3 haftalık hamileyken diş röntgeni çektirdim, bebeğe zarar verir mi?

0 oy
241 göst.
17 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (731 puan) sordu
Şimdi geldi aklıma biranda kalbim sıkıştı. 3 haftalıkken haberim yokken diş röntgeni çekindim acaba bir sorun olur mu? Şu an 6 haftalık.
Gebelik haftası 6

1 cevap

0 oy
17 Ağustos 2021 (424 puan) cevapladı
Yelek vs giymis miydiniZ? Giydiyseniz belki korumuştur.

Kuzenim renkli MR çekilmiş hamileliğini bilmeden,  doktor duyar duymaz bebeği aldir kesinlikle doğurma vs demişti. 3 yaşında sapasağlam çok tatlı bir kiz oldu. İnşallah hiç bir zarar vermemistir.
17 Ağustos 2021 (731 puan) yorumladı
Gebe olduğumu bilmiyordum giymedim maalesef. Cuma günü dr. günüm var ilk işim bunu sormak olacak. Teşekkürler.
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin ilk haftalarında diş röntgeni çektirmek bebeğe zarar verir mi?
Diş röntgeni gibi düşük doz radyasyon içeren işlemler, gebeliğin çok erken dönemlerinde genellikle bebek üzerinde ciddi bir risk oluşturmaz. Röntgen sırasında kullanılan radyasyon miktarı oldukça düşüktür ve diş çekimi gibi bölgesel işlemler bebeğin gelişimini doğrudan etkileyecek düzeyde değildir; ancak gebelik şüphesi durumunda mutlaka diş hekimine bilgi verilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamile olduğumu bilmeden röntgen çektirdim, ne yapmalıyım?
Hamile olduğunuzu bilmeden röntgen çektirdiyseniz endişelenmenize gerek yoktur çünkü tek bir diş röntgeni bebeğe zarar verecek seviyede radyasyon içermez. İlk yapmanız gereken şey, durumu takip eden kadın doğum uzmanınızla paylaşarak süreci kayıt altına aldırmak ve rutin gebelik kontrollerinize devam etmektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde diş röntgeni çektirmek zorunda kalırsam neye dikkat etmeliyim?
Gebelik döneminde zorunlu bir diş röntgeni çekimi gerekiyorsa, radyasyon etkisini minimize etmek için mutlaka kurşun önlük kullanılmalıdır. Diş hekiminizle gebelik durumunuzu paylaşarak, işlemin ertelenip ertelenemeyeceğini veya en güvenli yöntemle nasıl uygulanabileceğini değerlendirmesini istemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Diş röntgenindeki radyasyon miktarı gebelikte tehlikeli midir?
Diş röntgeninde kullanılan radyasyon miktarı yaklaşık 0.001 mSv civarındadır ve bu miktar tıbbi standartlara göre ihmal edilebilir düzeydedir. Gebelik boyunca maruz kalınan bu kadar düşük bir radyasyon seviyesinin bebekte anomaliye veya gelişim bozukluğuna yol açtığına dair kanıtlanmış bir risk bulunmamaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte diş röntgeni çekimi için en güvenli hafta hangisidir?
Hamilelikte diş röntgeni dahil tüm radyolojik işlemlerin, acil durumlar dışında ikinci üç aylık dönemde yapılması önerilir. Ancak diş ağrısı veya enfeksiyon gibi acil bir durum varsa, gebeliğin hangi haftasında olursanız olun uygun koruyucu önlemler alınarak röntgen çekimi yapılabilir ve bu durum ihmal edilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,182 soru

24,666,006 cevap

366,978 kullanıcı

...