6 aylık hamileyim, korona aşısı olmalı mıyım?

0 oy
876 göst.
1 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1 puan) sordu
Ben 6 aylık hamileyim ve korona aşısı olmak istiyorum ama korkuyorum hamilelikte aşı yaptıran varmı bi zararı olurmu yardımcı olursanız sevinirim
Gebelik haftası 24

5 Cevap

+1 oy
1 Eylül 2021 (62 puan) cevapladı
Bana aile hekimim de kadın doğum doktorum da olmam gerektiğini söyledi. Yarın olucam galiba 35+3 haftalık gebeyim
1 Eylül 2021 (62 puan) yorumladı
Bence olmalısın. Ben de korktum ilk zamanlar ama şimdi keşke doğuma yaklaştım. keşke öncesinde olsaydım diyorum
-Reklam-
+1 oy
1 Eylül 2021 (2,964 puan) cevapladı
Pazar günü biontech oldum. Sadece hafif kol ağrım oldu. Onunn dışında yanetki yaşamadım
0 oy
1 Eylül 2021 (92 puan) cevapladı
Ben yaptırdım ilk doz asimi oldum:) doktorum ozellikle ol dedi. Her gecen gun hamilelerde daha cok yayilmaya basladi. Ol bence korkma 
1 Eylül 2021 (1 puan) yorumladı
Evet etrafımızda duyuyıruz çok üzücü korkuyor insan eger ol derse doktor olcaz artık
0 oy
1 Eylül 2021 (854 puan) cevapladı
Ben oldum IKI gun once 14+3 haftalıgım sorun yasamadım tek BIRAZ kolum acıdı oda gectı gitti 
0 oy
1 Eylül 2021 (91 puan) cevapladı
Ben 2 dozumuda oldum. Doktorum mutlaka olmamı istedi. Gebelikte covid ciddi anlamda risk oluşturuyor çünkü.
1 Eylül 2021 (1 puan) yorumladı
Bende kendi doktoruma denışıcam eger ol derse olurum şifa olsun inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

6 aylık hamileyim korona aşısı olmam bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte korona aşısı olmanın bebeğe zarar verdiğine dair bilimsel bir kanıt bulunmamaktadır. Aksine, aşı sayesinde annenin bağışıklık kazanması, antikorların plasenta yoluyla bebeğe geçerek onu da doğum sonrası dönemde korumasına yardımcı olabilir. Dünya Sağlık Örgütü ve birçok sağlık otoritesi, hamilelerin aşılanmasının ciddi enfeksiyon risklerine karşı en güvenli koruma yöntemi olduğunu belirtmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte korona aşısı yaptırmak ne zaman uygundur?
Hamileliğin her döneminde, özellikle 12. haftadan sonra korona aşısı yaptırılması güvenli kabul edilmektedir. İlk trimesterde aşı yaptırmak genel olarak mümkün olsa da, birçok uzman bağışıklık sisteminin daha stabil olduğu ikinci veya üçüncü trimester dönemlerini önermektedir. Aşı planlamanızı yaparken mutlaka kendi takip eden doktorunuza danışarak kişisel sağlık durumunuza uygun en doğru zamanlamayı belirlemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte korona aşısı yaptırmanın faydaları nelerdir?
Gebelikte korona aşısı yaptırmanın en önemli faydası, anne adayını ağır seyreden COVID-19 enfeksiyonu, hastaneye yatış ve yoğun bakım riskinden korumasıdır. Ayrıca gebelikte geçirilen şiddetli enfeksiyonlar erken doğum ve preeklampsi gibi komplikasyon risklerini artırabildiği için aşı, bu risklerin azaltılmasında kritik bir rol oynar. Aşılanan annelerin geliştirdiği antikorlar, bebeğin enfeksiyona karşı pasif bağışıklık kazanmasına da destek sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte korona aşısı sonrası yan etkiler nasıl yönetilir?
Hamilelikte korona aşısı sonrası görülen yan etkiler, genel popülasyonda görülenlerle benzerdir ve genellikle hafif atlatılır. Aşı yerinde ağrı, hafif ateş, yorgunluk veya kas ağrısı gibi yan etkiler görülebilir; bunlar vücudun bağışıklık yanıtı oluşturduğunun göstergesidir. Hafif ateş durumlarında doktorunuza danışarak onay verdiği parasetamol içerikli ağrı kesicileri kullanabilir, bol sıvı tüketerek dinlenerek süreci kolayca atlatabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirme döneminde korona aşısı yaptırabilir miyim?
Emzirme döneminde korona aşısı yaptırmak hem anne hem de bebek için güvenli kabul edilmektedir. Aşı içeriği anne sütüne geçmez ancak aşının sağladığı koruyucu antikorlar anne sütü aracılığıyla bebeğe geçerek ekstra bir koruma kalkanı oluşturabilir. Emziren annelerin aşılanması, bebeğin enfeksiyon risklerine karşı dolaylı yoldan korunmasına yardımcı olduğu için sağlık otoriteleri tarafından önerilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 235 göst.
0 oy
2 cevap 285 göst.
0 oy
0 cevap 177 göst.
0 oy
1 cevap 208 göst.

1,512,202 soru

24,666,218 cevap

366,988 kullanıcı

...