Hamileyim ama kanamam var, düşük mü yapıyorum?

0 oy
281 göst.
15 Eylül 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (8 puan) sordu
Merhaba. İki gün önce ultrasonda kese göründü. Hamilesin dendi. Akşamına kanamam başladı. Parça düşürdüm. Fakat sancım yoktu. Acile gittik. Test yaptılar. Kese var ama net değil. Kanaman çok az. Düşük diyemeyiz. İki gün  sonra gebelik testi için gel dediler. Kanamam Hâlâ sürüyor. Adet kanaması gibi. Hiç sancım yok. Acaba Düşük mü değil mi? Hamile miyim değil miyim? Kafam çok karışık. Fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Teşekkür ederim.
Gebelik haftası 8

1 cevap

0 oy
15 Eylül 2021 (271 puan) cevapladı
Hcg testi yapmadılar mi canim sana. Egerki düşük yapsaydın hcg değerlerin düşüyor. Bende 5 haftalık gebe idim 2 damla kan geldi ve yerleşme kanaması sandım. Dr a gorrim direk ve hcg testi aldılar. Zaten kese de belli değildi. Dr değerlerin düşmüş düşük yapıyorsun dedi. Benimde hiç ağrı sancı vs olmamıştı. Inşallah bir sıkıntı olmaz. Öyle çok kanaması olan ve bebeği sağlıklı doğan cevremde var.
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte kese göründükten sonra kanama olması normal mi?
Hamilelikte kese görülmesine rağmen başlayan kanamalar düşük riski veya yerleşme kanaması gibi farklı durumları işaret edebilir. Kanamanın miktarı, rengi ve beraberinde sancı olup olmaması ayırt edici faktörlerdir. Ancak ultrason görüntüsü net değilse ve kanama devam ediyorsa, durumun kesinleşmesi için doktorunuzun önerdiği takip testlerini mutlaka yaptırmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Düşük mü yapıyorum yoksa yerleşme kanaması mı yaşıyorum nasıl anlarım?
Düşük belirtileri genellikle adet kanamasından daha yoğun, pıhtılı ve şiddetli kasık veya bel ağrısı ile seyreden kanamalardır. Yerleşme kanaması (implantasyon kanaması) ise genellikle çok daha az miktarda, lekelenme şeklinde ve kısa sürelidir. Sancınız olmasa bile parça düşürme şüphesi varsa, bu durumun düşük olup olmadığını anlamak için kanda Beta-hCG değerlerindeki artışın izlenmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelikte parça düşürmek düşük anlamına mı gelir?
Gebelik sırasında parça düşürmek düşük ihtimalini oldukça güçlendiren bir belirtidir ancak her kanama veya doku parçası düşükle sonuçlanmayabilir. Rahim ağzındaki bir yara, servikal hassasiyet veya hematom (kan birikmesi) da benzer görüntülere yol açabilir. Kesin teşhis için ultrason muayenesi ve kan tahlili sonuçlarının birlikte değerlendirilmesi şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibinde Beta-hCG testi ne zaman tekrarlanmalıdır?
Erken gebelik döneminde şüpheli bir durum yaşandığında Beta-hCG testi genellikle 48 saatlik aralarla tekrarlanır. İki test arasındaki değer artışının yaklaşık iki kat olması, gebeliğin sağlıklı ilerlediğine dair önemli bir göstergedir. Değerin düşmesi veya beklenen artışı göstermemesi ise gebeliğin sonlandığına veya düşük sürecinde olduğunuza işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kese göründükten sonra kanama başladığında ne yapmalıyım?
Kese göründükten sonra kanama başlaması durumunda öncelikle fiziksel aktiviteleri kısıtlayarak istirahat etmeli ve en kısa sürede doktorunuza başvurmalısınız. Kanama miktarı, rengi ve sancı durumunu detaylıca not alarak muayenede paylaşın. Doktorunuzun belirlediği kontrol tarihlerini aksatmadan Beta-hCG takibini yaptırmak, gebeliğin durumu hakkındaki en net bilgiyi verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,230 soru

24,666,626 cevap

367,023 kullanıcı

...