37 haftalığım, çatı darlığı ve sezaryen korkum var, ne yapmalıyım?

0 oy
548 göst.
13 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (41 puan) sordu
Merhaba 37+3 haftaligim dr kontrolüm vardı bugün nts de sancim çıkmadı dr çatı muayenesi yaptı acilmam yok ve çatım darmış haftaya hazırlıklı gel dedi sanırım sezeryan a alıcak kilosu da az 2800 kuvez e girer mi acaba Ve sütümün gelmesi için ne yapabilirim öncesin de hastane çantasına mama koyim demi beni çok korku sardı lütfen tecrübelerinizi yazarmisiniz
Gebelik haftası 37+3

6 Cevap

0 oy
13 Eylül 2021 (48 puan) cevapladı
Korkma 2 kilo yukarısını  sağlıklı ise almıyorlar küveze
13 Eylül 2021 (41 puan) yorumladı
Inşallah canm inşallah
13 Eylül 2021 (2,013 puan) yorumladı
Ne alakasi var 2 kilo uzeriyse bnm ikinci sezeryanimda 39 da dogum yaptigim halde bebegimin cigerlerinde su kaldigi icin 1 hafta kuvezde yatti kilosuda 3560 gr di emin olun hic belli olmuyor ne olacagi normalde de sezeryanda da nasipte ne varsa o oluyor
-Reklam-
0 oy
13 Eylül 2021 (322 puan) cevapladı
37+2 de cati muayenesi yapti sadece 2 parmakla bakti acilma yok dedi.cati icin bisey demedi.sizin muayeneyi nasil yapti? Çatiyi nsl anliyor?
13 Eylül 2021 (41 puan) yorumladı
Af edersiniz ama şey işte eliyle baktı bisey sürdü sanırım sonra ben ilk zaman düşük tehlikem vardı progestan kullanmıştım o da rahim ağzı kalinlassin diye onları söyledi dar kalın ve açılman yok dedi
13 Eylül 2021 (18 puan) yorumladı
37. Hafta açılma için erken sonra da olabilir açılman  da çatın dar ise bilemem  doktorun daha iyi bilir
13 Eylül 2021 (18 puan) yorumladı
38. Hafta da çatı muayenesi oldum hiç açılmadan bahsetmedi normal doğuma uygun dedi sadece
0 oy
13 Eylül 2021 (135 puan) cevapladı
Hiç korkma canım benim ikizde 1900 doğdular 1700 e kadar düştüler anca 1 hafta küvezde kaldılar 2000 kilo olunca hastaneden taburcu  olduk yanına incir hurma kayısı al kayısı kabızlık için bi de tuvalete çıktıktan sonra gaz falan çıkarmaya başlayınca malt içeceği var güzel süt yapıyo hemen bol bol iç 
13 Eylül 2021 (41 puan) yorumladı
Cook teşekkür ediyorum canm dediklerini not ediyorum
13 Eylül 2021 (135 puan) yorumladı
Rica edeim canım hayırlı doğumlar
0 oy
13 Eylül 2021 (294 puan) cevapladı
Sağlıklı olduktan sonra kilosu iyi girmez inşallah. HUMANA markasınım süt getiren çayı var ondan ala bilirsiniz, bir de sezeryan sonrası göğüsünüzü bastırmadan yavaş yavaş masaj yapın yukardan aşağıya, emzirdikce de gelicek süt yeter ki stres yapmayın.
13 Eylül 2021 (41 puan) yorumladı
Insallah canm  inşallah teşekkür ediyorum  acaba haymana çay i ne zaman kullanmaya baslanmali
0 oy
13 Eylül 2021 misafir cevapladı
Kardeşim kızını 35 haftalık doğurdu kuveze almadılar ertesi gün de eve geldiler haftası gayet iyi solunum sıkıntısı cekmezse almazlar kuveze
0 oy
13 Eylül 2021 (105 puan) cevapladı
Bende çok korkuyorum 36+4 haftalığım bebeğim hala ters sezeryandan çok korkuyorum ilk gebeliğim eşimde askerde napıcam bilmiyorum 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamilelikte 2800 gram bebek küveze girer mi?
37 haftalık ve 2800 gram ağırlığında doğan bebekler genellikle 'term' yani gününde doğmuş kabul edilir ve sağlık durumları iyiyse küveze girmeleri gerekmez. 2500 gram üzerindeki bebekler genellikle kendi vücut ısılarını koruyabilir ve emme refleksi gelişmiş olarak dünyaya gelir. Bebeğin küveze girip girmeyeceğine doğum anındaki genel sağlık durumu, solunum kapasitesi ve kan şekeri düzeyine bakılarak yenidoğan uzmanı tarafından karar verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı darlığı nedeniyle sezaryen kararı nasıl verilir?
Çatı darlığı, bebeğin baş çevresinin annenin leğen kemiği yapısından geçemeyeceği durumlarda doktor tarafından tespit edilir. 37. haftadan sonra yapılan çatı muayenesinde kemik yapısının dar olduğu ve bebeğin kanala inişinin zor olduğu belirlenirse, normal doğumun hem anne hem bebek için riskli olabileceği öngörülür. Bu durumda planlı sezaryen, doğum kanalında oluşabilecek komplikasyonları önlemek adına en güvenli yol olarak tercih edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan hemen sonra süt gelmesi için ne yapabilirim?
Doğumdan hemen sonra sütün gelmesini desteklemek için en etkili yöntem bebeği vakit kaybetmeden ten tene temas ile emzirmeye başlamaktır. Bebek memeyi emdikçe vücudunuz oksitosin ve prolaktin hormonlarını salgılayarak süt üretimini hızlandırır. Ayrıca bol su tüketmek, dinlenmek ve emzirme konusunda stres yapmamak süt kanallarının açılmasına yardımcı olur. Sütünüzün gelmesini bekleme sürecinde emzirme danışmanlarından destek alarak doğru teknikleri öğrenebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen öncesi hastane çantasına mama koymalı mıyım?
Hastane çantasına mama koyup koymama kararı tamamen sizin ve doktorunuzun doğum sonrası planına bağlıdır. Birçok hastane, emzirme sürecinin aksamaması ve bebeğin anne sütüne alışması adına ilk aşamada mama kullanımını önermez. Ancak, sütünüz gelene kadar geçen sürede bebeğin kan şekerinin düşmesi gibi tıbbi bir zorunluluk oluşursa hastanenin yenidoğan servisi zaten gerekli takviyeyi sağlar. Kendi başınıza mama kullanmadan önce mutlaka doktorunuzun veya hemşirenizin görüşünü alın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık hamilelikte sancı çıkmaması normal mi?
37 haftalık gebelikte yapılan NTS çekimlerinde sancı çıkmaması oldukça normaldir ve doğumun başlamadığını gösterir. Doğum sancıları genellikle rahim ağzındaki açılma süreciyle birlikte kendiliğinden başlar. Birçok anne adayı 37. haftada henüz doğum belirtisi göstermez; bazı kişilerde ise sancılar aniden başlayabilir. NTS'de sancı olmaması, bebeğin durumunun iyi olmadığı anlamına gelmez, sadece vücudun henüz aktif doğum eylemine geçmediğini ifade eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,570 soru

24,670,973 cevap

367,260 kullanıcı

...