6+3 haftalık hamileyim karnım neden ağrıyor, bu normal mi?

0 oy
164 göst.
19 Ağustos 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (23 puan) sordu
6+3 um ara sıra çok karnım ağrıyo normal mi bu ağrılar beni feci korkutuyor

1 cevap

0 oy
19 Ağustos 2021 misafir cevapladı
Benim 13 haftalık olana kadar her sabah karnım ağrıdı ama kanaman falan olursa kasılmalar yaşıyorsan doktora gitmelisin ben düşük önleyici ilaç içmiştim önceden düşük yaşadığım için progestan sende bu görün bence
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

6 haftalık hamilelikte karın ağrısı olması normal mi?
6 haftalık hamilelikte hafif ve ara sıra hissedilen karın ağrıları genellikle rahmin büyümesi ve genişlemesi nedeniyle normal kabul edilir. Ancak şiddetli, tek taraflı veya kramp tarzındaki ağrılar ile birlikte vajinal kanama olması durumunda vakit kaybetmeden bir kadın doğum uzmanına başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin ilk aylarında karın ağrısı neden olur?
Hamileliğin ilk aylarında karın ağrısı en yaygın olarak uterusun (rahim) büyümesi, bağların gerilmesi, gaz sıkışması veya kabızlık gibi sindirim sistemi sorunlarından kaynaklanır. Vücudun gebeliğe uyum sağlama sürecinde yaşanan bu değişiklikler genellikle hafif seyirlidir ancak sürekli hale gelen ağrılar mutlaka takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelikte karın ağrısı ne zaman tehlikelidir?
Erken gebelikte karın ağrısı; ağrıya şiddetli vajinal kanama, ateş, titreme, baş dönmesi veya bayılma hissi eşlik ediyorsa tehlikeli kabul edilir. Özellikle tek taraflı ve bıçak saplanır tarzda yoğun ağrılar, dış gebelik veya düşük riski gibi durumların habercisi olabileceği için acil tıbbi değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
6 haftalık hamileyim karnımdaki ağrıyı nasıl hafifletebilirim?
6 haftalık hamilelikte hafif ağrıları hafifletmek için en etkili yöntemler dinlenmek, pozisyon değiştirmek ve bol sıvı tüketmektir. Eğer ağrı gaz kaynaklıysa sindirim sistemini yormayan gıdalar tüketmek ve yavaş hareket etmek rahatlama sağlayabilir; ancak ağrı şiddetini artırıyorsa kendi kendinize ilaç kullanmadan önce mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karın ağrısı düşük belirtisi olabilir mi?
Hamilelikte karın ağrısı bazen düşük belirtisi olabilir, ancak her ağrı düşük anlamına gelmez. Eğer ağrıya bel ağrısı, yoğun kramplar ve özellikle parlak kırmızı renkli vajinal kanama eşlik ediyorsa bu durum düşük riskini işaret edebilir ve acilen bir sağlık kuruluşunda ultrason kontrolü yapılması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,781 soru

24,673,712 cevap

367,414 kullanıcı

...