Hamilelikte eve misafir gelmesini istemiyorum, ne yapmalıyım?

0 oy
4,596 göst.
6 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (110 puan) sordu
Siz hamilelik döneminizde eve misafir gelsin istiyor musunuz ? Ben tahammül edemiyorum. Eşim de hiç anlayışlı değil bu konuda habersiz kendi kafasına göre  çağırıyor. Ondan sonra da kavga ediyoruz 

37 Cevap

0 oy
6 Eylül 2021 (1,581 puan) cevapladı
Aşı olmadım izin vermedi doktorum 34 haftalığım. En başından beri ne misafirlige gidiyorum ne de misafir kabul ediyorum yakın dostlarımız anlayış gösteriyor sağolsun. Ramazan'da küsenler bile oldu durumu izah etmeme rağmen anlayış göstermediler ama benim kararım. Eşim bana göre daha rahattı geçen bir arkadaşımız 30. Haftasında yakalandı anne içinde bebek içinde sıkıntılı bir sürec geçirdiler. Şimdi kendisi de izinli günlerinde evden çıkmıyor çok daha hassas aşılı olmasına rağmen.

Güzel bir dille anlatmak en iyisi sanırım 
6 Eylül 2021 (110 puan) yorumladı
Eşimin kafası almıyor valla şuan çok sinirlendim yine . Çocuğunu düşünmüyor milleti düşünüyor dengesiz.
6 Eylül 2021 (1,581 puan) yorumladı
Genellikle toplum olarak öyleyiz millet ne der düşüncemiz ön planda. Bizim doktorumuz çok güzel bir dille ifade etti en başında eşim de hepsini dinledi o çok etkili oldu belki de bilemiyorum. İnşallah size de anlayış gösterir bu konuda
6 Eylül 2021 (288 puan) yorumladı
Sen de eşin yokken yanına gitme pek
-Reklam-
0 oy
6 Eylül 2021 (2,256 puan) cevapladı
Ay benim kayın validen 10 15 gün araylar gelip 4 5 gün kalıyo kışın eviniz soguk gelemem diyo yemek kokusundan dahi midem bulanıyo bi işin ucundan tutmaz oturur elinde telefon sagla solla konuşur video izler aramız sadece 1.5 saat birde istemiyorum ama eşimede bişey diyemiyorum annesi sonuçta 
6 Eylül 2021 (2,256 puan) yorumladı
Mühendisim
6 Eylül 2021 misafir yorumladı
Gelsin baksın bari,en azından senin de akşam yemeğini falan hazırlar(inşallah tabi) bi faydası dokunur
6 Eylül 2021 (2,256 puan) yorumladı
Hiç sanmıyorum kendine hayrı yok bişey demeden çıkar gider evden kapıyı açık bırakıp neymiş sıkışmış sanki çıkacam dese ben kapıyı kitleyip salmayacam :)))
6 Eylül 2021 misafir yorumladı
:D hey Allah'ım ya.. valla uyarıda bulun canım, benim artık insanlara karşı tahammülüm yok biliyo musun,sıkıldım çünkü.. valla kayinvalideme falan hep söylerim bana karisilmasini istemiyorum,benim için önemli olan kocam ben kimsenin etlisine sütlüsüne karışmam kimse de bana karışmasın derim.. kendi aileme de söylerim.. hani cahil de değiliz ki yaşımız küçük yön vermeye kalksinlar ama gelmişiz kaç yaşına bi rahat bırakın daaa, demi yani.. ama varya millete bi fırsatını versem ohoooo her bi şeye jarisacaklar ama ben mesafeyi koruyorum,eşim de der herkese mesafeli olalım kimse karışmasın der
6 Eylül 2021 (110 puan) yorumladı
Bende muhasebeciyim benim kayınvalidem de aynı senede 2 yada 3 defa gelir 20 gün kalır her geldiğinde sürekli telefonla Facebook da gezinir telefonla konuşur yemekleri yaparım çocuklar tartışır bakmaz ben mutfaktayken eşim izinli olunca ona sürekli sessiz sessiz birşeyler anlatır ben yanlarına gelince susar her yaptığım yemeğe bahane bulur suyu çok yağı az benim gibi yapamamış der eşime oğlum hangimiz daha güzel yapıyor der eşim anne sen niye yapmadın o zaman diyor damadı iç güvey aldılar ablan yemek yapmıyor hep ben yapıyorum evde yap burda yap ben buraya kafa dinlemeye dinlenmeye geliyorum iş yapamam diyor hiç bir şeye dokunmaz bazende babanla konuştuk biz sizinle yaşıcaz o evi ablana bırakıp diye tutturuyor Allah'tan evimiz küçük eşimde istemiyor çocuklarıma bile bakmadı hiç işi bıraktım iyi ki de öyle yapmışım çocuklarla hiç ilgilenmiyor çünkü her geldiğinde de eşimle tartışıyoruz eşim sürekli annem şunu dedi böyle dedi diye anlatıyor gidince özür diliyor
