Yolk kesesi oluşmuş ama bebek görünmüyor, boş gebelik mi?

0 oy
225 göst.
17 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (6 puan) sordu

image

Bayanlar sizce boş gebelik mi? Doktora gittiğimdr kesin birşey söylemem dedi.Yolk kesesi alt kısımda oluşmuş ama bende tedirgin oldum

Gebelik haftası 6+5

3 Cevap

0 oy
17 Eylül 2021 (168 puan) cevapladı
Ben 6+5 de sadece keseyi gördüm. 10 gün sonra kontrole çağırdı doktor, gittiğimizde hem bebeği gördük hem kalp atışını dinledik. 10 gün sonra gittiğinde görürsün bebeğini inşaAllah
-Reklam-
0 oy
17 Eylül 2021 (2,053 puan) cevapladı
Hayır orda nokta var bence oluşur daha erken 
0 oy
17 Eylül 2021 (168 puan) cevapladı
karından mı vajinal mi?

ve de keseniz kaç mm

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Boş gebelik nedir ve nasıl anlaşılır?
Boş gebelik, döllenmiş yumurtanın rahme yerleşmesine rağmen embriyonun gelişmediği veya çok erken dönemde durduğu bir durumdur. Genellikle ultrason muayenesinde gebelik kesesinin görülmesine rağmen içerisinde embriyonun izlenememesi ile teşhis edilir. Kesin tanı için doktorun belirli aralıklarla yapacağı takip muayeneleri ve beta-hCG değerlerinin seyri oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yolk kesesinin görülmesi bebeğin oluşacağı anlamına mı gelir?
Yolk kesesinin ultrasonda görülmesi gebeliğin rahim içinde yerleştiğini ve sağlıklı bir başlangıç yapıldığını gösteren olumlu bir işarettir. Ancak yolk kesesinin varlığı tek başına embriyonun sağlıklı bir şekilde gelişmeye devam edeceğinin garantisi değildir. İlerleyen haftalarda yapılacak ultrason kontrollerinde embriyonun görülmesi ve kalp atışlarının duyulması gebeliğin sağlıklı ilerlediğini kesinleştirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yolk kesesi alt kısımda oluşursa ne olur?
Yolk kesesinin rahim içinde alt veya üst kısımda oluşması genellikle gebeliğin gidişatı açısından doğrudan bir risk teşkil etmez. Önemli olan kesenin şekli, büyüklüğü ve içerisinde embriyonun oluşum sürecidir. Doktorunuz ultrason görüntüsünde kesenin yerleşiminden ziyade, gelişimin haftasıyla uyumlu olup olmadığını takip ederek size en doğru bilgiyi verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik şüphesi olduğunda ne zaman doktora gidilmeli?
Doktorunuz ilk muayenede net bir şey söyleyemediyse, genellikle 1 veya 2 hafta sonra kontrol randevusu planlanır. Bu süre, gebeliğin gelişimini gözlemlemek ve embriyonun varlığını doğrulamak için gereklidir. Eğer şiddetli karın ağrısı veya vajinal kanama gibi durumlar yaşarsanız, randevu tarihini beklemeden mutlaka bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kesesi kaçıncı haftada embriyo ile dolmalıdır?
Gebelik kesesi genellikle 5. haftadan itibaren ultrasonla görülmeye başlar ve 6. ile 8. haftalar arasında embriyonun ve kalp atışlarının izlenmesi beklenir. Eğer 8. haftaya gelindiği halde kese içerisinde embriyo yapısı görülmüyorsa, doktorlar boş gebelik ihtimalini değerlendirmeye başlar. Her gebelik kendine özgüdür, bu nedenle geç döllenme ihtimali göz önüne alınarak takip süreci sabırla izlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 322 göst.
0 oy
2 cevap 145 göst.
0 oy
7 cevap 550 göst.

1,512,371 soru

24,668,291 cevap

367,118 kullanıcı

...