37+6 haftalık hamileyim normal doğum mu sezaryen mi seçmeliyim?

0 oy
507 göst.
23 Ağustos 2021 Doğum kategorisinde (91 puan) sordu
Kızlar merhaba bugün doktora kontrole gittim 37+6 günlük hamileyim bebeğim 3670 Gr olmuş suyu felan normaldi doktor sezeryan mı istiyorsun normal mi diye sordu açıkçası bendede biraz heyecan ve korku oluşmaya başladı yani bilmiyorum her ikisininde avantajları ve dezavantajları var haftaya tekrar kontrole gidicem sizler ne düşünüyorsunuz sezeryan mı ? yoksa normal doğum mu ? 
Gebelik haftası 37+6

7 Cevap

0 oy
23 Ağustos 2021 (38 puan) cevapladı

Bence canım normal doğum bebek için çok sağlıklı Ama nasibinde hangisi varsa o olucaktir 

Sen bilirsin 
23 Ağustos 2021 (91 puan) yorumladı
Aynen canım sağol belki haftaya kadar kendiliğinden gelir bile bellimi olur :)
-Reklam-
0 oy
23 Ağustos 2021 (281 puan) cevapladı
İki normal doğum yapmış biri olarak ben normal doğum diyorum ama karar senin tabiki.
23 Ağustos 2021 (91 puan) yorumladı
Sağol canım
0 oy
23 Ağustos 2021 (83 puan) cevapladı
Isdege bağlı seseryan olunuyomu 
23 Ağustos 2021 (91 puan) yorumladı
Tabi onu tercih edersen neden olmasın ki
0 oy
23 Ağustos 2021 (255 puan) cevapladı
Tabiki normal dogum en iyisi yani agrisi olmuyo toparlaniyosn hemen ama sezeryan kotu agrisi cok oluyo ilerde de sen bilirsin ama normal dogum sansn var sa oyle olsun
23 Ağustos 2021 (91 puan) yorumladı
Ya evet ama normal doğumda da kesik ve dikiş oluyomus ya o da çok korkutuyo beni
23 Ağustos 2021 (255 puan) yorumladı
Dikiş her dogumda oluyo ki cnm ama en iyisi
0 oy
23 Ağustos 2021 (48 puan) cevapladı
Daha yeni 20sinde spinal sezeryan oldum kesinlikle normal ol bence şuan çektiğimi anlatamam sana
23 Ağustos 2021 (177 puan) yorumladı
İlk mi sezaryan 2. Mi sezaryan oldunuz acaba
23 Ağustos 2021 (48 puan) yorumladı
İlk doğumdu normalden çok korktum isteğe bağlı özelde oldum sezeryan ama şuan ne yatabiliyiruk ne oturabiliyorum bebeğimi kucağıma bile alamıyorum
23 Ağustos 2021 (177 puan) yorumladı
Ben ilkinde çok rahat oldum 2. Geçen beri bebeğime hep ben baktım hiç sorun yaşamadım çok. Şükür.. Ama şimdi 2. Sezaryan olucam 3 hafta sonra ama hep 2. Sezaryan olanlar 1 hafta kendimiz gelemedik diyorlar yani toparlanamadık diyorlar ondan sordum sizede.. İnşallah bir an önce toparlarsiniz çok geçmiş olsun Allah analı babalı büyütsün inşallah
0 oy
23 Ağustos 2021 (9 puan) cevapladı
Özelemi gidiyosun.
23 Ağustos 2021 (91 puan) yorumladı
Evet canım
0 oy
23 Ağustos 2021 (17 puan) cevapladı
İlk doğumum normaldi 2 günde ayağa kalkmıştım bile şimdi ikinciye hamileyim inşaallah normal olur diye dua ediyorum 
23 Ağustos 2021 (91 puan) yorumladı
Ya peki normal doğumda dikiş felan oluyomus ya onu merak ediyorum nasıl acısı felan çok oluyomu
24 Ağustos 2021 (17 puan) yorumladı
Emin ol Sezeryan dikişi kadar acimiyor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim, normal doğum ile sezaryen arasındaki farklar nelerdir?
Normal doğum vücudun doğal sürecidir ve iyileşme süreci sezaryene göre daha hızlı gerçekleşir. Sezaryen ise cerrahi bir müdahale olduğu için ameliyat sonrası toparlanma süreci birkaç hafta sürebilir. Normal doğumda annenin hastanede kalış süresi genellikle 24 saat civarıyken, sezaryende bu süre 48-72 saate kadar çıkabilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin kilosu 3670 gram iken normal doğum yapmak riskli midir?
3670 gram ağırlığındaki bir bebek için normal doğum genellikle güvenli kabul edilir ancak son karar annenin çatı muayenesine ve bebeğin pozisyonuna bağlıdır. Doktorlar, bebeğin kilosu 4000 gramın üzerinde olduğunda normal doğumu daha dikkatli değerlendirir. 37+6 haftalık bir gebelikte bebeğin tahmini ağırlığı, pelvis yapınızla uyumluysa normal doğum çoğu durumda sorunsuz gerçekleşir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğum kararı hangi durumlarda daha doğru olur?
Sezaryen doğum, bebeğin doğum kanalına girmesinde engel varsa, annenin veya bebeğin sağlığı tehlike altındaysa veya doğumun ilerlemediği durumlarda tercih edilir. Eğer çatınız bebeğin geçişi için uygun değilse veya bebeğin kalp atışlarında stres belirtileri görülüyorsa doktorunuz sezaryen önerisinde bulunabilir. Bu karar, tamamen gebelik takibindeki veriler ve risk analizi sonucunda alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum şekline karar verirken hangi belirtilere dikkat etmeliyim?
Doğum şekline karar verirken bebeğin pozisyonu, suyunun durumu ve annenin genel sağlık değerleri en önemli kriterlerdir. Eğer bebeğinizin suyunun normal olduğu belirtilmişse ve herhangi bir acil komplikasyon yoksa, doktorunuzla pelvis ölçümlerinizi ve kendi doğum tercihlerinizi detaylıca konuşmalısınız. Doğumun kendiliğinden başlaması normal doğum şansını artırırken, planlı sezaryen belirli bir tarihte müdahale imkanı sunar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37+6 haftalık gebelikte doğum korkusu nasıl yenilir?
Doğum korkusunu yenmenin en etkili yolu, süreç hakkında doğru bilgi almak ve doktorunuzla tüm endişelerinizi paylaşmaktır. Doğumun nasıl gerçekleşeceğini bilmek, bilinmezlikten kaynaklanan stresi azaltır. Nefes egzersizleri yapmak, doğum anında odaklanmanıza yardımcı olur ve bedeninizi rahatlatarak süreci daha kontrollü hissetmenizi sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,151 soru

24,665,595 cevap

366,957 kullanıcı

...