37 haftalık gebeyim, sezaryen kararı aldık çok korkuyorum?

0 oy
1,337 göst.
7 Eylül 2021 Doğum kategorisinde (15 puan) sordu
Kızlar merhaba 37 haftalık gebeyim doktor bugün ultrason muayene etti normal doğumun uygun olmadığını söyledi çatı muayenesi yapmadan bebek 3050 gram ben minyon bir tipim bana parçalanırsın yazık olur yıpranırsın bebekte uygun değil dedi göbek çevresi 38e uygun çıktı bir hafta ileriden salı günü sezeryan tarihi verdi hafif sancılarım var daha da erken gelebilir çok hayalimdi normal sezeryan korkuyorum lütfen çok zor mu sezeryan yazar mısınız anneler teşekkürler şimdiden 
Gebelik haftası 37

12 Cevap

0 oy
7 Eylül 2021 (231 puan) cevapladı
Merhaba canım, kişiden kişiye göre değişir belki ama ilk sezeryan daha kolay oluyor yanii benim ilkti ve çok rahat geçirdim şükür dayanamayacağım bir ağrım sızım olmadı hiç korkutma kendini akışına bırak. Rabbim sağlıkla büyütmeni nasip etsin inşallah canım 
7 Eylül 2021 (15 puan) yorumladı
Amin canım inşallah çok teşekkür ediyorum güzel dileklerin için :)
-Reklam-
0 oy
7 Eylül 2021 (27 puan) cevapladı
Çatı muayenesi yapmadan nasıl anlamış. ? 

