22 haftalık hamileyim, korona temaslısı oldum, bebeğime zarar gelir mi?

0 oy
1,299 göst.
15 Ağustos 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (306 puan) sordu
Merhaba anneler geçen sene koronayı kötü geçirdim... Şuan 22 haftalık hamileyim. Ve kardeşim korona olmuş temaslıyız bebege zarar verirmi ilk gebeligim çok korkuyorum eşim aradı annem güldeyim bagırdı çagırdı. Nerdeyse iki saattir ağlıyorum bebegime zarar gelirmi 

11 Cevap

0 oy
15 Ağustos 2021 (350 puan) cevapladı
Benimde kuzenim pozitif çıktı 10 gün karantinaya alındım cuma günü randevum vardı 37+2yim 24üne kadar çıkamazsınız dediler sancılarımda artıyor inşallah bulaşmamıştır hiç zamanı değildi yarabbim.evdede yalnızım zaten her gece bebek geliyor mu endişesi vardı.olacakları değiştiremeyiz psikolojini iyi tutmaya çalış test yaptır bir an önce Allah'ım şu illet bitsin artık ve bebişlerimizi sağlıkla kucağımıza alalım inşallah kardeşinizde hafif geçirir 
15 Ağustos 2021 (306 puan) yorumladı
Amin cümlemize.. Ben çok korkuyorum ama ya
15 Ağustos 2021 (350 puan) yorumladı
Muhtemelen bi sefer geçirdiğin için kötü hissediyorsun korkma benim arkadaşımda hamile kocasında çıktı onda çıkmadı çok şükür içini ferah tut herşey allahtan hem bizim bağışıklık sistemimizde güçlü şu an binlerce vitamin alıyoruz evhamlanıp dahada üzme kendini :)
-Reklam-
0 oy
15 Ağustos 2021 (854 puan) cevapladı
Bebege bi zarari olmuyor yani bebege gecmiyor demisti doktorum eger bulastiysa ateslenmemeye bak ateslenirsen sorun olur korkma bisey olmaz bebege insallah allahin izniyle 
15 Ağustos 2021 (306 puan) yorumladı
İnş geçmiyordur. zarar veriyordur bebege çok tetirginim
15 Ağustos 2021 (854 puan) yorumladı
Gecmiyor canim benim korkma sakin ol yemene falan dikkat et bolca su ic c vitamini al ilk cocugum gecen sene dogdu bende korkuyordum bana bulasir bebege bisey olur diye hastanedede ve kadin doktorumda ikiside bebege bulamiyorum dedi gebelerin bagisikligi suan zayif oldugu icin bize cabuk bulasiyor ama inan bana bebege bisey olmaz  insallah  YUCE RABBIM YAR VE YARDIMCIN OLSUN kuzunu korusun insallah
0 oy
15 Ağustos 2021 (34 puan) cevapladı
Kendini psikolojik olarak etkileme moralini yüksek tut ben varyantlı pozitifim 29+6 günlük hamileyim bugün 10. Günüm ve toparlandım bebeğimin hareketleride gayet iyi Allahın izniyle hiç bisey olmaz sen beslenmene dikkat et pozitif olacaksın diye bisey de yok ben pozitiftim benim eşim negatifti 
15 Ağustos 2021 (306 puan) yorumladı
Allah yardım etsin sana cnm İnş bişe olmaz size..bebege bi zararı varmı peki biliyor musun
16 Ağustos 2021 (34 puan) yorumladı
Bi fikrim yok ama araştırdığım kadarıyla anne karnında bebeğe geçme oranı çok düşükmüş
0 oy
15 Ağustos 2021 (161 puan) cevapladı
korkmayın bebeğe zararı olmaz siz dinlenin bol meyve sebze tüketin bisy olmaz insallah
15 Ağustos 2021 (306 puan) yorumladı
İnş bebege me bişe olursa zaten bende ölürüm
0 oy
15 Ağustos 2021 (271 puan) cevapladı
insallah olmaz dua et aglama tuzlu suyla sirkeli suyla gargara yap eger varsa bogazdayken stabilmen icin  sarimsak sogan yogurt bunlari bol bol tuket su cok ic esin neden bagiriyorki kim bile isteye yavrusunu atese atar sen bilsen yaklasirmiydin uzme kendini insallah bisey olmaz
15 Ağustos 2021 (306 puan) yorumladı
Tavsiyen için çook sagol cnm gargara hemen yapıyorum İnş bişe olmaz
15 Ağustos 2021 (271 puan) yorumladı
sende saol insallah  korkutma kendini
0 oy
17 Ağustos 2021 (15 puan) cevapladı
Hiç birşey olmaz allahın izniyle kendini tüketme bende 36 haftalık gebeyim bizzat kendim covid 19 oldum ve daha karantinam biteli iki gün oldu ilk 1 hafta nefes alamadım ateş öksürük öksürürken kan gelmeye başlamıştı kusuyodum ve ne aile hekimim nede sağlık bakanlığı bir kez olsun arayıp sormadılar bile abarttıkları kadar ilgi alaka göstermediler test yaptığım gün aradılar pozitifsiniz denildi sonrasında durumumu bile sormadılar ilaç kullanma ihlamur kaynatıp iç limon tüket hem her temaslı covid 19 olucak DİE bi kanunda yok ben test yaptirmadan önce 1 hafta boyunca annemlerdeydim beraber yedik içtik annem kronik hasta olmasına rağmen temas etmemize rağmen hiç bir şey olmadı çok şükür gönlünü ferah tut allaha sığın derdi veren Rabbim dermanını da verir bebeğime birşey olursa bende ölürüm gibi sözlere gerek yok bu düşünceyi çıkar beyninden kendi kendini imtihana sürükleme cnm benim Rabbim Şafi ismi hürmetine bu hastalığa yakalanip  ağır gecirenlere şifa bekleyenlere şifa versin içinde kardeşine de cnm bnm çok geçmiş olsun ..
0 oy
17 Ağustos 2021 (5 puan) cevapladı
Allahın izniyle inşallah birşey olmaz ateşine dikkat et kendini kötü hissettme çocukta etkilenir olmasan bile pskolojik olarak yıpratmaktan hasta olursun allah korusun sakin olman lazim cok zor ama bebek için yapamicagimiz sey yok guzel beslen portakal kivi c vitamini bol bol su tuket insallah bisi olmaz
0 oy
2 Eylül 2021 (1 puan) cevapladı
Ben de covid geçirdim,karantinam yeni bitti.ama çok şükür bebekte herhangi bir sıkıntı olmadığını söyledi doktor. Bebeğe geçme olasılığı çok düşükmüs zaten,kendini yıpratıp stres yapma,bebeğin için o da iyi bor şey değil canım.moralini yüksek tut,bol bol su iç.gercekten çok iyi geliyor.ve meyve ye sürekli 
0 oy
2 Eylül 2021 (122 puan) cevapladı
Eşim korona oldu teat verdi ama hiç ummuyorduk kaç haftalıktım hatırlamıyorum o geçe eşime sarıldım öptüm öyle uyudum sabahta 10 gibi pozitif olduğunu öğrendik 10 gün boyunca aynı evin içindeydik allahıma çok şükür ben korona olmadım üstelik maske bile takmadı evde ama ben sürekli taktım
0 oy
2 Eylül 2021 (1,350 puan) cevapladı
Her bunyede farklıdır umarım hafif atlatırsınız son varyantlar malesef kötü etkıleyebılıyor  gecmıs olsun atesin cıkarsa ve kan pıhtılasması olursa bebegımı etkiler asıdada koronadada boyle
0 oy
2 Eylül 2021 (570 puan) cevapladı
Bende temasliydim hemde varyantli biriyle ilk çok korktum ama çok şükür hiç bişi olmadı tedbirini al hergun limon iç.l.belkide sana geçmemiştir sakın olmaya çalış.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

