Aşı olmadım, Kovid korkusunu nasıl yenebilirim?

0 oy
1,184 göst.
20 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (548 puan) sordu
Arkadaşlar ben Kovid aşısı olmadım henüz etkisi bilinmediği için. Ama bu aralar bi korku sardı vakalar arttı.Kimsenin umrunda değil herkes tatillerde maskesiz felan dolasıyor .Çevremde de kovid olan çok duydum.Benim gibi aşı olmayan arkadaşlar dikkat ediyor musunuz ev oturmalarına felan gidiyor musunuz ?Çok korkmaya basladım.Eşim ise gidip geliyor orda da kimse dikkat etmiyor :(
Gebelik haftası 31+4

12 Cevap

0 oy
20 Ağustos 2021 (3,785 puan) cevapladı
Ben aşı oldum ama elbette çok dikkat ediyorum hiç gevsetmedim 
20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
bitek markete gidiyorum bu aralar .Başka yere gitmeye bir şeye dokunmaya çok korkuyorum .Biraz bunaldım ama cesaretim de yok açıkçası.Hatta şimdiden bebeğimi nasıl koruycam diye düşünüyorum doğumdan sonra illaki giden gelen olur:(
20 Ağustos 2021 (3,785 puan) yorumladı
Doğumdan sonra da kurallarımız olsun, anlayışlı olmak zorundalar. Can söz konusu başka şey değil :(
-Reklam-
0 oy
20 Ağustos 2021 (431 puan) cevapladı
Memleketime ailemin yanına geldim doğum için burası büyükşehir haliyle korku sardı. Tayin dolayısıyla ilçede yaşıyrm normalde orada kafam rahattı.ailemde herkes çalışıyor buda bi risk .onlar mecbur işe gidiyorlar . kuzenimn düğünü var mecbur gidip geliyorlar hazrlklar için Ama ben gitmiyorum. Misafirliğe de gtmiyorum kimse ile kapalı ortama da grmiyorum. Koruyabldiğim kadar korumaya çlşyrm kendimi
20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
Çok arttı vakalar gerçekten.İnsanları rahat rahat gezerken  gördükçe ruhum daralıyor.
0 oy
20 Ağustos 2021 (1,523 puan) cevapladı
Ben olmadım eşim ve çevremdekiler oldu bende doğumdsn sonra olacağım inşallah 
20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
Ben de en azından çevremdekiler oldu diye düşünüyorum ama aşı olup kovid geçiren de çok var şuan
20 Ağustos 2021 (1,523 puan) yorumladı
Doğrudur canım 37+2 oldum bnde az kaldı diyorum artık bakalm inşallah olmayız
20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
İnsallah saglıkla alırsın bebişini kucağına
0 oy
20 Ağustos 2021 (1,267 puan) cevapladı

Eylül ayı yaklaşıyor ya o yüzden vakalar artıyor :woot:

