9 haftalık hamileyim tansiyonum 10-6, ne yapmalıyım?

0 oy
340 göst.
19 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,108 puan) sordu
Kızlar 9 haftamdayım 2 haftadır tansiyonum düşük 10.6 beynim zonkluyor ne varmı aynı durumu yaşayanlar neler yaptınız 
Gebelik haftası 9

7 Cevap

0 oy
19 Ağustos 2021 (52 puan) cevapladı
Düşük olması iyi çokta düşük değil zaten ben 18 haftaligim 9a beş falan çıkıyor tuzlu ayran iç yüksek olması kötü o zaman bebek beslenemiyor sık sık birşeyler ye canım 
-Reklam-
0 oy
19 Ağustos 2021 (376 puan) cevapladı
bnde oyleydım basım donuyordu hemsıre havalardan vucut susuz da kalıyor ondan da olur dedı bol bol su ıc dedı ben hem su ıcıyordum hem gunluk tuzlu ayran tuketıyordum cok sukur gectı 
0 oy
19 Ağustos 2021 (102 puan) cevapladı
Benim 8.6 genel küt gidiyorum. Normal yaşam tansiyonum 10.6 ölürmüyüm acaba bende merak ediyorum 
0 oy
19 Ağustos 2021 (1,400 puan) cevapladı
Gebelikte düşuk tansyon cok normal ve bebek icinde cok iyi cunku daha cok kan gidiyormuş bebeğe sakın tuzlu yiyip icip yükseltmeye çalişmayın ben 18.haftalik gebeyim 9 a 5 çıkıyor
0 oy
19 Ağustos 2021 (22 puan) cevapladı
Tansiyonunuz düşük değil 7 4 tansiyona geziyorum hergün :(
0 oy
19 Ağustos 2021 misafir cevapladı
9/5 10/5 gibi seyrediyor benim, bi sorun yaşamıyorum. Başka bi sebepten kötü hissediyor olabilir misiniz acaba
20 Ağustos 2021 (1,108 puan) yorumladı
Hayır çok şükür ama kişiden kişiye değişiyor bu tip olaylar sizi etkilemiyor demekki :)
0 oy
19 Ağustos 2021 (231 puan) cevapladı
28 haftalık gebeyim en başından beri benmde hep tansiyonum 10 11 iyi diyorlar hep  bi sıkıntı yaşamıyorum ama demkki sizi kötü yapıyo 
19 Ağustos 2021 (1,108 puan) yorumladı
Teşekkür ederim hepinize  su içemiyorum :(
20 Ağustos 2021 (231 puan) yorumladı
Miden mı bulanıyo sudan canm
20 Ağustos 2021 (1,108 puan) yorumladı
Hyr hiç canım istemiyor canım :( zorla içiyorum normaldede içemiyordum zaten
20 Ağustos 2021 (231 puan) yorumladı
Anladım canm biraz tadlandrıp içmeyi denesen çünkü su önemli hem hamilelikte hemde normalde
21 Ağustos 2021 (1,108 puan) yorumladı
Denicem ;)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

9 haftalık gebelikte tansiyon düşüklüğü neden olur?
Hamileliğin ilk trimesterinde tansiyon düşüklüğü genellikle vücudun genişleyen damarlara uyum sağlaması ve progesteron hormonunun damarları gevşetmesi nedeniyle oluşur. Özellikle 9. hafta civarında vücut kan hacmini artırmaya çalışırken bu tür geçici düşüşler yaşanması beklenen bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon düşüklüğüne bağlı baş ağrısı ve zonklama nasıl geçer?
Tansiyon düşüklüğüne bağlı baş ağrısını hafifletmek için en önemli adım yavaş hareket etmek ve aniden ayağa kalkmamaktır. Bol miktarda su tüketmek, kan hacmini desteklemek için tuzlu ayran içmek ve dinlenirken sol tarafa doğru yatmak tansiyonun dengelenmesine yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 10-6 tansiyon değeri normal kabul edilir mi?
Hamilelikte 10-6 gibi değerler genellikle 'hipotansiyon' olarak adlandırılır ve çoğu zaman ciddi bir risk taşımaz. Ancak bu değerlere şiddetli baş ağrısı, baş dönmesi, göz kararması veya bayılma hissi eşlik ediyorsa mutlaka bir kadın doğum uzmanına danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte düşük tansiyonu yükseltmek için neler yapılabilir?
Düşük tansiyonu yükseltmek için gün içinde sık aralıklarla ve küçük porsiyonlarla beslenmek kan şekerini dengede tutar. Ayrıca gün içinde yeterli sıvı alımı sağlamak, aşırı sıcak ortamlardan kaçınmak ve yorucu aktivitelerden uzak durarak düzenli dinlenmek tansiyonun normal seviyeye dönmesine destek olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte düşük tansiyon ne zaman doktora danışılmalı?
Eğer düşük tansiyon değerleri günlük aktivitelerinizi kısıtlıyorsa, şiddetli baş dönmesi, kusma, görme bozukluğu veya bayılma gibi belirtiler yaşıyorsanız mutlaka doktorunuza görünmelisiniz. Doktorunuz kan değerlerinizi kontrol ederek demir eksikliği veya başka bir faktör olup olmadığını analiz edecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 181 göst.
19 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Yesmmmm (1,108 puan) sordu
0 oy
6 cevap 533 göst.
0 oy
5 cevap 496 göst.
0 oy
4 cevap 450 göst.
3 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Bm76 (294 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...