8 haftalık hamileyim, şeker değerlerim yüksek çıktı ne yapmalıyım?

0 oy
346 göst.
14 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1 puan) sordu
Ben 8+2 günlük hamileyim ultrasonda 7+5 cikiyor, bugün şeker değerlerim çok yüksek çıktığı için doktor Trabzon'a perinatolojiye yolladı daha önce yaşayan var mo
Gebelik haftası 8+2

1 cevap

0 oy
14 Eylül 2021 (66 puan) cevapladı
Ben 20 senelik şeker hastasıyım.  Ve suan 2. Çocuğuma hamileyim. 29. Haftam. Sormak istediklerinize yardimci olabilirim
14 Eylül 2021 (1 puan) yorumladı
Evet benimde yüksek çıktı Trabzon'a sevk etti perinatolojiye ordaki doktor ne diyecek bilmiyorum, insülin degerlerini yukseltti
14 Eylül 2021 (1 puan) yorumladı
Siz sabah aksma kulaniyor musunuz insulin
14 Eylül 2021 (66 puan) yorumladı
Ben normalde günde 4 defa insulin kullanıyorum.  Sabah öğle akşam humalog gece lantus. Ama hamile olunca lantus kullanilmiyor,  levemir verdi dr . Aksam şekerlerim yüksek seyredince 2 ye böldü levemiri. Sabah akşam yapıyorum yani günde 5 kez insulin yapiyorum
15 Eylül 2021 (1 puan) yorumladı
Anladım Rabbim sağlıkla kucağımıza almayı nasip etsin bebeklerimizi
16 Eylül 2021 (66 puan) yorumladı
Amin İnşaAllah
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

8 haftalık hamileyim, ultrason ile adet takvimi arasında neden fark olur?
Gebeliğin ilk dönemlerinde ultrason ölçümleri ile son adet tarihi (SAT) arasında 1-2 haftalık farklar görülmesi oldukça normaldir. Ultrason cihazı bebeğin gelişimine göre ölçüm yaptığı için, yumurtlama zamanının geç olması veya geç döllenme gibi durumlar ultrasonun SAT tarihinden geride çıkmasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte yüksek şeker çıkması durumunda perinatoloji bölümüne neden gidilir?
Perinatoloji, riskli gebelikleri takip eden uzmanlık dalı olduğu için yüksek kan şekeri değerleri anne ve bebek sağlığını korumak adına bu birim tarafından izlenmelidir. Yüksek şeker yönetimi, gebelik diyabetinin bebeğin gelişimi üzerindeki etkilerini minimize etmek ve doğum öncesi süreci daha yakından kontrol altında tutmak için hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte yüksek şeker değerleri bebek gelişimini nasıl etkiler?
Gebelik döneminde kan şekerinin yüksek seyretmesi, bebeğin kontrolsüz büyümesine, doğumda oluşabilecek komplikasyonlara veya yenidoğan döneminde kan şekeri düşüklüğüne yol açabilir. Bu durumun önüne geçmek için diyet, insülin tedavisi veya düzenli kan şekeri takibi gibi yöntemlerle kan şekeri seviyelerinin hedeflenen aralıkta tutulması hedeflenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri olan anne adayları beslenmede nelere dikkat etmelidir?
Gebelik şekeri tanısı alan anne adayları, kan şekerini ani yükselten basit şekerli gıdalardan uzak durmalı ve kompleks karbonhidrat içeren besinleri tercih etmelidir. Öğünlerin az az ve sık sık tüketilmesi, protein ve lifli gıdaların dengeli dağıtılması, kan şekeri dalgalanmalarını önlemek için en etkili beslenme stratejisidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte şeker yüksekliği için hangi değerler riskli kabul edilir?
Gebelik diyabeti taraması ve takibinde açlık kan şekerinin 95 mg/dL, birinci saat tokluk şekerinin 140 mg/dL ve ikinci saat tokluk şekerinin 120 mg/dL üzerinde olması riskli kabul edilir. Ancak bu eşik değerler hekimin değerlendirmesine ve hastanın klinik durumuna göre değişiklik gösterebileceği için mutlaka uzman takibi gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 923 göst.
0 oy
1 cevap 260 göst.
0 oy
3 cevap 495 göst.
0 oy
3 cevap 485 göst.

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...