Dikkat ediyorm tedbir bizden takdir allahtan 

20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
Evet .Turizm sezonu bitiyo çünkü. Duyduğuma göre bazı turlar oteller felan da eylülden sonraya rezervasyon almıyorlarmış.Şansıma tam da ekimde doğuracağım
0 oy
20 Ağustos 2021 (140 puan) cevapladı
Evden dışarı sadece parka yürüyüşe çıkmak için çıkıyorum yada markete çıkarkende açıkcası maske takmıyorum ama zorunlu yerlerde takıyorum tabi oturmalara gitmem kimsede gelmez Allah korusun bulaşırsa eşimden gelir
20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
aynen benim eşim de aşı oldu ama ondan gelmez inşallah :(
0 oy
20 Ağustos 2021 (1,027 puan) cevapladı
Bende aşı olmadan hamile kaldığımı öğrendim şimdi de cesaret edemiyorum. Ne tatil ne ev gezmesi ne dışarı gezmesi yapmıyorum otobus dolmus zorunlu kalmadıkça binmiyorum. Başından beri böyleyim. Ellerimi yıkamaktan ellerim yara oluyor. Ama sizin hesap eşim her yere girip çıkıyor bir sefer zaten bu yüzden Korona geçirdim Allah bir daha yaşatmasın çok zor atlattım. Yani aşı olan da dikkat etmeli bence bir kaç ay önce iki doz aşısını da olmuş dayımızı kaybettik koronadan. Ne olursa olsun kurallara uyulmalı ama gerçekten dikkat eden insan azaldı. Herkes bunaldı bu illetten ama ne yapalım mecburuz dikkat etmeye... 
20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
Ben de geçen sene14  kasımda kovid oldum .Sağlık çalışanı olduğum için etken gelmişti bize aşı hakkı ama o zaman da korunmuyoruz diye emin olamamıştım olmadım aşı .Zaten şubatta hamile olduğumu öğrendim .Ondan sonra da hiç cesaret edemedim
0 oy
20 Ağustos 2021 (936 puan) cevapladı
Haftan az kalmış, yaptır demem özellikle sen bilirsin ama haftası küçük olanlar yaptırıyor bir sorun da olmadı şükür, koronanın etkileri daha zararlı 
20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
O kadar belirsizki sonuçları.Ben hemşireyim zaten ama çoğu arkadaşım bile tereddüt ediyor aşı konusunda .Şimdi bide 4.doz muhabbeti çıkınca bizim hiç güvenimiz kalmadı açıkcası.
20 Ağustos 2021 (936 puan) yorumladı
Ben ilk dozumu yaptırdım ikinciyi yaptırcam au sonu 1 ay dolunca 3.olacakmış onu da doktoruma sorucam artık. Senin haftan az, benim daha var. Doktorum yaptır demişti bir sorun olmadı çok şükür
20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
Bitse keşke şu salgın da rahatlasak :(
20 Ağustos 2021 (936 puan) yorumladı
Bu bitse yeni bir şey başlar, öyle duruyor malesef
0 oy
20 Ağustos 2021 (657 puan) cevapladı
Bende bugün 2.doz aşımı oldum herşeye dikkat ediyorum ve Antalyada yaşıyorum burda vaka sayısı berbat durumda ipini koparan burda tatilde 3yaşında oğlum var ve 4aylık hamileyim sadece markete gidiyorum oğlumun hiçbir sosyal aktivitesi yok eve kapandık kendini bilmez birçok insan yüzünden
20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
Gerçekten turizm yerlerinde yaşayanlar için çok daha zor durum .Bir de yangından dolayı özellikle tatillere teşvik ettiler insanları .Şuan sürekli instagram hesabımda insanların rahat rahat nasıl gezdiklerini izliyorum .Hele antalyadaki o kocaman oteller çok fena .Hepsi başka insanlarla  o kapalı yerlere girip o havuzları kullanıp.Bir de dolaşmaya çıkıyorlar korkunc gercekten
0 oy
20 Ağustos 2021 (413 puan) cevapladı
Bende olmadım Vala canım son haftalardayım. Evden dışarı çıkmıyorum. Hayırlısı ile doğsaydı. 
20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
İnşallah sağlıkla gelsin hepimizin bebeği .Benim son haftalarımda daha da beter olcak her şey okulları da açıcaklar .Hele üniversteler açılınca şehir değistiren gelen giden de mafetcek ortalığı
0 oy
20 Ağustos 2021 (264 puan) cevapladı
ben aşı olmama rağmen ailemle bile görüşmüyorum delta varyantında virüs yükü  bin kat fazla diyorlar aşılansan bile yakalanmayacağın anlamına gelmezken aşılı değilseniz çok dikkat edin kendinİze ve bebişinize
20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
Dikkat etmeye çalışıyorum. Bu aynı trafiğe benziyo sen istediğin kadar uy kurallara başkası uymayınca bi anlamı yok malesef  .Allah  hepimize  bebeklerimizi sağlıkla kucağımıza almayı nasip etsin.Bebeklerimizi de korusun bu illetten çok zor
0 oy
20 Ağustos 2021 (331 puan) cevapladı
Bende olmadım Bi hastaneye gidiyorum. Birde eşim olmadığında mecbur kalınca markete gidiyorum. 36 dayım ama sonlara doğru bende çok korkmaya başladım. Rabbım korusun artık hepimizi sağ salim dogumlarimiz olsun.. 
20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
Amin inşallah .Allah m korusun bu illetten herkesi:(
0 oy
20 Ağustos 2021 (1,269 puan) cevapladı
Eşim işe gidiyor ne demek sana şunu söyleyeyim ben 100 kişilik bi fabrikada çalışıyorum evimle işim arası 3 toplu ulaşım değiştiriyorum, eşim havalimanına bağlı bi şirkette çalışıyor... Yakın zamana kadar çift maske kullanıyordum ama sıcaklarda tek takabiliyorum. Gece hafta ilk doz aşımı oldum. 
20 Ağustos 2021 (548 puan) yorumladı
Ben markete çıkınca bile tek maskeyle çok fena oluyorum yüzüm terliyo bayılcak gibi bunalıyorum.Bi an önce eve dönmek istiyorum artık.Allah yardımcın olsun.ben idari iznimi kullandım .Haftaya çalısabilir raporu alirim diyodum ama hastane çok kötüymüş servisler kapandı yoğun bakimlar kaynıyor.Dönemem bu şartlarda işe.analık iznimi başlatıcam mecbur
20 Ağustos 2021 (1,269 puan) yorumladı
Hayırlı ı olsun inşallah.. Sağlıkla geçer bu süreç hepimiz için..

