Eşim elini koyunca bebeğim neden hareket etmiyor?

0 oy
4,249 göst.
21 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (165 puan) sordu

Oğlum Normalde kıpır kıpır karnımda hareket ediyo dönüyo vuruyo.. ben elimi koyuncada devam ediyo ve kuvvetli şekilde hissediyorum.. eşimin elini koyduğumda duruyo yavrum adam hissetsin istiyorum ama eşim elini karnıma koyduğunda çocuğun hareketi yavaşlıyo yada duruyo.. niye böyle oluyo anlamıyorum.. :ermm:

37 Cevap

+1 oy
21 Ağustos 2021 (181 puan) cevapladı
Ahahahaha aynı durumu yaşadım ilk başlar da eşim nasıl üzülüyordu beni sevmiyor mu diye düşünüyordu son aylara gelince ona da tepki vermeye başladı:)
-Reklam-
+1 oy
21 Ağustos 2021 (188 puan) cevapladı
Bizde de durum aynı " gel bak nasıl hareket ediyor diyorum " sanki inadına duruyor
21 Ağustos 2021 (105 puan) yorumladı
Aynı cümleyi hergün bende kuruyorum ama eşim gelince bir anda duruyor :))
0 oy
21 Ağustos 2021 (584 puan) cevapladı
Canım valla ben de içimde hep oyunuyoru kıpır kıpır eşim de elin koyuduğu zaman daha da kıpı kıpır oluyotu canım
0 oy
21 Ağustos 2021 (194 puan) cevapladı
Ben 5 aylik hamileyim ne zamandan beri hareketlerini hissediyorum eşim elini koyunca asla kımıldamıyo dün gece ilk defa hissetti mesela bende bi tek bende oluyo sanıyordum
0 oy
21 Ağustos 2021 (842 puan) cevapladı
Ahahah aynisi bende de var bende videoya çekiyordum  esim şakasına diyordu sen karnini hoplatiyorsun ama zamanla hisseder
0 oy
21 Ağustos 2021 (187 puan) cevapladı
Bizde de aynı durum söz konusuydu taa ki düne kadar :)) Vazgecti sanirim bizimki babasina naz yapmaktan kaçıncı haftadasiniz zaman ilerledikçe yeri daraldıkça mecbur hissediliyor sanırım 
0 oy
21 Ağustos 2021 (853 puan) cevapladı
Evet ya neden öyle oluyor bizde de hep öyle 
0 oy
21 Ağustos 2021 (443 puan) cevapladı
Belki de bir tek annesine görünmek istiyorlardır biz de de durum öyle bak dediğimde duruyor
0 oy
21 Ağustos 2021 (271 puan) cevapladı
Canım benim oğlumda öyle normalde de çok fazla hareketli değil ama bazen çok güzel hareket ediyor eşime gel bak deyince anında duruyor sanki hiç kıpırdamıyor eşimde çok kafasına takiyordu beni sevmiyor anneci olucak bu diye  bız 31 haftalık olduk durumlar hala aynı inşallah babasına naz yapmaktan vazgeçer bebisimiz :-)
21 Ağustos 2021 (78 puan) yorumladı
Benim eşimde çok üzülüyor hatta küstüm sana diyordu taki geçen sabaha kadar eliyle hissedemiyor kulağını karnıma koyunca yanağına bi tekme attı oğlum adam ilk kez tekme yediğine bukadar çok sevindi akşamları gelince hemen sesleniyo oğlum ben geldim diyo kulağını karnıma koyuyo içerdeki su şıkırtılarını bile duyuyor ve oğlum babamıza tepki veriyo artık :)))
21 Ağustos 2021 (271 puan) yorumladı
Ayyy ne güzel inşallah benim bebisimde öyle tepki verir çok güzel bı duygu rabbim sağlıcakla doğmayı nasip etsin hepsine insallah
0 oy
21 Ağustos 2021 (381 puan) cevapladı
Yaa ayni durumu kizima hamileyken ben de yasadim.esim elini koydugunda hemen duruyoru normalde ama hic durmazdi cok hareketliydi.ama dogduktan sonra babasina daha duskun bi bebek oldu. :)
0 oy
21 Ağustos 2021 (350 puan) cevapladı
Yadırgıyo annesi sen onun bi parçasısın babasınıda alıştır ben eşimin bir elini alıp iki elimle 1 saat karnımda tutmuştum film seyrederken sonra alıştı :) çok tuhaflar kaynanamada alıştı kadının sesine bile tepki veriyor oynamaya başlıyor:)
0 oy
21 Ağustos 2021 (657 puan) cevapladı
Başlarda yaşadım ama sonradan babanın elini bile hareket ettiririyodu ittiriyo :) 
0 oy
21 Ağustos 2021 (449 puan) cevapladı
Önce onunla konuşsun CANIM sesini daha iyi algilasin  senin vücut isini ARTIK bildiği için başkasına tepki göstermiyor  bebeğe alistirsin kendini önce ondan sonra ancak
0 oy
21 Ağustos 2021 (102 puan) cevapladı
Bende diyorum sadece bendeki böyle sevkati bize herhalde
0 oy
21 Ağustos 2021 (63 puan) cevapladı
bizde son haftalardayiz yeri geliyor yinede babasina gelince duruyor
0 oy
21 Ağustos 2021 (1,656 puan) cevapladı
Canım erkekler anneci oluyor ya benimde kızım var eşim elini koyduğu zaman kıpır kıpır ama ben koyduğum zaman bana tekme atmyor;))
0 oy
21 Ağustos 2021 (799 puan) cevapladı
Sadece senin degil canim tüm baba adaylari oyledir bende hep hissediyordum esim koyunca elini duruyordu sanirim hissediyorlar anne dokunusunu ama merak etme ilerleyen haftalarda cok hisseder sağlıkla gelsinler insallah
0 oy
21 Ağustos 2021 (2,349 puan) cevapladı