0 oy
6 Eylül 2021 (524 puan) cevapladı
Valla bu hamileliğim zor geçiyo bide korona olunca kimsenin gelip gitmesini istemiyorum kuzum yabancı birilerini yani. Bu yüzden pek kimseye gitmem 
0 oy
6 Eylül 2021 (542 puan) cevapladı
Canm inan yerimde olmayı hic istemezdin bizim evden misafir bir gün desen eksik olmuyor hatta coguda yatili misafir ama yinede katlanıyorum yapacak birsey yok eşimde rahatsız bende ama gelenede gelme denmiyo ki 2 yaşında kizim var 32 haftalikta hamileyim yinede mecburen dayanıyorum kavga etme esinlede sonunda sen kötü olursun halini anlıyorum emin ol ama yapacak birsey yok
6 Eylül 2021 (542 puan) yorumladı
Ya şöyle diyeyim yatılı gelenler akrabalar oluyor ve çoğu da köyde yada ilçede evleri biz merkezde oturdugumuz icin gelip kaliyorlar esimde bende severiz misafir ama harbiden her gün gelenler oldugu için esimle birbirimize vakit ayiramiyoruz  sonra esimin is arkadaşları aileleriyle geliyorlar cok fazla çevremiz var merkezde de akrabalarımız var ne bileyimm yaaa valla bende usaniyorum ama napimm gelmeyin diyemem ya
6 Eylül 2021 (3,785 puan) yorumladı
Çok dikkat edin o halde. Bu dönemde sizin kusurunuza bakılmaz
6 Eylül 2021 misafir yorumladı
Aman onlar anlayışsız oluyor da sen neden olmayasın ki ?? Ben de severim misafiri ama ayda yılda bir gelecek , ben de kimseye gitmem zaten.. ay bide ne yalan söyleyim kimseye güven yok,Müge anlı da neler izliyoruz,o ona göz koyuyo o ona.. valla ben kimseye güvenmiyorum.. Müge nasıl kiziyo böyle gidip gelenlere,eşin arkadaşının senin evinde ne işi var diyor,aileyle geliyorsa da ayda yılda bir gelir diyor..çok haklı gerçekten.. daha bugün izledim 60 yaşındaki adam 21 yaşındaki kızı kaçırmış evlenmişler,adam bide kızın babasının arkadasiymis,evlerden ırak yarabbim
6 Eylül 2021 (365 puan) yorumladı
Açıkçası arada demek gerekiyor, müsait değilim diyeceksin yani, benimde kayınvalidem üstte oturuyor çok iyidir çok şükür bi sıkıntımız yok ama hep yukarı çıkayım oturalım ister, dedim en son evde oturmak uzanmak istiyorum anne, biraz kendi başıma kalayım diye, arada demek lazım yani
6 Eylül 2021 (542 puan) yorumladı
Denilmiyor ya yada ben diyemiyorum mesela kayinvalidemgil merkezdeki hastaneye geliyor skcada hastaneye geliyor gelincede kaliyor nasil diyeyim kalma git valla zor
0 oy
6 Eylül 2021 (1,118 puan) cevapladı
eşinin anlayışlı olması lazım tabi ki eğer ki covid e dikkat ediyorsanız eşinle sakince konuş ama sadece kafan kaldırmıyor diyeyese bece olaylara farklı bak elinden geldiği kadar yap zaten gelen bilir gebe olduğunu beklentiye girmez misafir berekettir çok da takılma bence. asıl mesele yanlış anlamazsan eşinle aranızdaki iletişimsizlik o yüzden misafire takılıp asıl konuyu kaçırmayın evlilik takım işi daha bebeğinz doğacak daha başka günler gelecek o yüzden böyle konularla yormayın evliliğinizi. 
6 Eylül 2021 (110 puan) yorumladı
Hem covid, hem de inanın tahammül edemiyorum. Çocuğunu hiç düşünmüyor beni üzen, sinirlendiren bu. Önceliği çocuğu olmalı akraba değil. Bana danışmıyor kafasına göre karar alıp uyguluyor. Defalarca söylüyorum anlamıyor kendinden soğutuyor.
6 Eylül 2021 (1,118 puan) yorumladı
canım seni gerçekten anlıyorum sana yazdıklarım ezber cümleler değil kendi tecrübelerim. ilerde öyle günler gelecek ki sen çağıralım diyeceksin eşin çocuk uyuyor gelmesinler diyecek.
0 oy
6 Eylül 2021 (94 puan) cevapladı
Aynı bizde öyle eve geliyo mesela şu gelcek diyo allahtan hamileliğimde az da olsa azaldı o huyu. Ve bende doğum yaptıktan sonra eve misafir istemem özellikle bu pandemide 
0 oy
6 Eylül 2021 (218 puan) cevapladı
Bende sevmiyorum insanlar bana anlayışlı gelmiyor 
0 oy
6 Eylül 2021 (322 puan) cevapladı