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kovid aşısı yaptırmayanlar günlük hayatta nelere dikkat etmeli?
Aşı olmayan bireylerin Kovid-19 riskinden korunmak için kapalı ve kalabalık ortamlarda mutlaka N95 veya FFP2 tipi maske kullanmaları, sosyal mesafeyi en az 1.5-2 metre olacak şekilde korumaları önerilir. Kişisel hijyen kurallarına uyulması, ellerin düzenli dezenfekte edilmesi ve özellikle ev dışı temaslarda bulunulan kişilerin aşı durumuna veya hastalık semptomlarına dikkat edilmesi bulaş riskini minimize etmek için kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşı olmayan gebeler Kovid-19 döneminde nasıl önlem almalı?
Gebelik döneminde aşı olmamış anne adayları, bağışıklık sistemlerini güçlü tutmak adına sağlıklı beslenmeye ve uyku düzenine öncelik vermelidir. Kalabalık ortamlara girmekten kaçınmalı, eşlerinin veya aile bireylerinin dışarıdan getirebileceği virüs riskine karşı ev içerisinde havalandırma sürelerini artırmalı ve mümkünse ev ziyaretlerini bu süreçte askıya alarak izole bir yaşam tarzı benimsemelidirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kovid vakalarının arttığı dönemlerde ev oturmalarına gitmek riskli mi?
Vakaların arttığı dönemlerde ev oturmaları, kapalı ve havalandırması yetersiz ortamlar olması nedeniyle yüksek bulaş riski taşır. Virüsün damlacık yoluyla yayıldığı göz önüne alındığında, tanımadığınız veya sağlık durumundan emin olmadığınız kişilerle bir araya gelmek, özellikle aşılanmamış bireyler için ciddi bir risk faktörüdür; bu nedenle sosyal etkileşimleri sınırlamak en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çalışan eşi olan aşılanmamış bireyler evde nasıl korunabilir?
Dışarıda çalışan eşin eve geldiğinde ilk iş olarak üzerini değiştirmesi, kıyafetlerini havalandırması ve duş alması virüsün eve taşınma riskini önemli ölçüde azaltır. Ev içerisinde sık temas edilen yüzeylerin günlük olarak dezenfekte edilmesi, odaların sık sık havalandırılması ve eşlerin ev içinde mümkünse maskeli etkileşimde bulunması, aşılanmamış birey için koruyucu bir bariyer oluşturur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kovid-19 korkusunu yönetmek için neler yapılabilir?
Kovid-19 ile ilgili yoğun kaygı duymak oldukça yaygın bir durumdur; bu süreci yönetmek için güvenilir sağlık otoritelerinin güncel verilerini takip edip, gereksiz haber kirliliğinden uzak durmak faydalıdır. Korkunun önüne geçmek için sosyal izolasyon kurallarına uymanın verdiği güven duygusuna odaklanmalı ve çok endişeli hissedilen durumlarda profesyonel psikolojik destek alarak kaygı düzeyini kontrol altında tutmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,150 soru

24,665,564 cevap

366,955 kullanıcı

...