4 kilo bebeği normal doğuran var. Bu doktorlara ne oluyor anlamıyorum gerçekten. Bence başka doktora danışın.Bir sıkıntı yoksa normal olması en iyisi. Sezeryan mecburi kalindikca yapılır 
7 Eylül 2021 (15 puan) yorumladı
Ya daha önce açılma var mı diye bakmıştı erken doğum riskim varken belki ozamandan mı biliyor acaba diye düşündüm ne yapsam bilemedim şimdi :/
7 Eylül 2021 (27 puan) yorumladı
Bence doktorla iyi bir iletişim kurun. Yani her şeyi sorun ben normal doğum istiyorum. Çatı muayenesi olamdan nasıl anladınız gibi
7 Eylül 2021 (27 puan) yorumladı
Bence doktorla iyi bir iletişim kurun. Yani her şeyi sorun ben normal doğum istiyorum. Çatı muayenesi olamdan nasıl anladınız gibi.
Durduk yere bebeğim kilosi yüzünden sezeryan talep eden Dr da ne.biliyim
0 oy
7 Eylül 2021 (284 puan) cevapladı
Banada aynısını söylediler belki haklılardı ama çok pişman oldum son haftama hatta 42. Haftaya kadar beklemedim diye belki normal yapabilirdim kim bebeğimi görse normal gelirdi dedi bide benim ki 4 kiloydu bence başka doktorlara git ama önceki doktorun ne dediğini söyleme onlardan doğum hakkında soru sor ona göre karar ver ben 5 doktora gittikten sonra karar verdim sezeryana
7 Eylül 2021 (685 puan) yorumladı
Canim kac tane doktora gitmişsin ama ayıp yaptıkları o diyenlerin banada doktorum 4ün ustu olursa ilk doğumun oldugu icin normal yapamam dedi mesela eskiden vahşet varmis vakum yapıyorlarmış çocukların çoğu sakatlaniyormus kesiyorlarmis bir suru dikiş oluyormuş şuan doktorlar daha özenli davranıyor insana değer veriyorlar o evde doğuran kadınların çoğu hep ölüyormuş bu bilincsizlik yüzünden iste kendini o yuzden kotu hissetme doktorlar en iyisini bilir
7 Eylül 2021 (284 puan) yorumladı
Tabi ama 39+1 de aldılar bazen normal doğum yapmayı o ladar iatitorumki o sancı heyecanını o telaşı inşallah bu sefer en azından kendiliğinden gelmek iaterde o heyecanı yine yalarım sezeryan olsamda beklenmedik bi anda gelsin çok istiyorum
7 Eylül 2021 (685 puan) yorumladı
Insallah canim hayirlisi nasilsa o olsun
7 Eylül 2021 (284 puan) yorumladı
Amin canım senin içinde
7 Eylül 2021 (15 puan) yorumladı
Doğru diyorsunuz doktora güvenmekten başka çarem yok malesef
0 oy
7 Eylül 2021 (2,326 puan) cevapladı
Canım başka bir doktora gözük ve karar ver 
0 oy
7 Eylül 2021 misafir cevapladı
Valla bende sezeryan olacağım. Kuzenim 1.5 ay once dogum yaptı çok rahat geçmiş. Hemen ayagı da kalktı. İnşallah cok güzel geçer herkesin doğumu
7 Eylül 2021 (15 puan) yorumladı
İnşallah ya amin
0 oy
7 Eylül 2021 (294 puan) cevapladı
Cnm  bnde normal dogumu cok istiyordum sancim vardi ama acilmam olmadi bi turlu sezaryan oldum ayni gun ayaga kalktim yan odamda normal dgum  yapan vardi yuruyemiyordu o bunyeyle alakali  hayrlisi nasilsa ole olsun
7 Eylül 2021 (15 puan) yorumladı
Amin canım bebeklerimiz sağlıklı olsun da hiç önemli değil tabi ki
0 oy
7 Eylül 2021 (171 puan) cevapladı
Benimde haftaya pazaretesi sezeryanim var . Bebek donmedifi icin . Mecbur olcam . Ama sen illa normal dogurmak istiyosan baska bi doktora gitmeni tavsiye ederim . Bi kac dr ebe ile görüşmek seni birde onlarin muayane etmeleri daha iyi olur . Bende zayifim bana da ebe çatın iyi demisti belki sanada iyi diyen biri cikar . Saglik acisindan risk olmazsa dogurursun . Rabbim gonlumuze gore en hayirlisini sana bize hepimize nasip etsin *) illa sezeryan derlersede korkma nasipte o varmis demekki biz bilemeyiz belkide boylesi daha iyi olucaktir ;)
7 Eylül 2021 (15 puan) yorumladı
Normal diye de tutturmak istemiyorum sonra bebeğime bişey olursa kendimi affetmem risk almıyorum ya :/
0 oy
7 Eylül 2021 (519 puan) cevapladı
Doktorunu dinle kendini parçalatma benim bebek 2.300 gr dı paramparca oldum doktor bilseydim sezeryana alırdım dedi ama gerizekalının sayesinde ben kanamadan ölüyordum panikten dikemedi bile 3 saat genel anestezi altında dikmiş.Hayatımdaki en büyük travma oldu.Haftaya sezeryan olacagim insallah 2.doğum bir gram korkum yok en azından karnını gösterebiliyorsun dikişini.1 ay her tuvalette ağladım bayılacak gibi oldum.Eğer sorun varsa zorlama derim kardeşim
7 Eylül 2021 (15 puan) yorumladı
Ya ne kötü bir tecrübe olmuş Allah evladına bağışlamış çok geçmiş olsun doktorum eşime de çok yıpranır bebeği de onu da riske atmak istemiyorum demiş
0 oy
7 Eylül 2021 (27 puan) cevapladı
Cnm bende sezeryan oldum korkma yarım norkaz al tam alma daha çabuk toparlanırsın 2 günde ayaklanıyorsun 
7 Eylül 2021 (15 puan) yorumladı
Hadi inşallah canım hayırlısıyla içim rahatlıyor böyle yazınca :)
0 oy
7 Eylül 2021 (183 puan) cevapladı
Canım bence normal doğum çok daha zor. Ben yalvariyordum nolur beni sezeryana alın diye. Sezeryan dan sonrada o kadarda zor olmadı çabuk toparlandım ben . Doğumda da sonrasında biraz zorluk oluyor buda ameliyat sonuçta bundada olucak. Ama doğumun o stresi korkusu heyecanı ağrısı o yalvarislar falan zaten doğumdan sonra çok büyük etki ediyor. Onun etkisinden zor çıkıyorsun zaten. Bence ameliyat en iyisi. Benim sancıyla gittiğim doğumda normal doğum beklerken aksiliklerden dolayı sezeryana alındım. Ve çıktığımda o ağrılara rağmen keşke başından sezeryana gelseydim dedim. O sanciyi cektimya hala aklımdan cikaramiyorum. Bence sezeryandan korkmak gerekmez
7 Eylül 2021 (15 puan) yorumladı
Ya tabi bir travma da kalabilir doğru diyorsun canım kime sorsam sezeryan rahat diyor zaten ya riske atmak istemiyorum bende
8 Eylül 2021 (183 puan) yorumladı
Bencede hem riske atma hemde o travma o korku yasanilmaz vallahi ben düşmanıma önermem normal doğum. Tabiki normal sonuçta daha iyi ama. O ağrı kolay kolay herkes kaldıramaz. Ben doğumdan önce hayır ben normal doğum yapacak diye tutturmustum. Anne ya işte annemde kızım sen o sanciyi kaldıramaz son sana kolay geliyo diyordu. Orda o sanciyi çektiğim an anladım annemin ne demek istediğini.  Gücü yete bilen kaldirabilene tabiki normal. Ama ben adet sancılarım biraz şiddetli olunca katlanamazdim. Bu o sancının kat be kat fazlası. Sancı derimi soyuyorlar gibi kemiklerim kırılıyor gibi . Ama sezeryan sonrası ağrı sadece adet ağrısının birazcık fazlası. Oda 1 gün 2 gün oluyor sonra yine normal hayata devam. Ben eve gelince evleri dip köşe temizlemistim sanki hiç ameliyat olmamisim gibi. Hangisi hayırlısıysa Rabbim onu nasip etsin. Sağ salim bebegigini kucağına alırsın inşaAllah
8 Eylül 2021 (15 puan) yorumladı
Ne güzel anlatmışsın canım doğru söylüyorsun hiç kendimi yıpratmama değmez tabi birde doktor daha iyi bilir kişi sonuçta o yıpranırsın dediyse vardır bir bildiği çok teşekkür ederim güzel dileklerin için :)
0 oy
7 Eylül 2021 misafir cevapladı
Canim doktoruna güvenmeni tavsiye ederim. Ama kilosu cok yokmus aslinda bende sezeryan oldum ama benimki 37+3 te 4 300 gözüküyordu ki 3950 dogdu. Basi da 2 3 haftadan ileri gidiyordu. Ve yüksek tansiyon vardi temmuzda havalar çok sıcak olunca ve bas ağrılarım başlayınca sezeryan dedi. Ondan önce rapor alacağım zaman 32 de başka doktora sormuştum ben o da sezeryan demisti. Iyiki de öyle olmuş. 

