34 haftalık gebelikte NST sancım yüksek çıkıyor, ne yapmalıyım?

0 oy
257 göst.
18 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (82 puan) sordu
34 haftalık hamileyim dün rutin kontrolüme gittiğimde nst de sancılarımın haftama göre çok yüksek olduğu söylendi ve serum yapıldı serum sonrası yine nst çekildi ve sancılar yine yüksek çıktı ancak ben ağrı hissetmiyorum benim gibi bir durum yaşayan var mı acaba nasıl bir yol izlediniz sonrasında merak ediyorum 
Gebelik haftası 34

1 cevap

0 oy
18 Ağustos 2021 (1,038 puan) cevapladı
Ben nts de cikan sancilari gereksiz buluyorum.insanin kendi hiss etmedigi sancilar var deyip. Sancilari durdurmak icin islemler yapiliyor ve anne adayinin 40 haftasi da doluyor gelen giden bi şey yok. Annenin hiss edemedigi yalanci sancilardir ki, bu da son haftalarda olmasi normal diyor doktorlar. Bilemiyorum,ben Turkiyede yasamiyorum ve burada nts cihazi kullanilmiyor hamilelik suresince. oyle bir cihaza gerek duyuldugunu da hic duymadim şimdiye kadar.
18 Ağustos 2021 (82 puan) yorumladı
Haklısınız bana da gereksiz geliyor ancak düzen böyle mecburen uyuyoruz
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

34 haftalık hamilelikte NST sancısı yüksek çıkması ne anlama gelir?
NST cihazında sancı değerlerinin yüksek çıkması, rahim kasılmalarının arttığını gösterir ancak bu durumun her zaman gerçek bir doğum sancısı olduğu anlamına gelmez. Bazen idrar yolu enfeksiyonları, susuzluk veya bebek hareketleri cihazda yanlış yüksek değerlere sebep olabilir. Doktorunuz bu verileri rahim ağzı açıklığı ve muayene bulgularıyla birlikte değerlendirerek gerçek bir risk olup olmadığına karar verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıkmasına rağmen ağrı hissetmemek normal mi?
Evet, NST'de sancı dalgalarının yüksek görünmesine rağmen fiziksel bir ağrı hissetmemek oldukça yaygın bir durumdur. Buna 'sessiz kasılmalar' veya 'Braxton Hicks kasılmaları' denebilir; rahim kendini doğuma hazırlarken ağrısız kasılmalar yaşatabilir. Eğer rahim ağzında bir açılma veya kısalma yoksa, ağrısız yüksek sancı değerleri genellikle acil bir doğum riski taşımaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken doğum riski için yapılan serum ne işe yarar?
Erken doğum riski şüphesinde uygulanan serumlar, vücudu hidrate ederek rahim kasılmalarını yatıştırmayı ve olası bir dehidrasyon kaynaklı kasılmayı durdurmayı hedefler. Serumun içine eklenen bazı ilaçlar (tokolitikler), rahim kaslarını gevşeterek kasılma sıklığını azaltmak için kullanılır. Serum sonrası yapılan ikinci NST, vücudun tedaviye nasıl yanıt verdiğini ve kasılmaların devam edip etmediğini anlamak için kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yüksek NST sancısı sonrası evde nelere dikkat edilmelidir?
NST sonrası sancılarınız yüksek çıkmaya devam ediyorsa öncelikle bol su tüketerek vücudun susuz kalmadığından emin olmalısınız. Ağır kaldırmaktan, yorucu ev işlerinden ve uzun süre ayakta kalmaktan kaçınarak dinlenmeye geçmelisiniz. Eğer düzenli aralıklarla gelen, şiddeti artan ağrılar, su gelişi veya vajinal kanama gibi belirtiler gözlemlerseniz vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda NST sancısı sonrası tekrar hastaneye gidilmeli?
NST sonrası eve döndüğünüzde kasılmaların düzenli hale gelmesi, ağrının şiddetlenerek bel ve kasık bölgesine yayılması durumunda tekrar hastaneye gidilmelidir. Ayrıca bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma fark ederseniz, vajinadan sıvı gelmesi veya lekelenme tarzında kanama gibi belirtiler yaşarsanız durumu ihmal etmeyin. Bu belirtiler aktif doğum eyleminin başlamış olabileceğine işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,662 soru

24,672,035 cevap

367,306 kullanıcı

...