Gebeyken korona virüs aşısı olmalı mıyım?

0 oy
1,190 göst.
30 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (155 puan) sordu
Doktorum ilk başta ben öneriyorum gebelerime dedi şimdi de olman lazım dedi eşimde doğumdan sonra ol diyor doktorumda ben eşinle konuşurum diyor aşı olanlar varmı bi yan etkisi sizde
Gebelik haftası 25+1

11 Cevap

0 oy
30 Ağustos 2021 (1,889 puan) cevapladı
Hamilesin yapma halamn kızı da gebe aşı yapan hemşireler sen aşı olma demişler 
-Reklam-
0 oy
30 Ağustos 2021 (132 puan) cevapladı
İki doz asimida oldum şifa olur inşallah hiç yan etki görmedim Ankara şehir Hastanesi'nde sormadigim doktor kalmadı hepsi mutlaka olmalısın dedi 
20 Eylül 2021 (837 puan) yorumladı
Hangi doktora gidiyorsunuz
20 Eylül 2021 (132 puan) yorumladı
Necati hocaya
0 oy
30 Ağustos 2021 (2,625 puan) cevapladı
2 sini de vuruldum ikinci dozda biraz kol ağrısı ve halsizlik oldu oda 1 gün sürdü onun dışında bir sorun yaşamadım
0 oy
30 Ağustos 2021 (8 puan) cevapladı
İkisini de oldum birini 30 haftayken birini 33 de hiçbir yan etki olmadı virüse yakalanmak cok daha tehlikeli Allaha sıgın git ol bence hiçbir şey olmaz 
30 Ağustos 2021 (15 puan) yorumladı
Bende 2 doz aşımı oldum sinovac çok şükür bı sıkıntı olmadı
0 oy
30 Ağustos 2021 (100 puan) cevapladı
Benimde 29 haftama kadar doktorum önermedi ve gecen hafta kontrolüm de artık olmalısın sonucta hastane sürecin  var ve covid okursan bebeği emzirmekte zorluk çekersin   dedi  bende hemen  o gün  içinde randevu alıp  oldum ve kol agrisi dışında çok şükür bir şey yaşamadım 
0 oy
30 Ağustos 2021 (92 puan) cevapladı
Bende dun aksam oldum ilk doz asimi. Suana kadar bi sisinti yasamadim. Doktorum ozellikle soyledigi icin oldum. Yoksa dogum sonra dusunuyodum. Fikrimiz degisti. Hele ki hastanelerde gebelerin yogun olmasi sebebiyle. 
0 oy
30 Ağustos 2021 (173 puan) cevapladı
İlk basta asla asi olmuyorsun diyen doktorum son gittigimde ben sadece ilk 3 ay olma dedim dedi. Asi cikali daha 9 ay olmadi bebege nasil etkisi var bilinmiyor ben bu yuzden yaptirmayacagim. Asiyi yaptirirsin jol agrisi vs gecti gitti saniyoruz ama Allah bilir iceride bebege etkisi ne, kac yil sonra gorulecek. Asi karsiti degilim bilim insaniyim ama gercekler benim mantigimca böyle
30 Ağustos 2021 misafir yorumladı
Benim kardeşim de doktor aynı sizin gibi söylüyor o yüzden bende bebgini riske atmayacam doğum sonrası yaparım
30 Ağustos 2021 (173 puan) yorumladı
Doktorum bir de bana kiziyor ben olma demedim ilk 3 ay olma dedim diyor. Hayir bildigin kesinlikle olmayacaksin demisti. Her kontrole Allahtan esimle gidiyorum da o da şahit o da şasirdi
0 oy
30 Ağustos 2021 misafir cevapladı
Benim kardeşim doktor nişanlısı da doktor ikisi de  yapma diyorlar bende yapmıyorum doğumdan sonra yapacam 
0 oy
13 Eylül 2021 (262 puan) cevapladı
Ben hamileliğimde 2 aşımı oldum son Dr gittiğimde muhakkak 3, ol dedi biyontec olmamı önerdi bende çok kararsızim
0 oy
13 Eylül 2021 (231 puan) cevapladı
Canim ben iki doz oldum hicbir yan etkisi yok bebegimde gayet saglikli sadece son iki ay ve ilk uc ay onerilmiyor asi olunmasi bnce olmalisin aşı hastalik gercekten ciddi bir konu hamileyken corona olsan allah korusun ilac dahi icemiyorsun kotu bisey olmasindansa asi olmak en guzeli aşı karşıtı insanlar neyin ne oldugunu bilmiyor korona ilk geldi ben ailemden 33kisi kaybettim asi yoktu ozamanlar cani yanmayan bilmiyor canim 
0 oy
13 Eylül 2021 (998 puan) cevapladı
Doktorunuz sizi zorlayamaz . Bana da doktorum ol demişti hamileyken ben olmadım içime sinmedi . Doğumdan 20 gün sonra oldum bir sıkıntı olmadı şükür .

