20 haftalık hamileyim sağ böbreğimde ağrı var, neden olur?

0 oy
507 göst.
12 Ağustos 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (109 puan) sordu
20haftalik hamileyim,sağ bobreyimde agri var nedeni ne ola bilir.
Gebelik haftası 20

5 Cevap

0 oy
12 Ağustos 2021 (101 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Rahim sağa doğru büyürmüş, ondan ağrı olabiliyormuş.  Bende de oluyor ara ara.

29+4
12 Ağustos 2021 (109 puan) yorumladı
Sizde uyumakda zorlukmu cekiyonuz((
-Reklam-
0 oy
12 Ağustos 2021 (1,144 puan) cevapladı
Bebek baskı yapıyordur canm böbreği zorluyordur benimde ilk gebeliğim de öyleydi çok zor dönemler geçirdim böbreğime stent bile takıldı . İnşallah tabi senin olmaz dikkat et
12 Ağustos 2021 (109 puan) yorumladı
Ne yapmam gerekir peki?nasil dikkat edeyim,cok enise duyuym bebeyim icin,ayaklaninca gecyor yataga yaslaninca agriyor
12 Ağustos 2021 (286 puan) yorumladı
Yatarken altına yastık koymayı dene bende böbrek büyümesi oldu yürürken bile ağrıdan yürüyemez oldum
0 oy
12 Ağustos 2021 (16 puan) cevapladı
Test yaptır bebek için böbrek önemli.

Bende 31 haftalık hamileyim bu güne kimi hiç böbrek sıkıntım olmamışdı ama 2 gün önce ağrım oldu test yaptırdım zülal çıktı. Tedavi olmassam erken doğum olucak.Yatmakda kalkmakda yürümekte zorluk çekiyorum o yüzden.Doktora görünün sizde
0 oy
12 Ağustos 2021 (424 puan) cevapladı
Bebek Mesane kanalina baskı yaptığı için böbrekte etkileniyor büyüme oluyor o nedenle ağrı olabilir. Ürolojiye gitmeniz lazım ultrason kontrolü ile anlaşılıyor. İleri durumlarda kanala katater takılıyor. İlaç olarak sadece parol kullanılabilir. bilginiz olsun çok geçmiş olsun
12 Ağustos 2021 (109 puan) yorumladı
Peki agri gecerse
12 Ağustos 2021 (424 puan) yorumladı
Ben bir hafta boyunca birer gün arayla ağrı çektim, tam geçti derken tekrar başlıyordu. Ayda bir ultrason ile kontrol ediliyor 2.5 oranında büyüme varken en son 1.5 oranına düşmüş. Bol su icmeye çalıştım belki o etkili oldu bilemiyorum.  Ne olursa olsun kontrol altında olmak gerek
0 oy
12 Ağustos 2021 misafir cevapladı
Canım bende 20+5 haftalık hamileyim ben oturamiyorum sanki iğne batıyor uzmanınca iyi geliyor merak ettim sizde de oluyor mu?
12 Ağustos 2021 misafir yorumladı
Evet canım benim sol taraf öyle üzerime 5 dakikadan fazla oturamiyorum
13 Ağustos 2021 (109 puan) yorumladı
Peki doktora gitdinmi,ne dedi doktor?
13 Ağustos 2021 misafir yorumladı
Canım kontrolüm daha var gitigim zaman söyliycem
14 Ağustos 2021 (109 puan) yorumladı
Tamam canim bende gidince soylerim size))
14 Ağustos 2021 misafir yorumladı
Tmm canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

20 haftalık hamileyim sağ böbreğimde ağrı neden olur?
20 haftalık hamilelikte sağ böbrek ağrısının en yaygın nedeni, büyüyen rahmin sağ taraftaki üreter kanalına baskı yapması sonucu idrar akışının yavaşlamasıdır. Bu durum idrarın böbrekte birikmesine ve ağrıya yol açabilir, ancak mutlaka bir idrar yolu enfeksiyonu veya böbrek taşı olasılığı da doktor tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sağ böbrek ağrısı nasıl geçer?
Hamilelikte sağ böbrek ağrısını hafifletmek için en etkili yöntem sol yanınıza yatarak dinlenmektir; bu pozisyon rahmin böbrekler üzerindeki baskısını azaltır. Bol su tüketmek idrar yollarını temizleyerek enfeksiyon riskini düşürür, ancak şiddetli ve sürekli ağrılarda mutlaka doktorunuza başvurarak idrar tahlili yaptırmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte böbrek ağrısı tehlikeli mi?
Gebelikte böbrek ağrısı, eşlik eden ateş, titreme, idrarda yanma veya mide bulantısı gibi belirtiler varsa tıbbi olarak ciddiye alınmalıdır. Bu belirtiler piyelonefrit denilen böbrek enfeksiyonuna işaret edebilir ve erken tedavi edilmezse hem anne hem de bebek sağlığı açısından risk oluşturabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte böbrek büyümesi belirtileri nelerdir?
Hamilelikte böbrek büyümesi genellikle sağ tarafta daha belirgindir ve kendini yan ağrısı, sırta vuran ağrı ve idrar yaparken zorlanma ile gösterir. Çoğu zaman fiziksel baskı kaynaklı olsa da, ağrının şiddeti artıyorsa ultrason takibi ile böbrek kanallarındaki genişleme seviyesinin kontrol edilmesi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken böbrek ağrısı için hangi doktora gidilir?
Hamilelik sürecinde yaşanan böbrek ağrıları için öncelikle takipli olduğunuz Kadın Hastalıkları ve Doğum uzmanına başvurmalısınız. Doktorunuz gerekli gördüğü durumlarda Üroloji veya Nefroloji uzmanları ile konsültasyon yaparak, bebeğe zarar vermeyen güvenli tedavi yöntemlerini veya görüntüleme tekniklerini planlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 194 göst.
0 oy
1 cevap 164 göst.
0 oy
5 cevap 368 göst.
25 Ekim 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Minenur (19 puan) sordu
0 oy
7 cevap 603 göst.

1,512,426 soru

24,668,923 cevap

367,153 kullanıcı

...