37 haftalık gebelikte NST düzensiz çıkınca ne yapmalıyım?

0 oy
517 göst.
17 Ağustos 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (93 puan) sordu

37 hafta kontrole gelmiştim sabah nst uyuyor gibi kalp atışı yavaş bebek hareketi az dedi doktor çikolata falan yiyip tekrar çekildi doğumhaneye yatış verildi şuan nst düzensiz sancılar var bebek hareketleri düzeldi doktor imza atıp çıkabilirsin diyor ama kendisi çıkış vermiyor takipte de kalabilirsin doğuma daha erken doğum olmaz diyor ne yapsam doğru olur bilemiyorum :'(

Gebelik haftası 37

1 cevap

0 oy
17 Ağustos 2021 (106 puan) cevapladı
Ben olsam çıkardım sanırım. 37 erken bir tarih değil. Ayrıca düzensiz sancılar doğumun başlaması demek degil. Neye göre yatış verdi onu da anlamadım ama....
17 Ağustos 2021 (93 puan) yorumladı
Bebeğin kalp atışı yavaştı sabahtam beri nst çekiliyor yeni düzeldi ama arada yine yavaşlıyor
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık gebelikte NST düzensiz çıkarsa ne yapmalı?
37. haftada NST sonucunun düzensiz çıkması, bebeğin kalp atışlarının ve hareketlerinin yakından izlenmesi gerektiğini gösterir. Doktorunuzun önerisi doğrultusunda hastanede takipte kalmak, hem bebeğin oksijen seviyesini hem de olası erken doğum belirtilerini anlık olarak kontrol altında tutmanızı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumhanede yatış verildikten sonra imza atıp çıkmak riskli mi?
Doktorunuz yatış önerdiyse, bu durum NST verilerinde veya bebeğin kalp atışlarında riskli bir durum görüldüğü anlamına gelebilir. Kendi isteğinizle imza atarak çıkmak, bebeğin sağlık durumunun aniden değişmesi durumunda tıbbi müdahaleye ulaşmanızı geciktirebilir ve hayati risk oluşturabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 37. haftasında bebek hareketleri neden azalır?
37. haftada bebek hareketlerindeki azalma, bebeğin uyku döngüsünden kaynaklanabileceği gibi bazen oksijen azlığı veya stresin habercisi olabilir. Hareketlerde belirgin bir azalma fark ettiğinizde mutlaka NST takibine girmeli ve doktorunuzun hareketlerin düzelip düzelmediğine dair klinik gözlemini beklemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sancıları düzensizse doğum yakın mıdır?
NST'de görülen düzensiz sancılar, vücudun doğuma hazırlandığı 'yalancı sancılar' olabileceği gibi doğumun başlangıcı da olabilir. Ancak sancıların düzenli hale gelip gelmediği ve rahim ağzında bir açıklık olup olmadığı ancak uzman doktor tarafından yapılacak vajinal muayene ve takip ile netleştirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumhanede takipte kalmak bebeğe ne gibi faydalar sağlar?
Hastanede takipte kalmak, bebeğin kalp atışlarının (NST) sürekli izlenmesini ve herhangi bir acil durumda anında müdahale edilmesini sağlar. Özellikle 37. hafta gibi sınır haftalarda, bebeğin kalp atışındaki ani düşüşler veya düzensizlikler, hastane ortamında erken tespit edilerek güvenli doğum planı yapılmasına olanak tanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 779 göst.
0 oy
2 cevap 452 göst.
24 Mayıs 2022 Doğum kategorisinde Hanifeayaz (366 puan) sordu
0 oy
10 cevap 1,732 göst.
20 Mayıs 2021 Doğum kategorisinde Tuğçenur (470 puan) sordu

1,512,377 soru

24,668,371 cevap

367,122 kullanıcı

...