Bebeğimi az hissediyorum ve rahimde yanma var, normal mi?

0 oy
187 göst.
11 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (566 puan) sordu
Merhaba. 3 gündür bebegi az hissediyorum. Her zaman çok net değildi tabi ama 3 gündür ufak pit pit hareketleri var ve bebek çok aşağıda rahim yerinde hissediyorum nadiren yukari çıkıyor. 

Ara sıra da rahimde acı hissediyorum yanma gibi. Baskı yaptığı için mi oluyor bilmiyorum. İlk gebeligim daha önce de başıma gelmediği için beni korkutuyor. 

Erken doğum riskim yok çok şükür yok. Kanama vs sorunum da yok. 

Rahime baskı uyguladığı için mi aciyordur bu yanma hissi bu yüzden mıdır? 

Aranızda başınıza gelen var mı?
Gebelik haftası 28+2

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik döneminde rahimde yanma hissi neden olur?
Gebelik sürecinde rahimde hissedilen yanma hissi, genellikle bebeğin büyümesiyle birlikte rahim kaslarının gerilmesi, sinir uçlarına baskı yapması veya genişleyen rahmin çevre dokulara uyguladığı fiziksel basınçtan kaynaklanır. Ayrıca idrar yolu enfeksiyonları veya vajinal bölgedeki hassasiyet de benzer yanma hislerine yol açabilir; bu nedenle belirtiler devam ederse mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bebek hareketlerinde azalma ne zaman tehlikelidir?
Bebek hareketlerinde hissedilir bir azalma veya 2 saatlik bir gözlem süresinde 10'dan az hareket olması durumunda vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır. Özellikle bebeğin alışılagelmiş hareket düzenindeki belirgin duraklamalar veya çok zayıf hissedilen 'pit pit' hareketleri, bebeğin stres altında olabileceğine işaret edebilir ve NST gibi testlerle kontrol edilmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek rahimde çok aşağıdaysa ne yapılmalı?
Bebeğin rahim içinde aşağıda hissedilmesi, gebeliğin ilerleyen dönemlerinde bebeğin doğum kanalına doğru yerleşmeye başlamasıyla normal kabul edilebilir ancak erken haftalarda bu durum rahim ağzı baskısı riskini akla getirebilir. Bu hissi yaşıyorsanız ağır kaldırmaktan kaçınmalı, uzun süre ayakta kalmamalı ve dinlenmeye özen göstererek durumu mutlaka takip eden doktorunuzla paylaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte rahimde baskı hissi normal mi?
Hamilelikte rahimde baskı hissi, bebeğin büyümesi ve rahim kapasitesinin artmasıyla birlikte pek çok anne adayının yaşadığı yaygın bir durumdur. Ancak bu baskı hissiyle birlikte kanama, su gelmesi, düzenli kasılmalar veya şiddetli ağrı gibi ek semptomlar görülüyorsa, bu durum erken doğum veya rahim ağzı yetmezliği gibi riskli durumların habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bebek hareketleri nasıl takip edilir?
Bebek hareketlerini takip etmek için yemekten sonra sol tarafa yatıp sessiz bir ortamda 1-2 saat boyunca bebeğin hareketlerine odaklanmak en etkili yöntemdir. Gün içinde bebeğin hareket düzenini bir not defterine kaydederek, kendi normalinize göre bir ritim belirleyebilir ve hareketlerdeki ani azalma veya değişiklikleri doktorunuza rapor ederek bebeğin sağlık durumunu yakından izleyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 70 göst.
0 oy
2 cevap 146 göst.
0 oy
1 cevap 293 göst.
0 oy
0 cevap 268 göst.

1,512,452 soru

24,669,314 cevap

367,168 kullanıcı

...