Doğum yaptım uyuyamıyorum ve tansiyonum yüksek, ne yapmalıyım?

0 oy
346 göst.
28 Ağustos 2021 Doğum kategorisinde (137 puan) sordu
Hanımlar ben 4 gün önce doğum yaptım ve uyku uyuyamiyorum bu sorun gebelikde başladı doğurdum halen aynı çıldırıcam artık uykusuzluktanmi bilmiyorum tansiyonumda 14.15 civarı dün gece 3 de uyudum sabah 6 da ayaktaydım ne dinlendim ne uzandım nede uyudum buna rağmen uykum yok napicam ben sebebi nedir  

1 cevap

0 oy
28 Ağustos 2021 (366 puan) cevapladı
Sebebi hamileyken zaten uyuyamıyorsun da ..o bende de var ..doğumdan sonrada aklın bebekte uyanır mı acıkır mi kafanda bunlar varken uyuyamazsın 
28 Ağustos 2021 (137 puan) yorumladı
Yok canım kardeşim yanimda gündüz bile annem kardeşim bakarken dalamıyorum ve tansiyon 15 16 oldu
28 Ağustos 2021 (366 puan) yorumladı
Bi kadın doğum doktorunla görüş.. o ilaç filan verir rahatlarsın en azından .
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sonrası uykusuzluk ve yüksek tansiyon neden olur?
Doğum sonrası uykusuzluk ve 14-15 civarı seyreden tansiyon değerleri, vücuttaki hormonal değişimlerin yanı sıra 'preeklampsi' veya 'postpartum hipertansiyon' gibi tıbbi durumların habercisi olabilir. Özellikle doğumdan sonraki ilk günlerde tansiyonun 140/90 mmHg ve üzerinde seyretmesi, acil tıbbi değerlendirme gerektiren ciddi bir durumdur. Uykusuzluk bu fiziksel strese bağlı tetiklenebileceği gibi, vücudun dinlenememesi tansiyonun daha da yükselmesine neden olan bir kısır döngü yaratır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra uyuyamıyorum ne yapmalıyım?
Doğum sonrası uyuyamama sorunu yaşıyorsanız ve tansiyonunuz yüksek seyrediyorsa, vakit kaybetmeden bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurmalısınız. Evde kendinizi sakinleştirmek için loş bir ortamda dinlenmeye çalışmak önemli olsa da, tansiyon yüksekliği gibi fiziksel belirtiler tek başına psikolojik değil, biyolojik bir müdahale gerektirir. Doktorunuz kan basıncınızı kontrol altına alacak güvenli ilaç tedavileri veya hormon düzenleyici önerilerde bulunabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Lohusalık döneminde uykusuzluk ve yüksek tansiyon tehlikeli mi?
Evet, lohusalık döneminde uykusuzlukla birlikte seyreden yüksek tansiyon, hayati risk taşıyabilen postpartum preeklampsi gibi durumların işareti olabilir. Tansiyonun 14-15 seviyelerinde olması normal kabul edilmez ve anne sağlığını doğrudan etkiler. Bu belirtilere şiddetli baş ağrısı, görme bulanıklığı veya karın ağrısı eşlik ediyorsa, hiç beklemeden en yakın sağlık kuruluşunun acil servisine gidilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğum yaptım neden uykum yok?
Yeni doğum yapan annelerde uyku yoksunluğu ve uyuyamama durumu, vücuttaki yoğun östrojen ve progesteron düşüşü, adrenalin artışı veya doğum sonrası anksiyete kaynaklı olabilir. Ancak yüksek tansiyon gibi fiziksel bir belirti varsa, uykusuzluğunuzun sebebi biyolojik bir düzensizlik olabilir. Vücudunuz 'savaş ya da kaç' modunda kaldığı için yorgun olsanız bile beyin uykuya geçişte zorlanabilir; bu durum mutlaka bir hekim tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası tansiyon yüksekliği nasıl düşürülür?
Doğum sonrası tansiyon yüksekliğini evde bitkisel yöntemlerle düşürmeye çalışmak yerine, mutlaka bir doktora danışarak tıbbi destek almalısınız. Tansiyonunuz 14-15 seviyelerindeyken doktorunuzun reçete edeceği emzirme dönemine uygun tansiyon ilaçları, hem sizin sağlığınızı korur hem de vücudunuzun dinlenmesine yardımcı olur. İlaç tedavisi dışında tuz tüketimini kısıtlamak ve stresi azaltacak ortamlar oluşturmak destekleyici olabilir ancak tek başına yeterli değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 196 göst.
31 Mart 2023 Doğum kategorisinde Ummur (71 puan) sordu
0 oy
11 cevap 762 göst.
0 oy
1 cevap 475 göst.
0 oy
5 cevap 1,096 göst.

1,512,558 soru

24,670,818 cevap

367,250 kullanıcı

...