırlısı olsun inşallah 
10 Ağustos 2021 (271 puan) yorumladı
Anladım canim. Ama kimyasaldan sonra adetim normal şekilde geçti. 2.ay böyle olması tedirgin etti beni
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kimyasal gebelikten sonra adet bitiminde lekelenme neden olur?
Kimyasal gebelik sonrası vücudun hormonal dengesinin normale dönmesi zaman alabilir ve bu süreçte rahim duvarındaki dokuların temizlenmesi adet bitiminde lekelenmelere yol açabilir. Genellikle östrojen ve progesteron seviyelerindeki dalgalanmalar, adet döngüsünün tam düzenine girmesini geciktirerek birkaç gün süren kahverengi veya pembe lekelenmeleri tetikleyebilir. Eğer bu durum birkaç döngüden fazla sürüyorsa veya şiddetli ağrı ile eşlik ediyorsa mutlaka bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasal gebelik sonrası adet düzeni ne zaman normale döner?
Kimyasal gebelik geçiren çoğu kadında adet düzeni genellikle 4 ile 8 hafta içerisinde normale döner. Vücudun gebelik hormonlarını tamamen sıfırlaması ve yumurtlama döngüsünün eski ritmine kavuşması kişiden kişiye farklılık gösterir. İlk 1-2 adet döneminde lekelenme, kanama miktarında değişiklik veya döngü süresinde kaymalar yaşanması beklenen bir durumdur ancak 3 aydan uzun süren düzensizliklerde doktor kontrolü gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet bitiminden sonra devam eden lekelenme ne zaman ciddiye alınmalı?
Adet bitiminden sonra devam eden lekelenme; şiddetli kasık ağrısı, kötü kokulu akıntı, ateş veya yoğun kanama ile birlikte görülüyorsa ciddiye alınmalı ve vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Ayrıca lekelenme süresi 10 günü aşıyorsa veya her döngüde tekrarlayan bir hal almışsa, rahim içi bir doku kalıntısı veya hormonal bir dengesizlik riski açısından muayene edilmek önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasal gebelik sonrası rahimde parça kalmış olabilir mi?
Kimyasal gebelik sonrası rahimde doku parçası kalması nadir olsa da, eğer lekelenmeler uzun süre devam ediyor ve durmuyorsa bu ihtimal değerlendirilmelidir. Doktorlar böyle bir durumda ultrason muayenesi yaparak rahim duvarının kalınlığını ve iç yapısını kontrol ederler. Eğer ultrasonda herhangi bir kalıntı saptanırsa veya kanama durdurulamıyorsa tıbbi müdahale veya ilaç tedavisi ile rahim içi temizliği sağlanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kimyasal gebelikten sonra adet kanaması neden farklılaşır?
Kimyasal gebelik sonrası adet kanamasının süresi veya yoğunluğunun değişmesi, vücudun gebelik kaybı sonrası toparlanma sürecinin bir parçasıdır. Gebelik hormonlarının (hCG) düşüşüyle birlikte rahim iç tabakası olan endometriumun dökülme biçimi değişebilir, bu da ilk dönemlerde kanamanın daha uzun sürmesine veya lekelenmelerin uzamasına neden olur. Vücudun kendi doğal dengesine dönmesi için genellikle birkaç adet döngüsü geçmesi gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,150 soru

24,665,560 cevap

366,955 kullanıcı

...