Şuan 38. Haftadayım benide dogumdan snra ziyarete gelirlerse korkusu sardı.. köyde oturuyorum ben degil ama kayınvalidem komşularıyla samimi gelip gelip dururlar diye endiseliyim.. birde simdi çocuklar okula başladı risk daha çok eve virus taşırsalar diye de korkuyorum, benim ilk cocugum eltiminkiler okula gidiyor onlar gelirler bebegi öpmeye çalışırlar falan..:angry:

Bilmiyorum dogum fotosu paylaşıp covidden dolayı ziyaret malesef kabul edemiyorum diye paylaşımlar yapmayı planlıyorum, eşim de olmaz oyle diyor :( 

6 Eylül 2021 (392 puan) yorumladı
Bende sizinle aynı endişe içerisindeyim açıkça misafir kabul etmiyoruz demeyi düşünüyorum hatta doğuma yakın yasaklar tekrar başlasa bile dedim çünkü eşim tarafı o kadar rahat ki mesela oturmaya geliyorlar demi senin davet bile etmediğin dıdığının dıdısı çıkar oturmaya gelir saatlerce. Doğum yapan kadının evine erkeklerle oturmaya giderler sanki gün gibi kadın zaten ameliyatli ha bire emziriyor ne bileyim düşündükçe insan gıcık oluyor
6 Eylül 2021 (322 puan) yorumladı
Seninkiler daha da tuhafmış erkeklerin ne işi var :( ben oyle insanlara ince damar takılmamış diyorum :D
Valla hiç ayıp olacakmış mana verirler diye düşünmeyeceğim eşimide dinlemeyip sosyal medyadan paylaşacağım dedigim gibi.olan bana olacak yoksa. Ben ve bebegım herkesden değerliyiz kimse kusura bakmasın
6 Eylül 2021 (392 puan) yorumladı
Bence de  öyle yapın ya bende eğer kayınvalidem yenilmeyip zorla misafir çağırırsa yanlarına çıkmayı düşünmüyorum 1 2 sürat yaparsam anlaşılır herhalde :)) ürettiğimiz çözümlere bakın insanlar düşünceli olsalar da kendi kendilerine akıl etseler keşke demi
6 Eylül 2021 (322 puan) yorumladı
Keske..
0 oy
6 Eylül 2021 misafir cevapladı
Aşılı olan kişiler hastalanmiyor diye bişey yok ki,bunu millet anlamıyor.. aşı olan da hastalanıyor ama sadece kendisini koruyor yine çevreye bulaştırma ihtimali var.. 
0 oy
6 Eylül 2021 (530 puan) cevapladı
Allah razı olsun çevremde hiç kimse durumumu bildiği için misafirliğe gelmiyor.Gelmekte istemiyor.Ne yalan söyleyim kendimle zor ilgileniyorum bide misafiri hiç çekemem
0 oy
6 Eylül 2021 (722 puan) cevapladı
Ben hamileykende şimdi de kabul etmiyorum kimseyi eşim aşı oldu ama doktorum bana emziriyorsun 6.aydan sonra ol dedi o yüzden kimseyi kabul etmiyoruz zaten ortalık virüs kaynıyor ne misafiri ya
0 oy
6 Eylül 2021 (722 puan) cevapladı
Ben hamileykende şimdi de kabul etmiyorum kimseyi eşim aşı oldu ama doktorum bana emziriyorsun 6.aydan sonra ol dedi o yüzden kimseyi kabul etmiyoruz zaten ortalık virüs kaynıyor ne misafiri 
0 oy
6 Eylül 2021 (800 puan) cevapladı
Ne kabul ederim ne giderim. Doğumdan sonra da kabul etmeyeceğim bu zamanda misafirlik felan bitti
0 oy
6 Eylül 2021 (3,785 puan) cevapladı
Anlayış önemli gerçekten. Kimseye gitmiyorum kimseyi de misafir etmiyorum. Çok göresim olanı ya da goresi geleni dışarda açık havada bir mekanda agirliyorum. Doğumdan sonra 40 çıkana kadar da kimseyle görüşmeyecegim. Hem covid var hem de fiziksel ve ruhsal kimseyle uğraşamam. 

