37 haftalık hamileyim, çatı darlığı nedeniyle sezaryen mi olmalıyım?

0 oy
165 göst.
20 Ağustos 2021 Doğum kategorisinde (5 puan) sordu
Kizlar 36 haftalıkken doktorum catin dar 39a kadar bekleyelim belki sancıyla bebek kilo alırsa zorlayalim normale dedi sen bol bol yürüyüş spor yap dedi bugün 37 haftalık oldum nstye giricem ben zaten normalden çok korkuyordum etrafımda çatısı dar olup zorlanan normal doğum yapan bikac kişiyle konuştum çok zorlandıklarıni bazılarının normal sancısını çekip doguramayip sezeryan olduğunu felan duyunca da olan cesaretim de gitti bugün doktoruma söyleyip sezeryan olmak istediğimi dicem ama doktorum kolay kolay sezeryan öneren biri değil ne yapicam bilmiyorum benim gibi olan var mı çatı kemik esnek birşey değil sonradan genişleme ihtimali yoktur bence değil mi bana akıl verin napicam korkuyorum çok ilk gebeliğim birde
Gebelik haftası 37
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

1 cevap

0 oy
20 Ağustos 2021 (357 puan) cevapladı
Yanlış anlama da bişey sorabilirmiyim devlet hastanesine mi gidiyorsun ?
20 Ağustos 2021 (5 puan) yorumladı
Hayır özele
20 Ağustos 2021 (357 puan) yorumladı
O zaman korkma canım gerçekten yürüyüş yap kendini yormadan . En güzel doğum normal emin ol ben kızımı normal yaptım benimde dardı ve hiç zorlanmadan yaptım çünkü zaten hastaneye gittiğimde 7 cm açılmam vardı suni sancı vs 10 oldu bile . Kotu yorumları dinleme normal doğum yapınca direk kalkıyorsun istediğini yiyorsun su içiyorsun . Benim ikinci mecburi sezaryen oldu herkesin tercihi tabiki ama sezaryen çok zor ve kalkamıyorsun yemek su yok narkoz nedeniyle dikiş ağrısı heleki acayip zor yani . Rabbim hayırlısını nasip etsin sanada ama inşallah kolay bir normal doğum olur duam seninle
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık gebelikte çatı darlığı normal doğuma engel mi?
Çatı darlığı, bebeğin doğum kanalından geçişini zorlaştırabileceği için doktorlar tarafından yakından takip edilmesi gereken bir durumdur. Ancak çatı darlığı tanısı her zaman sezaryen gerektirmez; doğumun ilerleyişi, bebeğin pozisyonu ve annenin pelvis yapısının esnekliği süreci belirleyen temel faktörlerdir. Doktorunuz 39. haftaya kadar beklemeyi önerdiyse, bebeğin baş çapı ve pelvis uyumunu gözlemlemek ve doğum eyleminin başlamasını beklemek istemiş olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı darlığı olan gebeler normal doğumda çok zorlanır mı?
Çatı darlığı olan gebelerde doğum süreci, bebeğin kanaldan geçişi sırasında yaşanan zorluklar nedeniyle daha uzun sürebilir veya sancı süreci sonunda sezaryene dönme ihtimali yükselebilir. Bu durum tamamen anne adayının kemik yapısı ve bebeğin kanala uyumuna bağlıdır. Eğer normal doğumdan ciddi bir korku yaşıyorsanız, doktorunuzla doğum planınızı detaylıca konuşarak sezaryen seçeneklerini ve tıbbi gereklilikleri yeniden değerlendirmeniz en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda çatı kemiği genişler mi ve esner mi?
Doğum sırasında çatı kemikleri birbirinden ayrılmaz, ancak pelvik bölgedeki bağlar gebelik hormonları olan relaksin ve progesteron etkisiyle esneklik kazanır. Bu hormonal değişim, leğen kemiğinin doğum sırasında bebeğin geçişine bir miktar izin vermesini sağlar. Ancak bu genişleme kapasitesi kişiden kişiye değişir ve kemik yapısı tamamen esnek bir yapı değildir. Bu nedenle doktorlar, doğumun ilerlemesi sırasında kemik yapısının yeterli olup olmadığını klinik olarak değerlendirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktorum sezaryen önerisi yapmıyorsa ne yapmalıyım?
Doktorunuz sezaryen önerisi yapmıyorsa, öncelikle kaygılarınızı ve normal doğumla ilgili korkularınızı kendisiyle net bir dille paylaşmalısınız. Doğum yöntemi kararı, tıbbi gereklilikler ve anne adayının psikolojik durumu gözetilerek ortak verilmelidir. Eğer doktorunuzun yaklaşımı sizi tatmin etmiyorsa, ikinci bir görüş alarak farklı bir uzmanla sezaryen seçenekleri ve doğum tercihleri hakkında detaylı bir değerlendirme yapma hakkınız her zaman saklıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk gebelikte normal doğum korkusu nasıl yönetilir?
İlk gebelikte normal doğum korkusu, bilinmezlikten kaynaklanan oldukça yaygın ve doğal bir durumdur. Bu korkuyu yönetmek için doğum eyleminin aşamaları, ağrı yönetimi teknikleri ve sezaryen süreçleri hakkında doğru bilgilere ulaşmak kaygınızı azaltabilir. Doktorunuzla doğum planınızı konuşmak, hastanedeki doğum destek süreçlerini öğrenmek ve gerekirse bir doğum psikoloğundan destek almak, karar verme sürecinizde kendinizi daha güvende hissetmenize yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,180 soru

24,665,974 cevap

366,976 kullanıcı

...