5 haftalık hamileyim, karnımda gaz ve ağrılar var, normal mi?

0 oy
1,290 göst.
12 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (5 puan) sordu
5 haftalık hamileyim karnında gaz ve ağrılar oluyor normalmi çok korkuyorum lütfen cevap verin
Gebelik haftası 5 haftalık

9 Cevap

0 oy
12 Ağustos 2021 misafir cevapladı
Merhaba canım eğer korkuyorsanız doktora gitmenizi öneririm. Ama daha dün doktora gittim arada regl olcak gibi sancım oluyor doktorum kanama m olmadığı sürece normal dedi. 9+1 haftalık . Ayrıca ayakta çok durma elinden geldigince yat , uzan ayağını kaldır dinlen bebek yerleşme aşamasında şuan güzelce yerlessin ki ilerde sorun yaşama.
-Reklam-
0 oy
12 Ağustos 2021 (260 puan) cevapladı
Korkma canım 28 haftalık olduk hala ağrı oluyor bebek yerleşirken adet sancisi gibi ağrıyor  korkmana gerek yok
0 oy
12 Ağustos 2021 (3,770 puan) cevapladı
Canım valla baştan git doktora o gaz sancısı, kabızlık vs başa bela bebeğe zararı yok ama insanı mahvediyor. Doktor bitkisel şeyler önerebilir 
0 oy
12 Ağustos 2021 (3,543 puan) cevapladı
Canim adet sancisi gibi agrilar normal hatta benim batma da oluyordu  oturup kalkerken yatakda saga sole donerken  3 ay normal demiisti doktor

Dayanamadigin agriin olursa gel demisti
12 Ağustos 2021 (5 puan) yorumladı
İnanirmısınız yan dönüp uyuyamıyorum bile  sabah çok erkenden uyanıyorum uyuyamıyorum
0 oy
12 Ağustos 2021 (107 puan) cevapladı
Bebek yerleşmesi İcin hazırlık yapıyor rahmin. 
0 oy
12 Ağustos 2021 (110 puan) cevapladı
Bebeğin vücuduna yerleşiyor normaldir agirmasi vücudun sonucda yeni bı can üretiyor kan gelmedikçe korkma cnm
12 Ağustos 2021 (5 puan) yorumladı
Teşekkürler ederim
12 Ağustos 2021 (110 puan) yorumladı
Bişi değil
0 oy
15 Kasım 2021 (19 puan) cevapladı
Canım hiç korkma aynı ağrıları ben de çektim ama zamanla hafifliyor arada geçiyor bir daha geliyor şu an 9+2 yim hiç bir ağrım sizim yok belirtim dahi yok şimdi de niye belirtim ağrım yok diye korkuyorum
0 oy
15 Kasım 2021 (55 puan) cevapladı
Ben şöyle bişey anlatmak istiyorum test yapmıştım 5 haftalık gebeydım 1 hafta sonra masada yemek yerken sancı gırdı acile gıttım düşük yapıyorum zannettım o derece dogrulamıyodum gıttım gaz dedıler yanı soyle normal bu haftalarda hem gaz hem uerlesme 
0 oy
15 Kasım 2021 (16 puan) cevapladı
Canım bende 6. Haftama gircem bugün sağlıkocağına gitmiştim kan sonuçlarım için hemşireye sordum karnım kasıklarım çok ağrıyor ilaç kullanmıyorum bişey olur diye dedim oda bana bunların yerleşme ağrısı gayet normal olduğunu söyledi içine ferah tut bişe olmaz 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

5 haftalık hamileyken karında gaz ve şişkinlik olması normal mi?
Evet, 5 haftalık hamilelik döneminde karında gaz ve şişkinlik hissetmek oldukça normal bir durumdur. Gebeliğin erken evrelerinde artan progesteron hormonu sindirim sistemini yavaşlatarak gaz birikimine ve karın bölgesinde gerginliğe neden olabilir. Bu durum genellikle vücudun hamileliğe uyum sağlama sürecinin bir parçasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelikte görülen karın ağrısı ne zaman tehlikeli kabul edilir?
Erken gebelikte hafif karın ağrıları normal kabul edilse de, şiddetli ve geçmeyen ağrılar, tek taraflı keskin sancılar veya buna eşlik eden vajinal kanama durumu tehlikeli olabilir. Eğer ağrınız yaşam kalitenizi düşürecek kadar şiddetliyse ve beraberinde ateş, bayılma hissi veya yoğun kanama varsa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
5 haftalık hamilelikte gaz sancısını hafifletmek için neler yapılabilir?
Gaz sancısını hafifletmek için gün içinde küçük porsiyonlarla sık sık beslenmeye özen göstermeli ve gaz yapan baklagil, lahana gibi gıdalardan bir süre uzak durmalısınız. Ayrıca bol su içmek ve gün içinde kısa, hafif yürüyüşler yapmak sindirim sisteminizin düzenli çalışmasına yardımcı olarak gaz şikayetlerinizi azaltacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin ilk haftalarında karın ağrısı neden olur?
Hamileliğin ilk haftalarında karın ağrısı, rahimin büyümeye başlaması, vücuttaki hormonal değişimler ve sindirim sistemindeki yavaşlamadan kaynaklanır. Rahim çevresindeki bağların gerilmesi, kasık bölgesinde hafif batma veya çekilme hissi yaratabilir; bu durum genellikle embriyonun yerleşme süreciyle ilişkilidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte gaz sancısı bebek için riskli bir durum mudur?
Hamilelikte yaşanan basit gaz sancıları bebek için doğrudan bir risk oluşturmaz ve gebeliğin doğal bir yan etkisidir. Ancak bu ağrıların rahim kasılmalarıyla karıştırılmaması önemlidir; eğer ağrınızın gaz kaynaklı mı yoksa başka bir nedenden mi olduğunu ayırt edemiyorsanız, içinizin rahat etmesi için mutlaka doktorunuza danışarak muayene olmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 685 göst.
0 oy
6 cevap 608 göst.
0 oy
9 cevap 1,448 göst.
0 oy
10 cevap 1,551 göst.

1,512,230 soru

24,666,617 cevap

367,022 kullanıcı

...