İnsanlar bencil bu konuda siz de öyle olun. Ben öğrendim bunu çok da memnunum. Eşimin kardeşi oğluna sünnet yaptı davetiyeyi vatsap uzerinden yolladı pandemiden dolayı gelemiyorum yazmis. Ama pandemiden dolayı sünnetine katılmadık diyo bozuluyor. 

Kimseyi memnun etmek gibi bir göreviniz yok, yarın hasta olsanız sadece geçmiş olsun diyecekler. 
0 oy
6 Eylül 2021 (216 puan) cevapladı
Bende öyle ya hiç kimse kabul edemiyorum eşimde her önüne geleni çağırıyor 
6 Eylül 2021 (110 puan) yorumladı
Benimki de öyle mahallede bile abi buyurun gelin, abla buyurun gelin. Hatta otobüste bir çiftle tanışmış aradı misafirimiz var diye tanımadığı insanları eve getirdi.
6 Eylül 2021 (216 puan) yorumladı
Yok o kadar değil ama çevresini hep çağırıyor eltimle aynı binada oturuyoruz yemeği onlarsiz yiyemeyiz hep çağırıyor
0 oy
6 Eylül 2021 (4 puan) cevapladı
Gelmesinler missfir
0 oy
6 Eylül 2021 (853 puan) cevapladı
Hamileliğimin ilk iki ayı çok zor gectı kayın validem de kaldım o zaman zarfınca sonra kendi evime geçtim evimede kayınvalidem ve annemler hariç başka misafir gelmiyor  bnde gitmiyorum kalabalık yerlere aşım sağolsun ne gelenenime karışır ne gidenime  bana sormadan da kimseyi davet etmez bnde kahveye gorumcemleri cagariyorum böyle bende 28+1 haftaligim
0 oy
6 Eylül 2021 (110 puan) cevapladı
İki küçük kızım var üçüncü bebeğime hamileyim riskli bir hamilelik geçiriyorum ve alerjim var hamilelikten dolayı alerji ilaçlarımı kullanmıyorum doktorum aşı olmamı istemedi eşim 2 doz oldu o yüzden misafir kabul etmiyoruz bizde gitmiyoruz kalabalık ortamlara alış veriş merkezlerinede girmiyoruz kim ne düşünürse düşünsün benim bebeğimin ve çocuklarımın sağlığından önemli değil çünkü bana ve bebeğime bir şey olduğunda ben ve bebeğim geri gelmicez çocuklarım annesiz kaldığında kimse onlara benim gibi bakmıcak eşim çocuklarla yalnız kalıcak herkes 1 2 gün gelip gider sonrası yok yani o şunu düşünmüş bu bunu demiş vay misafir sevmiyormuşum huysuz biriymişim tek doğuran benmiymişim hiç kimse ve söyledikleri umrumda değil önemli olan biziz belki sizlerden de beni yanlış anlayan eleştiren olucak ama bu benim düşüncem 
6 Eylül 2021 (110 puan) yorumladı
Çok haklısınız kimse çocuğumuzdan, bizden daha önemli değil.
0 oy
6 Eylül 2021 (83 puan) cevapladı
Vallah olacak olan şey onsuzda olacakdir istersek kutuya girelim istersekde eve kapanalim kimse gelmesin gitmeyelim hepsi nasip kismet   Allah yazdiysa evde hickimse gelmeden bile hic ummadigim bir seyden kapar korona olurum  zaten 
0 oy
6 Eylül 2021 (923 puan) cevapladı
Bende istemiyorum helede kaynanamgili rahat edemiyorum onların yaninda