Bunu herkes yasiyor galiba:)) bende ilk zamnlar hareketli oldugu zamn eşimi çağırirdim gel bak diye hemen dururdu ama hafta ilerledikce durmuyor vuruyor esim kulağını dayiyor yapıştırıyor kulağına:D

0 oy
21 Ağustos 2021 (2,260 puan) cevapladı
Aynı durum bizde de var  ben elimi koyunca nasl da tekmeliyor hareket ediyor hissedyrm ama eşimin elinide karnma koyunca anında duruyor ben eşimin yanına oyurdğm gibi hareketi duruyor valla
0 oy
21 Ağustos 2021 misafir cevapladı
Aynısı. Bebek  hissediyor sanırım biri dokununca, genelde duruyor babası elleyince ama babası biraz sabredip biraz da konuşunca tepki veriyor, hatta ayağını uzatmıştı babası da biraz bastırdı o da tekrar uzattı ayağını, eşim çok sevindi haberleşiyoruz diye: D 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Eşimin elini koyduğumda bebeğim neden hareket etmeyi bırakıyor?
Bebekler dışarıdan gelen dokunuşlara, ısı değişimlerine veya basınç farklılıklarına karşı tepki vererek bir süreliğine hareketsizleşebilirler. Bu durum bebeğin dış dünyadaki uyaranları algıladığını ve bu uyaranlara karşı bir savunma veya alışma mekanizması geliştirdiğini gösterir. Genellikle yabancı bir elin teması bebeğin o anki hareket düzenini kısa süreliğine durdurmasına veya yavaşlatmasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebekler dışarıdan gelen dokunuşları ne zamandan itibaren hisseder?
Bebekler genellikle gebeliğin 20. haftasından itibaren dış dünyadan gelen dokunuş ve ses gibi uyaranları algılamaya başlarlar. Rahim duvarı ve amniyotik sıvı, dışarıdan gelen baskıyı yumuşatsa da bebekler karın bölgesine yapılan baskıları veya el temaslarını hissedebilirler. Bu dönemde bebeklerin hareketlerinde çevresel faktörlere bağlı değişimler gözlemlenmesi oldukça normaldir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketleri ne zaman tehlikeli derecede azalmış sayılır?
Bebek hareketlerinin tamamen durması veya gün boyu hissedilmemesi durumu, hareketlerin sadece bir dokunuş anında yavaşlamasından farklı olarak ciddiye alınmalıdır. Eğer bebeğinizin günlük hareket düzeninde belirgin bir azalma fark ederseniz, bir şeyler yiyip sol tarafınıza uzanarak 2 saat içerisinde en az 10 hareket saymaya çalışın. Eğer hareket sayısında ciddi bir düşüş varsa, vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerin hareket etmesi için neler yapılabilir?
Bebeğinizin hareketlerini hissetmek istiyorsanız, şekerli bir içecek içtikten sonra sol tarafınıza uzanıp dinlenmek en etkili yöntemdir. Kan şekerindeki hafif yükselme bebeğin enerjisini artırarak hareketlenmesini sağlar. Ayrıca karnınıza hafifçe dokunmak veya onunla konuşmak, bebeğin dikkatini o bölgeye çekerek hareket etmesini teşvik edebilir ancak her bebek bu uyaranlara aynı tepkiyi vermeyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerin hareket düzeni gün içinde nasıl değişir?
Bebeklerin hareket düzeni genellikle annenin dinlenme saatlerinde, özellikle akşam saatlerinde daha aktif hale gelir. Gün içinde hareket eden bebekler, dışarıdan gelen her uyaranı bir oyun veya etkileşim olarak algılamayabilir; bazen de sadece uyku saatlerine denk geldiği için dokunuşlara tepkisiz kalabilirler. Bebeğin hareketliliği gün boyu süren bir döngü içindedir ve her zaman aynı yoğunlukta olması beklenmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,182 soru

24,665,984 cevap

366,978 kullanıcı

...