12 haftalık hamileyim TSH değerim 6.05 çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
282 göst.
6 Eylül 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (24 puan) sordu
iyi gunler guzel anneler. 12+0 haftalik hamileyim. TSH degerim 6.05 cikti. bjnun icin her hangi bir ilac kullanan veya onerisi olan  arkadaslar varmi? 
Gebelik haftası 12

4 Cevap

0 oy
6 Eylül 2021 (143 puan) cevapladı
Levotiron 25 mcg kullanıyorum camım ama doktoruna danış o versin 
-Reklam-
0 oy
6 Eylül 2021 (29 puan) cevapladı
Direk tiroit ilacı başlarlar. Vakit kaybetmeden dahiliyeye görün canım
0 oy
6 Eylül 2021 (316 puan) cevapladı
Dahiliye ya da endokrin goxukmelisin ilk 3 ay 2.50 olmalı 
0 oy
6 Eylül 2021 (1,070 puan) cevapladı
Levotiron kullanıyorum benimde 4. Haftada çıkmıştı hemen başladık 6.05 ti 25mg yetmedi 50 mg kullanıyorum şuan dahiliyeye git acil hemen kontrol altına alınması gerekli cnm ihmale gelmz bebekte gelişim geriliğine sebep oluyor dedi doktor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

12 haftalık hamilelikte TSH 6.05 çıkması ne anlama gelir?
Hamileliğin ilk trimesterinde TSH değerinin 6.05 olması, tiroid hormonlarınızın normalden yüksek olduğunu ve subklinik hipotiroidi riski taşıyabileceğinizi gösterir. Gebelikte genellikle 2.5 mIU/L altındaki değerler hedeflendiği için bu sonucun bir endokrinoloji veya kadın hastalıkları uzmanı tarafından değerlendirilmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yüksek çıkan TSH değeri nasıl düşürülür?
Hamilelikte yüksek TSH değerini düşürmek için doktorlar genellikle tiroid hormon takviyesi olan levotiroksin içerikli ilaçlar reçete ederler. İlaç tedavisi, bebeğin beyin ve sinir gelişimi için gerekli olan tiroid hormon seviyesini güvenli aralığa çekmek amacıyla uygulanır ve mutlaka doktor kontrolünde devam edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte TSH yüksekliği bebek için riskli midir?
Gebelikte kontrol altına alınmayan yüksek TSH değerleri, bebeğin zihinsel gelişimi ve sağlıklı büyümesi üzerinde olumsuz etkilere yol açabilir. Erken dönemde tespit edilen yüksek TSH değerleri, uygun ilaç tedavisi ile dengelendiğinde bebeğin gelişimine yönelik riskler önemli ölçüde azaltılabilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte TSH testi ne zaman tekrarlanmalıdır?
İlaç tedavisine başlandıktan sonra TSH seviyelerinin istenen aralığa gelip gelmediğini takip etmek için genellikle 4 ila 6 hafta aralıklarla kan tahlili tekrarlanır. Doktorunuz, hamileliğinizin ilerleyen haftalarında tiroid fonksiyonlarınızı yakından izlemek için bu süreyi kişisel durumunuza göre belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde TSH yüksekliği için hangi bölüme gidilmelidir?
Hamilelikte TSH yüksekliği şikayetiyle öncelikle takibinizi yapan kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurmalısınız. Gerekli görüldüğü durumlarda, hormon seviyelerinin daha detaylı yönetimi için endokrinoloji ve metabolizma hastalıkları uzmanına yönlendirilmeniz en doğru yaklaşım olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 684 göst.
13 Şubat 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Duygu3838 (40 puan) sordu
0 oy
2 cevap 449 göst.
30 Mayıs 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Fadeemm (334 puan) sordu
0 oy
8 cevap 1,245 göst.
0 oy
7 cevap 541 göst.

1,512,405 soru

24,668,727 cevap

367,145 kullanıcı

...