18 haftalık hamileyim, vitamin kullanmasam bir sorun olur mu?

0 oy
393 göst.
4 Eylül 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (338 puan) sordu
Merhabalar anne ve anne adayları ben 18 haftalık hamileyim ve vitamin vs. Hiç bir ilaç kullanmak istemiyorum başta kullandım ama hepsinin ayrı ayrı yan etki yaptığını fark ettim kullanmadığım zaman onun yerine doğal beslenip sebze meyve kuruyemiş tahıl vs. Yemeyi tercih ediyorum  acaba aranızda hiç ilaç kullanmayıp sağlıklı bir şekilde doğum yapan veya hiç ilaç kullanmadığı için hamilelili ve doğumu sıkıntılı geçen bebeğinde bi sıkıntı olan var mı merak ettim yardımcı olur musunuz acaba
Gebelik haftası 18

3 Cevap

0 oy
4 Eylül 2021 (953 puan) cevapladı
Canım bende 32 +5 im önce kanım düşüktü ilaç lar mahvetti gıda takviyesi aldım biraz yükselmiş şimdi de demir depolarım boşalmış doktor kaç tane demir ilacı verdiyse hepsi de bulantı ve ishal yaptı ne yapacagimi şaşırdım 
4 Eylül 2021 (338 puan) yorumladı
Aynen canım ilaçlar bende de öyle yapıyor mide bulantım geçti tamamen ama ilaçları alınca tekrar oluyo
-Reklam-
0 oy
4 Eylül 2021 (1,780 puan) cevapladı
Canım hem senin hem bebeğinin sağlığı için beslenmene dikkat ediyorsundur ama bunun yanında extra vitamin kann ilacı falan bunlar alınmalı bence . 9 ay boyunca çok iyi beslenecegini yada vitaminler kadar beslenecegini düşünmüyorum. 
4 Eylül 2021 (338 puan) yorumladı
Hapları kullanamıyorum zaten tutarken çok zorlanıyorum
0 oy
4 Eylül 2021 (870 puan) cevapladı
D vitamini,demir ilacı mutlaka kullanmalısınız..ağrılarınız olursa doktorunuz ekstra magnezyum kalsiyum önerebilir ama onun dışında o hap şeklinde olanları ben de kullanmıyorum ilk hamileligimde de kullanmadım bir sorun yaşamadım ama zaman zaman mutlaka kan tahlili verin ve kontrol ettirin. Sağlıkla doğsun bütün bebislerimiz
4 Eylül 2021 (338 puan) yorumladı
Doktorun bana yazdığı demir ilacı hap şurup falan değil
4 Eylül 2021 (870 puan) yorumladı
Bir sonraki randevunuzda isteyin olmazsa ben kendim bu şekilde tercih ediyorum  ilk midemde gastrit var gebelikte de iyice hassas oluyor diye ilk doktorum vermişti yan etkisi yok. Bu da sordu hap mı şurup mu istersiniz diye ..Ben de şurup tercih ettim yine..
4 Eylül 2021 (338 puan) yorumladı
Bana sormadı hiç bende bilgim olmadığı için bişey demedim tadı nasıl peki şurup gibi olanın
4 Eylül 2021 (870 puan) yorumladı
Biraz şekerli Bir tadı var güzel değil ama zaten 1 çay kaşığı anca..beni rahatsiz etmiyor. Arkasından su bile içmiyorum. Belki başkasını rahatsız eder bilemiyorum
5 Eylül 2021 (338 puan) yorumladı
Eminim ben içemem hiç ilaç içemiyorum :(

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

18 haftalık hamileyken vitamin kullanmamak bebek için riskli mi?
Hamilelikte vitamin kullanımı, annenin kan değerlerine ve beslenme düzenine göre doktor tarafından belirlenir. Hiç vitamin kullanmamak, özellikle demir, folik asit ve D vitamini gibi kritik değerlerin düşmesine yol açarak hem annede kansızlığa hem de bebeğin gelişim süreçlerinde ihtiyaç duyduğu temel bileşenlerin eksik kalmasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ilaç yan etkisi yaparsa ne yapılmalı?
Kullanılan vitamin veya ilaçlar yan etki yapıyorsa, ilacı kendi başınıza bırakmak yerine mutlaka doktorunuzla görüşerek alternatif bir takviye veya farklı bir dozaj planı talep etmelisiniz. Birçok farklı marka ve formülasyon bulunduğu için vücudunuza uyum sağlayan uygun bir içerik mutlaka doktorunuz tarafından bulunabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğal beslenerek hamilelikteki vitamin ihtiyacı karşılanabilir mi?
Hamilelik döneminde artan metabolik ihtiyaçlar nedeniyle sadece beslenme ile yeterli seviyede folik asit, demir ve iyot gibi elementleri almak çoğu zaman zor olabilir. Doğal beslenme çok önemlidir, ancak kan tahlilleri sonucunda saptanan eksiklikler, sadece sebze ve meyve tüketimiyle hızlı bir şekilde telafi edilemeyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte hiç ilaç kullanmadan sağlıklı doğum yapmak mümkün mü?
Gebelikte hiç ilaç kullanmadan sağlıklı doğum yapan kadınlar olsa da, bu durum tamamen annenin biyolojik değerlerine ve gebelik sürecinin seyrine bağlıdır. Her kadının gebeliği farklıdır; ilaçsız bir süreci tercih etmeden önce mutlaka güncel kan tahlili sonuçlarınızı bir hekimle paylaşarak risk durumunuzu değerlendirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte vitamin takviyeleri hangi değerler için gereklidir?
Gebelikte vitamin takviyeleri genellikle hemoglobin, ferritin, B12 ve D vitamini değerlerini korumak için reçete edilir. Bu değerlerin normal aralıkta olması, bebeğin beyin ve omurilik gelişimi, annenin bağışıklık sistemi ve doğum sonrası oluşabilecek kan kaybına karşı direnç kazanması açısından kritik bir öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,455 soru

24,669,348 cevap

367,170 kullanıcı

...