7 haftalık kürtajdan sonra ne zaman hamile kalabilirim?

0 oy
424 göst.
14 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (24 puan) sordu
Merhaba kızlar.Ben sağ ve sol yumurtalığında çikolata kisti olan biriyim.Geçen hafta cuma günü kürtaj oldum yedi haftalık bebeğimin gelişimi olmadığı için.Dün kontrole gittim doktor üç ay korunmamı istedi.İki aylıkta doğum kontrol hapı verdi kistlerimin baskılanması için ve kistler büyümesin ki korunmadan sonra hamile kalabileyim.Nasıl bir yol izleyebilirim veya başından bu tarz olay geçen var mı?
Gebelik haftası Yok

6 Cevap

0 oy
14 Ağustos 2021 misafir cevapladı
Doktorunuz ne onerdiyse onu yapmalısınız bende kürtajdan sonra korundum 2 adet oldum sonra tekrar denedik sorun olmadı geçmiş olsun
-Reklam-
0 oy
14 Ağustos 2021 (9 puan) cevapladı
Bende 9 haftalıkken kürtaj olmuştum 3 ay korunduk benim de kistim oluşmuş doğum kontrol hapıyla gitti. 4. Ay bebek için kontrole gittim hemen kaldım  için rahat olsun canım 
0 oy
14 Ağustos 2021 (216 puan) cevapladı
Benim doktorum kürtajdan sonra hamile kalmak istersem 1 regl sonrası korunmayı kesebilirsin demişti eskiden miş o 3 ay korun 6 ay korun olayları dedi bende 9 haftalık gebelik sonlandırmıştım temas yasağı bitti sonra 1 ay sonra regl oldum sonra da hamile olduğumu öğrendim şuan 23+5 iz çok şükür hiçbir sorun yok sadece ilk 3 ay progestan kullandım ihtimale karşı doğuma kadar da kan sulandırıcı iğne kullanacağım gönlünü ferah tut doktoruna güveniyorsan bekle korun öğle dene. 
0 oy
14 Ağustos 2021 (434 puan) cevapladı
D ne dediyse o
0 oy
14 Ağustos 2021 (1,581 puan) cevapladı
Canım doktorunu dinlemek daha sağlıklı olur rahim durumuna göre yönlendirme yapıyorlar çünkü. Ben 8. Haftamda kürtaj oldum korunma dedi hiç korunmadan 3. Ayımda kalabildim 
14 Ağustos 2021 (24 puan) yorumladı
Doktorum dedi hiç korunmazsan hamile kaldın tekrar önümüzdeki ay o zaman belki tekrar sağlıksız gebeliğin olur kürtaj olmak zorunda kalabilirsin.Vücudun dinlenmesi içinmiş bu korunma
0 oy
14 Ağustos 2021 (444 puan) cevapladı
Canım ben kürtajdan sonra bir ay ilişkide olmadın oda neden çünki yurtdışındaydım eşimden ayrıydım 1ay sonra kürtajdan ilk ilişkide hamile kaldım şu anda 5 haftalık çok şükür.kürtajdan sonra ilk adet görüyorsunsa demekki sıkıntı yoktur banada doktor korun demedi ilk adet geçsin deneyin dedi yani oda niçin çocuğun son adet tarihini bilmek icin kurtajdan sonra ki adetde zaten rahim kendine geliyor çalışmaya başlıyorki siz adet oluyorsunuz 
14 Ağustos 2021 (24 puan) yorumladı
Doktorum üç ay korun demesinin nedeni şu: Bebeğinin gelişememesinin nedenini çözemediğimiz için vücudunun toparlanmasını istiyorum.Bağışıklığın belki güçsüzdü toksin vardı ilaç vardı vücudunda bilemeyiz.İşte böyle neden böyle kabul etmedi vücudum bilmiyorum.Nasip...
14 Ağustos 2021 (444 puan) yorumladı
Anladım canım benim kürtaj nedenim belliydi kovid olmuştum emara girmiştim ilaçlar almıştım bebek gelişmemişti Allah yardımcın olsun tez bir zamanda Allahtan isteyim anne olasın inşAllah
14 Ağustos 2021 (24 puan) yorumladı
Sağolun çok tşk ederim güzel dileğiniz için.Amin.Benim neden gelişmedi bilmiyoruz doktorumda çözmüş değil.Ben alerji ilaçları kullanıyordum acaba ondan mı bilemedim.Alerji ilaçlarımı adetten 10 gün önce felan bıraktım gebelik belirtileri vardı bende ondan.Etkisi belki vücutta kalmış olabilir

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kürtajdan sonra hamile kalmak için ne kadar beklemeliyim?
Kürtaj sonrası tekrar hamile kalabilmek için doktorlar genellikle rahim duvarının iyileşmesi ve vücudun toparlanması adına en az 3 ay beklenmesini önermektedir. Bu süre, özellikle çikolata kisti gibi ek sağlık sorunları olan kişilerde hormon dengesinin sağlanması ve üreme sağlığının korunması açısından kritik bir dönemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çikolata kisti olanlar kürtaj sonrası nasıl korunmalı?
Çikolata kisti bulunan kadınlarda kürtaj sonrası kistlerin baskılanması ve büyümesinin engellenmesi için genellikle doğum kontrol hapı kullanımı önerilir. Doktorunuzun reçete ettiği bu haplar, hem istenmeyen gebelikleri önler hem de kistlerin hormonal olarak kontrol altında tutulmasına yardımcı olarak gelecekteki gebelik şansınızı artırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum kontrol hapı kistleri nasıl etkiler?
Doğum kontrol hapları içerdiği hormonlar sayesinde yumurtalıkların aktivitesini geçici olarak baskılar ve bu sayede çikolata kistlerinin büyümesini durdurmaya veya küçültmeye yardımcı olur. Düzenli kullanım, kistlerin neden olduğu ağrıları azaltabilir ve sonraki gebelik denemeleri için yumurtalıkları daha sağlıklı bir duruma getirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtajdan sonra çikolata kisti hamileliğe engel mi?
Çikolata kisti tek başına hamileliğe engel olmasa da, kistlerin boyutu ve yayılımı gebelik şansını etkileyebilir. Kürtaj sonrası doktor kontrolünde kistlerin baskılanması, rahim sağlığını koruyarak ilerleyen dönemlerde doğal yollarla veya tedavi desteğiyle hamile kalma olasılığını optimize etmek için uygulanan standart bir prosedürdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kürtaj sonrası iyileşme süreci nasıl takip edilmelidir?
Kürtaj sonrası iyileşme süreci düzenli doktor kontrolleri ile takip edilmelidir; bu süreçte enfeksiyon belirtileri, kanama düzeyi ve kistlerin durumu gözlemlenir. Özellikle 7 haftalık bir gebelik sonrası vücudun toparlanması için doktorunuzun verdiği 3 aylık korunma süresine sadık kalmak ve önerilen ilaçları aksatmadan kullanmak oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,779 soru

24,673,685 cevap

367,414 kullanıcı

...