6 haftalık gebeyim, şiddetli gaz sancım nasıl geçer?

0 oy
651 göst.
4 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (409 puan) sordu
Kızlar çok fena gaz sancısı var göğüs altlarima vuruyo resmen ama gaz yapicak hiç bişey yemedim içmedim genelde de gazlı içecek kullanmıyorum senelerdir 6+4 gebelik haftam rezene içsem bişey olur mu 
Gebelik haftası 6+4

6 Cevap

0 oy
4 Eylül 2021 (255 puan) cevapladı
Elma yağı sür ayaklarının altına. Bide çok rüzgarda falan kalma. Bazı gaz sancısı kronik oluyo naparsan yap geçmiyor sonra birden bire geçiyo. Bebekte de öyle olabiliyor 
4 Eylül 2021 (409 puan) yorumladı
Şimdide sol karin tarafıma geçti cikaramiyorum da
4 Eylül 2021 (255 puan) yorumladı
O gaz sancısını bilirim. Doğumdan sonra çıkaramadım 4 gece serumla beslemişlerdi. Durumuna bak gittikçe artık gösteriyorsa hastaneye git. Benim hareketlerim azaldı nefes almam bile zorlaşmıştı doğumdan sonra. O raddeye gelmeden serum takıyorlar. Bak bakalım duruma inşallah gerek kalmaz
4 Eylül 2021 (409 puan) yorumladı
Bebeğe bişey olmuştur diye korkuyorum
4 Eylül 2021 (255 puan) yorumladı
Bebeğe bişey olmaz bence
-Reklam-
0 oy
4 Eylül 2021 (197 puan) cevapladı
Bitki caylarindan uzak dur simdilik canim.sicak uygula ayak altlarina ve karnina  bende cok cektim 22 haftalik oldum hala cekiyorum
0 oy
4 Eylül 2021 (555 puan) cevapladı
Canım bende gaz sancısını kan ilacı ve d vitamini ilacı yapmıştı. Aşırı sancı yapıyodu. İlaçları bıraktım geçti. Sen hangi ilaçları kullanıyorsun. Doktoruna danış belki ondandır.
4 Eylül 2021 (409 puan) yorumladı
Folikasit aliyorum
0 oy
4 Eylül 2021 (70 puan) cevapladı
Ben bir çay bardağı suya bir çay kaşığı kimyon karıştırıp içmiştim. İşe yaramıştı 
0 oy
4 Eylül 2021 (145 puan) cevapladı
Bit k8 caylari önerilmiyo gebelikte kuzum içme sen yinede haftan çok küçuk ben o gaz sancilari yüzünden 13.haftaya kadar acillerde gezdim  maden suyu iç sade iyi geliyo
4 Eylül 2021 (409 puan) yorumladı
Tüp mideliyim ben gazlı içecek yasak
4 Eylül 2021 (145 puan) yorumladı
Bilemedim kuzum geçmiş olsun
0 oy
4 Eylül 2021 (1,090 puan) cevapladı
15  haftalığım aynı problem bende de var. Çok sancım olduğunda uzanıp kendimi sıcak tutuyorum bacaklarımı kendime doğru çekiyorum biraz da olsa rahatlatıyor. Arkadasim seni en iyi ben anlarım çok korkunç bı ağrı. :( Dediğimi yap iyi gelir insallah
4 Eylül 2021 (409 puan) yorumladı
Gezip duruyo valla karnimda şaşırdım sancidan napicami

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

6 haftalık gebelikte şiddetli gaz sancısı neden olur?
Gebeliğin ilk trimesterinde artan progesteron hormonu, sindirim sistemindeki kasları gevşeterek bağırsak hareketlerini yavaşlatır ve bu da gaz birikimine neden olur. 6. haftada vücudunuzdaki hormonal değişimler en yüksek seviyeye ulaştığı için, beslenmenize dikkat etseniz dahi sindirim sisteminiz yavaşlayabilir ve göğüs altına vuran sancılar yaşayabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte gaz sancısı için rezene çayı içmek güvenli mi?
Gebelik döneminde bitki çayı tüketimi konusunda mutlaka doktorunuza danışmalısınız çünkü rezene gibi bitkiler bazı durumlarda rahim kasılmalarını tetikleyebilir. İlk üç aylık dönemde bitkisel takviyelerden kaçınmak en güvenli yoldur; gaz sancısı için rezene yerine ılık su tüketimi veya hafif yürüyüşler gibi daha güvenli yöntemleri tercih etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte gaz sancısı göğüs altına vurur mu?
Evet, hamilelikte oluşan gaz sancıları bağırsakların genişlemesi ve karın içi basıncın artması nedeniyle göğüs kafesinin altına veya mide bölgesine vuran keskin sancılar şeklinde hissedilebilir. Bu durum genellikle sindirim sistemindeki yavaşlamadan kaynaklanır ancak şiddetli ve geçmeyen ağrılarda mutlaka bir kadın doğum uzmanına başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ilk aylarında gaz sancısı nasıl geçer?
Gaz sancısını hafifletmek için öğünlerinizi küçülterek sık aralıklarla beslenmeli ve yavaş çiğnemeye özen göstermelisiniz. Yemeklerden sonra 10-15 dakikalık hafif tempolu yürüyüşler yapmak bağırsak hareketliliğini artırarak gazın atılmasına yardımcı olurken, gün içinde bol ılık su tüketmek sindirim sistemini destekleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte gaz sancısı ne zaman doktora danışılmalı?
Gaz sancınız şiddetliyse, geçmiyorsa, beraberinde vajinal kanama, lekelenme veya yüksek ateş gibi belirtiler eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Özellikle göğüs altındaki ağrı çok keskinse ve nefes almanızı zorlaştırıyorsa, bu durumun gazdan mı yoksa başka bir gebelik komplikasyonundan mı kaynaklandığının uzman tarafından kontrol edilmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,159 soru

24,665,660 cevap

366,963 kullanıcı

...