21 haftalık hamileyim, iştahım neden çok açıldı?

0 oy
1,166 göst.
31 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (179 puan) sordu
21+5 günlük hamileyim son 2 -3 gündür istahimda aşırı artma oldu sizlerde oldumu ne zaman oldu çok kilo almak istemiyorum
Gebelik haftası 21

10 Cevap

+1 oy
31 Ağustos 2021 (906 puan) cevapladı

Bende ilk 10 ile 18 arası olmuştu bulantilarda olduğundan sürekli yemek yiyesim geliyordu birde üçüz olduğu için sanki miydeme inmeden onlar yiyordu sofradan aç kalkiyordum resmen ne yersem yiyim şuan 25+2 olduk çok fazla bişey yiyemiyorum :( miydeme baskı yapiyolar sanki

-Reklam-
0 oy
31 Ağustos 2021 (1,346 puan) cevapladı
22 haftada başladı
31 Ağustos 2021 (179 puan) yorumladı
Hadi inşallah çok sürmez
31 Ağustos 2021 (179 puan) yorumladı
Bugün uykumun arasında uyanıp aşure yedim
31 Ağustos 2021 (1,346 puan) yorumladı
Sürmez de çok kilo almama çalış canım sen ben 19 kilo ile doğum yaptım 15 kilo  verdim 4  halen duruyor
31 Ağustos 2021 (179 puan) yorumladı
Hey maşallah yine iyi vermişsiniz
31 Ağustos 2021 (1,346 puan) yorumladı
Evet canım Allah sağlıklı bir şekilde kucağına almayı nasip etsin inşallah yavrunu
0 oy
31 Ağustos 2021 (109 puan) cevapladı
15. Haftaya kadar bulantılar yüzünden kilo ve iştah artışım olmadı. 16 dan sonra birden 4 kilo aldım sonra bi dönem yavaşladı. Yani bazen çok iştahlı oluyorum bazen normal yiyorum. Havalar da etki ediyor açıkcası değişiyor.
31 Ağustos 2021 (179 puan) yorumladı
Aynen benimde bu haftaya kadar hiç artış olmamıştı hatta ilk haftalar sizin gibi bulantili geçti ama şuan
31 Ağustos 2021 (109 puan) yorumladı
Sabah kahvaltısını sıkı yapın, ekmeği azaltın kesebiliyorsanız kesin hatta. Atıyorum çorbayla tüketmeyin. Yemek arasında su içmeyin. Ara öğünlerinizi mümkün mertebe kaçırmayın bi tane elma bir avuc fındık vs. Çünkü ara öğün kaçınca ana öğünde çok yemek yeme ihtiyacı hissediyorsunuz. Bol su tüketin. Gece mideniz kazınırsa süt, yoğurt gibi hafif şeyler yemeyi deneyin. Ama ara öğün atlamayın hayat kurtarıyor gerçekten. Farkı göreceksiniz :)
31 Ağustos 2021 (179 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim
0 oy
31 Ağustos 2021 (407 puan) cevapladı
Bende 20. Hafta da falan başla hep biseyler yemek istiyorum maalesef ama.toplam da almam gereken kilo 6 o yüzden yememem lazım ama tutamıyorum
31 Ağustos 2021 (179 puan) yorumladı
Allah kolaylık versin kisitladikca tatlaniyor
0 oy
31 Ağustos 2021 (645 puan) cevapladı
34 de başladı valla bende kilo almak istemiyorum ama son ayım aşırı istahlandim
31 Ağustos 2021 (179 puan) yorumladı
Allah kolaylık versin ya
31 Ağustos 2021 (645 puan) yorumladı
Amin inşallah doğumdan sonrada kolay veririz hepimiz
0 oy
31 Ağustos 2021 (2,349 puan) cevapladı
Bnmde bu haftalarda basladi ve devam ediyor:) 25+3üm 5 kilo aldm.
0 oy
31 Ağustos 2021 (2,260 puan) cevapladı
Benm de 4 haftadan sonra şştahm kesildi hatta 8 kilo verdm 19 haftam da bir açıldıki sorma fazla yiyodm haala da iştahm açık ama 2 bçuk kilo almşm fazla şekerli hamur işi yemesek bide sık sık ama az az yesek bişey olmaz cnm 
0 oy
31 Ağustos 2021 (2,326 puan) cevapladı
33 te felan arttı nedense 
0 oy
31 Ağustos 2021 (906 puan) cevapladı
Bende ilk 10 ile 18 arası olmuştu bulantilarda olduğundan sürekli yemek yiyesim geliyordu birde üçüz olduğu için sanki miydeme inmeden onlar yiyordu sofradan aç kalkiyordum resmen ne yersem yiyim şuan 25+2 olduk çok fazla bişey yiyemiyorum :(
0 oy
31 Ağustos 2021 (165 puan) cevapladı
18 haftalığım. Bende başından beri iştah artışı var :)) Bulantılarım olduğu halde bile iştahım yerindeydi bişey anlamadım kendimden :)) 5 kilo aldım bile. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte iştah artışı genellikle kaçıncı haftada başlar?
Hamilelikte iştah artışı genellikle bulantıların azaldığı ve bebeğin hızlı büyümeye başladığı ikinci trimester döneminde, yani 14 ile 20. haftalar arasında belirginleşmeye başlar. Ancak her anne adayının vücut yapısı farklı olduğundan, 21. haftadan sonra da ani iştah değişimleri yaşanması oldukça normal bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
21 haftalık hamileyim iştahımın aşırı açılmasını nasıl kontrol edebilirim?
İştah artışını kontrol altına almak için ana öğünlerde lifli gıdalar tüketerek tokluk sürenizi uzatabilir ve kan şekerini dengeleyen protein kaynaklarına ağırlık verebilirsiniz. Kan şekeri dalgalanmalarını önlemek için azar azar ve sık beslenmek, aşırı kilo alımını engellemek adına uygulayabileceğiniz en etkili yöntemlerden biridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iştah artışı bebeğin büyümesiyle mi ilgilidir?
Evet, hamileliğin 20. haftasından sonra bebek hızla geliştiği için vücudun enerji ihtiyacı artar ve bu durum doğal olarak iştahı tetikler. Bebeğin sağlıklı gelişimi için gereken kalori ihtiyacı ilk aylara göre artış gösterse de, bu durum sınırsız beslenmek gerektiği anlamına gelmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte aşırı iştah artışı olması normal mi?
Gebelikte iştah artışı, vücudun artan metabolik ihtiyaçlarını karşılamak için verdiği doğal bir tepkidir ve çoğu anne adayı için oldukça normal bir durumdur. Ancak ani ve kontrolsüz kilo alımı yaşıyorsanız, beslenme düzeninizi gözden geçirmek ve porsiyon kontrolü sağlamak hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kilo alımını dengelemek için hangi besinler tüketilmelidir?
Kilo alımını dengelemek için boş kalorili karbonhidratlar yerine; yumurta, yoğurt, kuruyemiş ve taze sebze gibi besin değeri yüksek gıdalara yönelmeniz gerekir. Bu besinler uzun süre tok kalmanızı sağlayarak, aniden bastıran açlık krizlerini daha sağlıklı alternatiflerle yönetmenize yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 244 göst.
0 oy
3 cevap 385 göst.
0 oy
0 cevap 130 göst.
11 Şubat 2024 Hamilelikte Beslenme kategorisinde Gamzecakirgoz (3 puan) sordu

1,512,233 soru

24,666,637 cevap

367,027 kullanıcı

...