37+4 haftalık hamileyim ayaklarım çok şişti ne yapmalıyım?

0 oy
686 göst.
18 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (255 puan) sordu
Merhabalar ben 37+4 deyim ayaklarim cok fazla şişti resmen arinsokmus gibiler terlik bile giyemiorum . Ne yapmam lazim ?
Gebelik haftası 37+4

3 Cevap

+1 oy
18 Ağustos 2021 (188 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Ben buz gibi suya sirke koyup ayaklarımı koyuyordum. Çok rahatlatıcı 
18 Ağustos 2021 (255 puan) yorumladı
Tesekkur ederim bunu deniyicem
-Reklam-
0 oy
18 Ağustos 2021 (113 puan) cevapladı
Benimde aynı hafta senle gayet normal son haftalar uzun süre ayakta kalma bide uzanırken ayaklarını yukarı kaldır tuzlu yeme bana doktorum bunları söyledi 
18 Ağustos 2021 (255 puan) yorumladı
Yapiorum ama gecmedi yinede
0 oy
18 Ağustos 2021 (229 puan) cevapladı
Canım kiraz sapını kaynat iç o suyu faydasını göreceksin 
18 Ağustos 2021 (255 puan) yorumladı
Hamilelikte sorun olmazmi kiraz sapi bitki caylari icmek iyi degil diorlar
19 Ağustos 2021 (229 puan) yorumladı
Haklısın canım dikkatsizlik ettim böyle bir yorum yaparak hakkını helal et

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık gebelikte ayak şişmesi normal mi?
37 hafta ve üzerinde ayak şişmesi, vücudun artan kan hacmi ve bebeğin basısı nedeniyle yaygın görülen fizyolojik bir durumdur. Ancak ani gelişen, yüz ve ellerde de hissedilen aşırı şişlikler, preeklampsi gibi ciddi durumların habercisi olabileceği için mutlaka doktorunuza danışmanız gereken bir belirtidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak şişmesi nasıl geçer ve ne iyi gelir?
Hamilelikte ayak şişmesini hafifletmek için gün içinde ayaklarınızı kalp hizasından yüksekte olacak şekilde 15-20 dakika dinlendirmek en etkili yöntemdir. Ayrıca uzun süre ayakta kalmamaya özen gösterin, rahat ayakkabılar tercih edin, günlük su tüketiminizi artırın ve tuz alımını sınırlandırarak dolaşımı destekleyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında bacak şişmesi neden olur?
Gebeliğin son haftalarında bacak şişmesi, büyüyen uterusun toplardamarlara baskı yapması sonucu kanın kalbe dönüşünün yavaşlamasıyla meydana gelir. Vücudun bu dönemde su ve sodyum tutma eğiliminin artması da damar dışına sıvı sızmasına ve bacaklarda gözle görülür ödeme yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak ödemi ne zaman doktora gösterilmeli?
Ayak ödemi tek bir bacakta aniden gelişiyor, ağrılı ve kızarık görünüyorsa veya görme bozukluğu, şiddetli baş ağrısı ve tansiyon yükselmesi gibi belirtiler eşlik ediyorsa acilen doktorunuza başvurmalısınız. Bu belirtiler gebelik zehirlenmesi veya derin ven trombozu gibi acil müdahale gerektiren durumları işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık hamileyim ayaklarım çok şişti ne yapmalıyım?
37 haftalık hamilelikte ayaklarınız çok şiştiyse öncelikle tansiyonunuzu ölçtürerek normal değerlerde olduğundan emin olun. Gün içerisinde sol tarafınıza yatarak dinlenmek, bacak aranıza yastık koymak ve mümkünse soğuk kompres uygulamak şişliğin azalmasına yardımcı olur, ancak şikayetiniz geçmiyorsa mutlaka hekiminizle görüşün.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 603 göst.
0 oy
3 cevap 1,011 göst.
0 oy
5 cevap 509 göst.
0 oy
2 cevap 450 göst.

1,512,751 soru

24,673,355 cevap

367,397 kullanıcı

...