Şeker testi öncesi kan ilacı içtim, sonuç etkilenir mi?

0 oy
524 göst.
13 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (41 puan) sordu

Hanimlar bugün seker testi yaptım sabah ac karna gitmistim evden gitmeden önce kan ilacı icmistim monovit d3 bunun sonuclara bi etkisi olmaz değil mi bir de sonucum iyi mi bilgisi olan cevap verebilir mi? Teşekkür ederim şimdiden 

image

8 Cevap

+1 oy
13 Ağustos 2021 (625 puan) cevapladı
Tahlil sonuçlarınız normal 
-Reklam-
+1 oy
13 Ağustos 2021 (897 puan) cevapladı
Tahlil sonucun normal
+1 oy
13 Ağustos 2021 (433 puan) cevapladı
Normel canım 
+1 oy
13 Ağustos 2021 (3,770 puan) cevapladı
Gayet güzel canım. 
+1 oy
13 Ağustos 2021 (991 puan) cevapladı
Normal canım sonuçların bir sıkıntı yok 
+1 oy
13 Ağustos 2021 (2,167 puan) cevapladı
Canim.kendi açlık sekerin yuksek çıkmış biraz , bisligim kadariyla da 140 ve uzeri riksli canım sen yine de doktorunla görüş canım bir daha ki kontrolünde 
+1 oy
13 Ağustos 2021 (296 puan) cevapladı
Gayet iyi çıkmış sonuçlar 
+1 oy
13 Ağustos 2021 (247 puan) cevapladı
Şeker yok cnm güzel cikmis

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Şeker testi öncesi kan ilacı içmek test sonucunu etkiler mi?
Genel olarak kullanılan D vitamini veya demir içerikli kan ilaçları, doğrudan açlık kan şekeri değerlerini değiştirmez. Ancak testin doğruluğu için doktorunuzun önerdiği açlık süresine uymanız ve varsa kullandığınız tüm ilaçları test öncesinde mutlaka hekiminize bildirmeniz en sağlıklı yaklaşım olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi yaptırırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
Şeker yükleme testi öncesinde en az 8-10 saatlik bir açlık süresi gereklidir ve bu süre zarfında su dışında herhangi bir gıda tüketilmemelidir. Test gününden önceki 3 gün boyunca karbonhidrat kısıtlaması yapmadan normal beslenmeye devam edilmeli, aşırı fiziksel aktiviteden kaçınılmalı ve test anında sakin kalınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri testi aç karnına mı yoksa tok karnına mı yapılır?
Gebelik şekeri testi (OGTT) mutlaka sabah saatlerinde, en az 8 saatlik gece açlığının ardından yapılmalıdır. Testin başlangıcında önce açlık kan şekeri ölçülür, ardından belirli miktarda glikozlu su içirilir ve doktorun belirlediği aralıklarla (genellikle 1. ve 2. saatlerde) tekrar kan alınarak vücudun şekeri tolere etme kapasitesi ölçülür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi sonuçları nasıl yorumlanmalıdır?
Şeker yükleme testi sonuçları, sadece laboratuvarın belirlediği referans aralıklarına göre değil, gebelik haftanıza ve doktorunuzun klinik değerlendirmesine göre yorumlanmalıdır. Açlık, 1. saat ve 2. saat değerlerinin her biri için ayrı eşik değerleri bulunur; bu değerlerden herhangi birinin yüksek çıkması durumunda doktorunuz gestasyonel diyabet riski açısından ileri tetkik isteyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde şeker testi neden mutlaka yapılmalıdır?
Gebelik şekeri testi, anne adayında gizli seyredebilen gestasyonel diyabeti tespit etmek için kritik bir taramadır. Erken teşhis, hem annenin kan şekeri dengesini korumak hem de bebeğin aşırı kilo alımı, doğum sonrası solunum sıkıntısı veya hipoglisemi gibi risklerden korunması için oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 212 göst.
13 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Furkanbabacanim (41 puan) sordu
0 oy
1 cevap 183 göst.

1,512,149 soru

24,665,545 cevap

366,953 kullanıcı

...