26 haftalık hamileyim göğsümden süt geliyor, normal mi?

0 oy
316 göst.
30 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (30 puan) sordu

image

 kiyafetime akmış bu şekilde. Bu normal birşey mi deneyimli hamileler bilgi verebilir mi 

Gebelik haftası 26

1 cevap

0 oy
30 Ağustos 2021 (906 puan) cevapladı
Normal miş diye duydum benimde ilk gebeliğim ama bu ağız sütü oluyomus  galiba 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

26 haftalık hamileyken göğüsten süt gelmesi normal mi?
Evet, hamileliğin 26. haftasında göğüsten süt gelmesi oldukça normal ve beklenen bir durumdur. Vücudunuz bu dönemde kolostrum adı verilen, bebeğiniz için oldukça besleyici olan ilk sütü üretmeye başlar ve bazen kendiliğinden dışarı sızabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte göğüsten gelen sıvı kıyafetlere bulaşırsa ne yapılmalı?
Göğüsten gelen sızıntıların kıyafetlerinize bulaşmasını önlemek için emzirme pedleri kullanabilirsiniz. Gün içerisinde pedleri düzenli aralıklarla değiştirerek göğüs ucunuzun kuru kalmasını sağlamak, olası tahrişleri ve enfeksiyon riskini önlemek için oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte göğüs ucu sızıntısı ne zaman başlar?
Gebelikte göğüs ucu sızıntısı genellikle 2. trimesterin sonlarında veya 3. trimesterin başlarında, yani ortalama 24-28. haftalar arasında başlayabilir. Bazı kadınlarda bu durum hiç görülmezken, bazılarında ise hamileliğin çok daha erken dönemlerinde başlayabilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte gelen sütü artırmak için göğüslere masaj yapılmalı mı?
Hayır, hamilelik döneminde göğüsten gelen sıvıyı artırmak için göğüslere masaj yapmaktan veya sütü sağmaya çalışmaktan kaçınmalısınız. Bu tür uyarıcı hareketler, vücudunuzda oksitosin hormonunu tetikleyerek erken kasılmalara yol açma riski taşıyabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Göğüsten gelen süt rengi nasıl olmalı ve ne zaman doktora gidilmeli?
Hamilelikte gelen süt genellikle şeffaf, sarımsı veya beyaz renkte olur. Ancak göğüs ucundan gelen sıvı kanlıysa, kötü kokuluysa veya göğsünüzde şiddetli ağrı, kızarıklık ve şişlik gibi belirtilerle birlikte seyrediyorsa mutlaka uzman bir doktora danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 434 göst.
0 oy
3 cevap 194 göst.
0 oy
3 cevap 236 göst.

1,512,194 soru

24,666,133 cevap

366,984 kullanıcı

...