Normal doguma dayanamazdim herhalde sezeryan kişiden kişiye değişen bir şey. Ben ertesi gün ayaktaydim. Bebegimle ilgilendim. Hastanede agri kesici verdikleri için devamli agri sizi anlamıyorsun. Benim sezeryan bölgem değil kaburgam daha cok ağrıyordu canim. Ama baska sıkıntı yaşamadım. Hepte ilgilendim bebegimle. Unutmaki Normal doğumunda sıkıntıları var emin ol. Ikisi de aynı benim gözümde açıkçası. O yuzden istersen bir doktora daha sor. Ama doktoruna güven derim. 
7 Eylül 2021 (15 puan) yorumladı
Doktoruma güvenmek istiyorum canım ya eşime zaten riske atmak istemiyorum bebekle eşini demiş demekki var bir bildiği
10 Eylül 2021 misafir yorumladı
Vardır canim emin ol saglikla al bebegini
0 oy
7 Eylül 2021 (184 puan) cevapladı
Hic istemeden sezaryen oldum ben makat gelişti bebeğim. Spinal oldum cok da rahat oldu benim için bebegimi görmüş oldum, muayene ettiler sordum durumunu öğrendim yanima verdiler kısa süre de olsa. Ağrısı sızısı yok mu tabii ki var ama iki güne ayaklanıyorsunuz bir süre dikkat etmek gerekiyor o kadar. Sağlığınız buna elveriyorsa tabii ki sezaryen olun ama emin olmak istiyorsanız baska bir doktor görüşü de alın mutlaka
7 Eylül 2021 (15 puan) yorumladı
Sezeryan olacağım canım ya karar verdim hakkımda hayırlısı buymuş ne diyim :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık gebelikte sezaryen kararı neden alınır?
37 haftalık gebelikte sezaryen kararı, bebeğin tahmini ağırlığı, anne adayının fiziksel yapısı, bebeğin pozisyonu veya doğum kanalındaki risk faktörleri değerlendirilerek alınır. Doktorlar, bebeğin göbek çevresi ölçümü ve anne pelvis yapısının normal doğuma uygunluğunu analiz ederek, hem bebek hem de anne sağlığını korumak adına sezaryen yöntemini en güvenli seçenek olarak belirleyebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen ameliyatı sonrası iyileşme süreci nasıl geçer?
Sezaryen ameliyatı sonrası iyileşme süreci genellikle ilk 24 saat içinde ayağa kalkıp yürümeyi içerir ve tam toparlanma süreci yaklaşık 4 ila 6 hafta sürer. Operasyon sonrası ilk günlerde ağrı kesicilerle kontrol altına alınan hafif bir sızı olması normaldir. İyileşmeyi hızlandırmak için doktorunuzun önerdiği şekilde hareket etmek, ağır kaldırmamak ve dikiş bölgenizi temiz tutmak oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Planlı sezaryen öncesi sancı başlarsa ne yapılmalıdır?
Planlı sezaryen tarihinizden önce hafif sancılarınızın başlaması durumunda, vakit kaybetmeden doğrudan doktorunuzla iletişime geçmeli veya hastanenin acil servisine başvurmalısınız. Erken başlayan sancılar, bebeğin gelmeye hazır olduğunun işareti olabilir; bu nedenle hastane çantanızın hazır olması ve doktorunuzun size verdiği acil durum talimatlarını uygulamanız büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
3000 gram bebek için sezaryen şart mıdır?
3000 gram ağırlığındaki bir bebek için sezaryen kararı sadece kilo üzerinden değil, bebeğin ölçümleri ile annenin çatı yapısı arasındaki uyuma bakılarak verilir. Eğer bebeğin göbek çevresi gelişimi ilerideyse veya annenin pelvis yapısı bebeğin geçişi için dar kabul ediliyorsa, doktorlar doğum sırasında yaşanabilecek komplikasyonları önlemek adına sezaryen yöntemini tercih edebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğumda anestezi çeşitleri nelerdir?
Sezaryen doğumda en sık tercih edilen anestezi yöntemleri spinal anestezi, epidural anestezi veya genel anestezidir. Spinal ve epidural anestezide anne adayı uyanık kalır ve bebeğini doğum anında görebilir; genel anestezide ise anne uyutulur. Hangi yöntemin size daha uygun olduğuna, sağlık durumunuz ve anestezi uzmanının değerlendirmesi sonucunda birlikte karar verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 466 göst.

1,512,190 soru

24,666,047 cevap

366,981 kullanıcı

...