18 haftalık hamileyim, Biontech aşı sonrası yan etki yaşar mıyım?

0 oy
683 göst.
16 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,998 puan) sordu
Kızlar bugün biontech aşı oldum 18 haftalık hamileyim

Aşı olup herhangi Bi yan etki yaşadınız mı çok korkarak oldum çünkü aşı olmayı asla istemiyordum doktorum ol dediği için ona güvenip de oldum ama tedirginim 
Gebelik haftası 18+1

7 Cevap

0 oy
16 Eylül 2021 (10 puan) cevapladı
Bende bugün oldum 11 30 da bende bekliyorum bir köşede
16 Eylül 2021 (1,998 puan) yorumladı
Bende 11:30 da oldumm
-Reklam-
0 oy
16 Eylül 2021 (382 puan) cevapladı
İki doz oldum hiç bir yan etki yaşamadım ikinciden sonra sadece bir gün başım ağrıdı ama tam olarak aşıdan mı bilmiyorum cenazemiz vardi uykusuz da kalmıştım  çünkü
16 Eylül 2021 (1,998 puan) yorumladı
Benimde şuan çok az ağrı var kolumda İnşaAllah başka yan etkisi olmaz
0 oy
16 Eylül 2021 (555 puan) cevapladı
Ben ilk dozumu 33. Haftada oldum sdece ikinci gün kolum ağrıdı.bu kadar. Hiç bişey hissetmedim.ama bende ilk gün çok korktum bişey olursa diye
16 Eylül 2021 (1,998 puan) yorumladı
Bende şuan çok korkuyorum hafiften kolum ağrıyor ama onun dışında bir şey yok gibi
16 Eylül 2021 (61 puan) yorumladı
Kaçınci haftadasiniz
16 Eylül 2021 (1,998 puan) yorumladı
18. Haftamdayım
16 Eylül 2021 (61 puan) yorumladı
Sifa olsun inşallah sağlıkla kavuşun bebeginize
0 oy
16 Eylül 2021 (61 puan) cevapladı
Bende yarin olacağım doktoralar hamilelere öneriyor ısrarla artık insallah bende hemen atlatırım cok stresiyim 27 haftalık hamileyim
0 oy
16 Eylül 2021 (152 puan) cevapladı
Benim 3. Doz biontek oldum ertesi gun cok basim agirdi bide bacaklarim cok agirdi asiri halsizdim ilk iki tanesini sinovak oldum ama bir kac gune agrilar geciyor merak etmeyin asi onemli sakin ihmal etmeyin
16 Eylül 2021 (61 puan) yorumladı
Bugüne kadar asla.olmam diyordum 27 haftalık oldum doktorlar kesinlikle olum diyor mecbur olacağım bende insallah bende cabucak atlatırım yan etkisiz
0 oy
16 Eylül 2021 (169 puan) cevapladı
Ertesi gün sadece aşı yeri ağrısı oldu onun dışında bişey olmadı bin şükür canım içini ferah tut bişey olmaz inşaAllah Allahım korusun.. ☺️
16 Eylül 2021 (61 puan) yorumladı
Bende yarin olacağım uzmanlar herkes doktorlar olmalısınız diyorlar bismillah diyip bende biontech olacağım insallah kolayca sağlıkla atlaririm asiyi
16 Eylül 2021 (169 puan) yorumladı
İnşaAllah canım benim kendini kasma sıkıntı etme sakın. Rabbim koruyor merak etme öyle düşün. Mecbur hissettiğim için oldum bende pazartesi günü oldum yeni zaten. 18 haftalık hamileyim bende. Allahım sağlıkla vaktinde kucağımıza almayı nasip etsin hepimize inşaAllah.. ❤️
16 Eylül 2021 (61 puan) yorumladı
Amin amin canim insallah tedbir bizden taktir Allahtan
0 oy
16 Eylül 2021 (1,692 puan) cevapladı
Sadece kol agrisi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

18 haftalık hamileyken Biontech aşı yaptırmak bebeğe zarar verir mi?
18 haftalık hamilelik döneminde yapılan Biontech aşısının bebeğe doğrudan bir zarar verdiği kanıtlanmamıştır. Uzmanlar, hamileliğin ikinci trimester döneminde aşılamanın, hem annenin hem de bebeğin enfeksiyon risklerine karşı korunmasında güvenli ve etkili olduğunu belirtmektedir. Aşı sonrası oluşan antikorlar plasenta yoluyla bebeğe geçerek doğum sonrası dönemde de koruma sağlamaya yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte aşı olduktan sonra hangi yan etkiler normal kabul edilir?
Hamilelikte aşı sonrası en sık görülen yan etkiler aşı yapılan kolda ağrı, hafif şişlik, yorgunluk, halsizlik ve bazen düşük dereceli ateştir. Bu belirtiler vücudun bağışıklık sisteminin aşıya karşı tepki verdiğinin göstergesidir ve genellikle 24-48 saat içinde kendiliğinden geçer. Eğer yüksek ateş 38 dereceyi geçerse veya geçmeyen şiddetli ağrılar oluşursa mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşı sonrası hamilelikte ateş yükselmesi durumunda ne yapılmalı?
Aşı sonrası ateş yükselmesi durumunda doktorunuzun onayladığı güvenli ateş düşürücüleri (genellikle parasetamol içerikli olanlar) kullanabilirsiniz. Bol sıvı tüketmek ve dinlenmek vücudun toparlanmasına yardımcı olur. Ateşin 38 dereceyi aşması veya düşürülemediği durumlarda, hamilelik sürecinizi takip eden hekiminize bilgi vermeniz ve önerisini almanız en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelerin aşı olduktan sonra nelere dikkat etmesi gerekir?
Aşı olduktan sonraki ilk 24-48 saat boyunca ağır fiziksel aktivitelerden kaçınmalı ve vücudunuzu dinlendirmelisiniz. Bol su içmek ve sağlıklı beslenmek bağışıklık sistemini destekler. Aşı bölgesindeki ağrı için soğuk kompres uygulayabilirsiniz. Ayrıca, hamilelik sürecinde her türlü ilaç kullanımı veya beklenmedik semptom gelişimi durumunda doğrudan kendi doktorunuzla iletişime geçmeniz çok önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte aşı yaptırmanın anne ve bebek için faydaları nelerdir?
Gebelikte aşı yaptırmanın temel amacı, anneyi ciddi enfeksiyon risklerinden ve bu enfeksiyonların getirebileceği komplikasyonlardan korumaktır. Hamilelikte bağışıklık sistemi değiştiği için enfeksiyonlar daha ağır seyredebilir. Aşı, annenin ağır hastalık geçirme riskini önemli ölçüde azaltırken, gelişen antikorların bebeğe geçmesiyle bebeğin doğum sonrası ilk aylarda pasif bağışıklık kazanmasına da destek olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 410 göst.
0 oy
5 cevap 1,291 göst.
0 oy
1 cevap 307 göst.
30 Eylül 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Sevolaylay (37 puan) sordu

1,512,233 soru

24,666,634 cevap

367,023 kullanıcı

...