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte eve misafir gelmesini istememek normal mi?
Hamilelik döneminde artan fiziksel yorgunluk, duygusal hassasiyet ve uyku ihtiyacı nedeniyle misafir kabul etmek istememek oldukça normal ve sık karşılaşılan bir durumdur. Vücudunuzun değişen hormonal dengesi ve büyüyen bebeğin yarattığı enerji kaybı, sosyal etkileşimlerden ziyade dinlenmeye odaklanmanızı gerektirebilir; bu süreçte kendinize vakit ayırmanız en doğal hakkınızdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte misafir konusunda eş ile yaşanan anlaşmazlıklar nasıl çözülür?
Eşinizle bu konuda orta yolu bulmak için öncelikle kendi sınırlarınızı net bir şekilde ifade eden sakin bir iletişim kurmalısınız. Neden yorulduğunuzu ve misafir ağırlamanın sizi fiziksel olarak nasıl etkilediğini somut örneklerle anlatın. Eşinizle birlikte haftalık veya aylık sınırlı sayıda ziyaretçi planı oluşturmak veya sadece belirli günlerde misafir kabul etmek gibi karşılıklı bir uzlaşma sağlamak gerginliği azaltacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gelen misafirlere hamilelik sürecinde evde dinlenmek istediğimi nasıl söylerim?
Misafirlere sınır koyarken nazik ama kararlı bir dil kullanmak en etkili yöntemdir. Dinlenmeye ihtiyacınız olduğunu veya doktorunuzun istirahat önerdiğini belirterek, 'Şu an kendimi çok yorgun hissediyorum, bu yüzden bir süre evde dinlenmek ve kimseyi kabul etmemek istiyorum' diyerek durumu dürüstçe açıklayabilirsiniz. Gerçek dostlar ve aile üyeleri bu dönemdeki fiziksel zorluklarınızı anlayışla karşılayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte misafir kabul etmemek için geçerli sebepler nelerdir?
Hamilelikte misafir kabul etmemek için en geçerli sebepler; şiddetli mide bulantıları, uyku bozuklukları, sırt ve bel ağrıları ile sürekli artan çabuk yorulma hissidir. Ayrıca bağışıklık sisteminin hassaslaştığı bu dönemde bulaşıcı hastalıklardan korunma isteği ve duygusal olarak kendinizi izole etme ihtiyacı, doktorlar tarafından da anlayışla karşılanan haklı gerekçelerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Eşimin habersiz misafir çağırması durumunda ne yapmalıyım?
Eşinizin habersiz misafir çağırma alışkanlığı varsa, bu durumun sizi psikolojik olarak nasıl yıprattığını ve evde huzursuzluğa yol açtığını mutlaka yüz yüze konuşmalısınız. Evin sizin de dinlenme alanınız olduğunu hatırlatarak, misafir gelmeden önce mutlaka sizin onayınızın alınması gerektiğini bir kural haline getirin. Beklenmedik durumlarda ise kendi konforunuzu önceliklendirerek odanıza çekilmekten veya misafirlere kısa süreli vakit ayırıp dinlenmeye geçmekten çekinmeyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,150 soru

24,665,544 cevap

366,953 kullanıcı

...