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte korona virüs aşısı yaptırmak güvenli mi?
Sağlık otoriteleri ve uzmanlar, gebelik döneminde korona virüs aşısının yapılmasının hem anne hem de bebek sağlığı açısından güvenli olduğunu belirtmektedir. Gebelikte aşı, annenin ağır hastalık geçirme riskini önemli ölçüde azaltır ve bağışıklık yanıtı yoluyla bebeğe koruyucu antikorların geçmesini sağlayabilir. Aşı kararı alırken doktorunuzun önerilerini ve güncel klinik rehberleri dikkate almanız en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken korona virüs aşısı olmanın yan etkileri nelerdir?
Gebelikte korona virüs aşısının yan etkileri, gebe olmayan bireylerle benzerlik göstermektedir. En sık görülen yan etkiler arasında aşı yapılan bölgede ağrı, hafif ateş, yorgunluk ve kas ağrısı yer alır. Bu yan etkiler genellikle aşıdan sonraki ilk 24-48 saat içinde kendiliğinden geçer. Şiddetli veya beklenmedik bir yan etki gözlemlendiğinde mutlaka takip eden kadın doğum uzmanı ile iletişime geçilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeler korona virüs aşısını hangi dönemde olmalı?
Dünya genelindeki sağlık kuruluşları, gebeliğin herhangi bir döneminde korona virüs aşısı olunabileceğini bildirmektedir. Özellikle ikinci ve üçüncü trimesterde aşılanmanın, gebeliğe bağlı komplikasyon risklerini azalttığına dair veriler mevcuttur. Aşı zamanlaması konusunda kişisel sağlık geçmişinizi ve doktorunuzun tavsiyesini baz alarak en uygun dönemi belirleyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirme döneminde korona virüs aşısı olunur mu?
Emzirme döneminde korona virüs aşısı olmak hem anne hem de bebek için güvenli kabul edilmektedir. Aşı içeriğindeki bileşenlerin anne sütüne geçmediği ve bebekte herhangi bir olumsuz etki yaratmadığı bilimsel çalışmalarla desteklenmektedir. Aksine, aşılanan annelerin sütü aracılığıyla bebeğe antikor geçişi sağlanarak bebeğin bağışıklık sistemine destek olunabileceği düşünülmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik planlarken korona virüs aşısı yaptırılmalı mı?
Gebelik planlayan kadınların korona virüs aşısı yaptırmasında herhangi bir sakınca bulunmamaktadır; aşı kısırlığa yol açmaz veya doğurganlığı etkilemez. Aşılanmış olmak, gebelik sürecine daha güvenli bir başlangıç yapmanıza yardımcı olur. Eğer aşı süreci planlama aşamasında tamamlanırsa, hamilelik döneminde virüse karşı önceden bağışıklık kazanılmış olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 602 göst.
0 oy
5 cevap 489 göst.
0 oy
1 cevap 457 göst.

1,512,558 soru

24,670,818 cevap

367,250 kullanıcı

...