22 haftalık hamileyken korona temaslısı olmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte korona temaslısı olmak doğrudan bebeğe zarar vermez ancak hastalığı kapıp kapmadığınızın takibi önemlidir. İlk olarak sakin kalmalı ve semptomlarınızı gözlemlemelisiniz; eğer ateş, öksürük veya nefes darlığı gibi belirtiler gösterirseniz vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Temaslı olduğunuzu doktorunuza bildirerek, gebelik haftanıza uygun bir izolasyon ve takip süreci başlatmak en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte korona temasında ne yapmalıyım?
Korona temaslısı olduğunuzu öğrendiğinizde ilk yapmanız gereken kendinizi izole ederek semptom takibine başlamaktır. Aşı durumunuzu ve gebelik haftanızı dikkate alarak bir sağlık kuruluşundan profesyonel destek almalı, doktorunuzun önerdiği izolasyon süresine uymalısınız. Belirti göstermeseniz dahi, doktorunuz tarafından belirlenen süre boyunca maske kullanımı ve sosyal mesafe kurallarına titizlikle dikkat etmeniz bebeğinizin sağlığı için en doğru adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte stres ve ağlamanın bebeğe zararı olur mu?
Hamilelikte yoğun stres ve uzun süreli ağlama nöbetleri bebeğinizi doğrudan etkileyebilir; bu nedenle sakinleşmeye çalışmak önemlidir. Aşırı kaygı durumu vücutta kortizol gibi stres hormonlarının artmasına neden olabilir, ancak kısa süreli stres durumları genellikle bebeğe kalıcı bir zarar vermez. Kendinizi sakinleştirmek için derin nefes egzersizleri yapabilir, mümkünse bir yakınınızdan destek alarak duygusal yükünüzü hafifletmeyi deneyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte korona testi ne zaman yapılmalıdır?
Korona testi, genellikle temasın ardından belirtilerin ortaya çıkmasıyla veya sağlık otoritesinin belirlediği kuluçka süresinin sonunda yapılmalıdır. Temaslı olduğunuz andan itibaren vücudunuzu dinlemeli, ateş veya halsizlik gibi bir belirti hissettiğinizde hemen bir sağlık kuruluşuna danışarak test prosedürünü öğrenmelisiniz. Erken dönemde yapılan testler bazen yanıltıcı sonuç verebileceği için, doktorunuzun yönlendirmesiyle hareket etmek en güvenilir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte korona belirtileri nelerdir?
Hamilelikte korona belirtileri genel popülasyonla benzer şekilde ateş, kuru öksürük, boğaz ağrısı, nefes darlığı ve tat veya koku kaybı olarak ortaya çıkabilir. Gebelikte bağışıklık sistemi farklı çalıştığı için bu belirtileri daha yakından takip etmek hayati önem taşır. Eğer yüksek ateş veya nefes alışverişinizde belirgin bir zorlanma hissederseniz, bu durumu gebelik takibinizi yapan doktorunuzla paylaşmanız ve acil durum planınızı önceden belirlemeniz gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 451 göst.
0 oy
2 cevap 509 göst.
0 oy
1 cevap 322 göst.

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...