40+5 haftalık hamileyim, hiç belirtim yok, ne yapmalıyım?

0 oy
473 göst.
29 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (442 puan) sordu
40 +5 haftalık olduk var mı benım gıbı olan hiç bir belirti yok sizler de durum nasıl 

3 Cevap

+1 oy
29 Ağustos 2021 (269 puan) cevapladı
40+3 stresli bekleyisteyiz arada sanci oluyor
-Reklam-
+1 oy
29 Ağustos 2021 (1,100 puan) cevapladı
Bizde bugün 40+0 olduk hiç doğum belirtisi yok 
+1 oy
29 Ağustos 2021 (16 puan) cevapladı
Aynen bende seni 40+5 oldum ama hiç sancı yok 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftayı geçip doğum belirtisi yaşamayanlar ne yapmalı?
40 haftayı doldurup henüz doğum belirtisi göstermeyen gebelerin, doktorları tarafından önerilen düzenli NST ve ultrason kontrollerini aksatmamaları hayati önem taşır. Genellikle 41. haftaya kadar beklemek normal kabul edilse de, bebeğin hareketleri, amniyon sıvısı ve plasenta fonksiyonları yakından takip edilmelidir. Eğer bebek hareketlerinde azalma veya farklı bir şikayet hissederseniz, beklemeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41. haftada doğum başlamazsa hangi yöntemler uygulanır?
Gebelik 41. haftayı geçtiğinde, tıp literatüründe 'postterm' yani gün aşımı süreci değerlendirilir ve doktorlar genellikle suni sancı veya rahim ağzını olgunlaştırıcı yöntemler ile doğumu başlatmayı planlayabilir. Bu süreçte öncelik, bebeğin stres altında olup olmadığının belirlenmesidir. NST ile kalp atışları izlenir ve gerekirse doğumun güvenli bir şekilde başlatılması için medikal müdahale seçenekleri sizinle paylaşılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Günü geçen gebeliklerde doğumun başladığı nasıl anlaşılır?
Doğumun başladığını gösteren temel belirtiler arasında düzenli gelen ve giderek şiddetlenen sancılar, suyun gelmesi veya nişan gelmesi yer alır. Ancak 40. haftayı geçtiğinizde bu belirtiler henüz ortaya çıkmamış olabilir. Bu dönemde sancıların sıklığını, süresini ve şiddetini takip etmek çok önemlidir. Eğer 10 dakikada bir gelen düzenli sancılarınız varsa veya suyunuzun geldiğinden şüpheleniyorsanız vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftayı geçen hamileliklerde bebek hareketleri neden önemlidir?
Gebeliğin son dönemlerinde bebeğin hareketleri, onun sağlığı ve oksijen seviyesi hakkında en önemli göstergedir. 40. haftadan sonra plasentanın fonksiyonlarında azalma riski olabileceğinden, bebeğin hareketlerini günlük olarak saymak ve gözlemlemek gerekir. Eğer bebek hareketlerinde belirgin bir yavaşlama, durma veya ani ve aşırı hareketlenme fark ederseniz, bu durum acil bir değerlendirme gerektirir ve hemen doktorunuza ulaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftayı geçen hamileliklerde riskler nelerdir?
Gebeliğin 40. haftadan sonra uzaması, amniyon sıvısının azalması, plasenta yaşlanması ve bebeğin mekonyum (ilk dışkı) yutma riski gibi bazı komplikasyonları beraberinde getirebilir. Bu nedenle gün aşımı sürecinde doktorlar, bebeğin ve annenin durumunu daha sık aralıklarla, genellikle haftada iki kez yapılan kontrollerle izler. Amaç, bebeğin anne karnındaki güvenli ortamını korumak ve gerekirse en doğru zamanda doğumu gerçekleştirmektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 406 göst.
8 Ocak 2024 Doğum kategorisinde Gebe207 (46 puan) sordu
0 oy
10 cevap 1,461 göst.
2 Kasım 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Elis (615 puan) sordu
0 oy
27 cevap 2,320 göst.
11 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Fgnbzts (49 puan) sordu
0 oy
24 cevap 1,032 göst.

1,512,267 soru

24,666,944 cevap

367,044 kullanıcı

...