Gebelik şekeri test sonucum 181 çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
509 göst.
17 Eylül 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (35 puan) sordu
Mrb kızlar şeker testi sonucundan anlayan varmi diyet listesi verdi açlık testi 74 içeceği  içtikten1 saat  sonra 181 içtikten 2 saat sonra 70 

153 yazıyo bide genel galiba bi cıkmış bi düşmüş 

6 Cevap

0 oy
17 Eylül 2021 misafir cevapladı
Açlık tokluk bakılıyor ya sonra ortalama alınıyor bence gayet normal çıkmış sonucunuz 
17 Eylül 2021 (35 puan) yorumladı
Diyet verdi ama anlamadım korktum
-Reklam-
0 oy
17 Eylül 2021 (334 puan) cevapladı
1 saat yüksek sanki
17 Eylül 2021 (35 puan) yorumladı
Inşallah diyetle normale döner
0 oy
17 Eylül 2021 (2,326 puan) cevapladı
İlk saat max 180 olması lazım ondan diyet verir
17 Eylül 2021 (35 puan) yorumladı
Gerisi normal mi acaba
17 Eylül 2021 (2,326 puan) yorumladı
Ama ben bunu 75 mg şeker yüklemesine göre söyledim 50 ise 140 olması lazım açlık normal ama tokluk fazla
17 Eylül 2021 (35 puan) yorumladı
75 mg içtim bende ama içtikten sonra cıkmış sonra bi anda düşmüş dedi
17 Eylül 2021 (2,326 puan) yorumladı
He o zaman çok aşırı yüksek değil diyetle düzelir ikinci saatte hızlı düşmüş
17 Eylül 2021 (35 puan) yorumladı
Aynn inşallah ya
0 oy
17 Eylül 2021 (87 puan) cevapladı
Ama yüksek değil mi? Doktorunuz ne dedi
0 oy
17 Eylül 2021 (87 puan) cevapladı
Benimde açlık 74 

1 saat sonra 122

2 saat sonra 99

Oldu
17 Eylül 2021 (35 puan) yorumladı
Yuksek iste bi tanesi diğerleri normal dedi
0 oy
17 Eylül 2021 misafir cevapladı
Açlık ve 2.saat normal 1.saat yüksek canım. Diyetle normale döner bende aynıyım :) 
17 Eylül 2021 (35 puan) yorumladı
Inşallah ya bide 180 den sonra bi saatte 70 e dönmesi de bi anda düşmüş dedi
17 Eylül 2021 (285 puan) yorumladı
Ben de de yüksek çıktı nasıl besleniyor siniz
17 Eylül 2021 (35 puan) yorumladı
Abur cubur yok sebze protein ağırlıklı besleniyorum beyaz ekmek yok

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekeri yükleme testinde 1. saat 181 değeri ne anlama gelir?
Gebelik şekeri yükleme testinde 1. saat değerinin 181 mg/dL çıkması, genellikle referans aralığının üzerinde kabul edilen ve gestasyonel diyabet açısından takip gerektiren bir değerdir. Sağlık kuruluşlarında standart 50 gramlık tarama testinde 1. saat sınırı genellikle 140 mg/dL iken, 75 gramlık tanı testinde 1. saat sınırı 180 mg/dL olarak belirlenmiştir. Bu değerin yüksek çıkması, vücudun glikozu işleme kapasitesinin kısıtlı olabileceğini gösterir ve doktorunuzun diyabetik bir diyet planı oluşturmasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yükleme testi sonuçları nasıl yorumlanır?
Gebelik şekeri testi sonuçları, açlık, 1. saat ve 2. saat değerlerinin belirli eşiklerle karşılaştırılmasıyla yorumlanır. Açlık kan şekerinin 92 mg/dL, 1. saat değerinin 180 mg/dL ve 2. saat değerinin 153 mg/dL altında olması normal kabul edilir. Eğer bu değerlerden herhangi biri belirlenen sınırların üzerindeyse, gebelik diyabeti tanısı konulabilir. Test sonuçlarınızdaki dalgalanmalar, kan şekerinizin öğünlere ve şekerli içeceğe verdiği tepkiyi yansıtır ve mutlaka doktorunuz tarafından klinik tablonuzla birlikte değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde diyet listesi neden verilir?
Gebelik şekerinde diyet listesi, kan şekeri seviyelerini dengede tutarak hem annenin hem de bebeğin sağlığını korumak amacıyla verilir. Beslenme düzeninde basit şekerlerden kaçınılması, kompleks karbonhidratlara yönelinmesi ve öğünlerin düzenli saatlerde tüketilmesi kan şekeri yükselmelerini (spike) engeller. Bu diyet, bebeğin aşırı kilo almasını önlemek ve doğum sonrası oluşabilecek komplikasyonları en aza indirmek için uygulanan temel tedavi yöntemidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testinde 2. saat değeri neden düşük çıkar?
Şeker yükleme testinde 2. saat kan şekeri değerinin düşmesi, vücudun insülin salgılayarak glikozu hücrelere taşıdığını ve kan şekerini dengelemeye çalıştığını gösterir. Ancak bu düşüşün sağlıklı olup olmadığı, başlangıçtaki yükselmenin miktarına ve 1. saat değerine bağlıdır. Eğer 1. saatte çok yüksek bir değer görülüp ardından hızlı bir düşüş yaşanıyorsa, bu durum vücudun insülin yanıtındaki bir dengesizliğe işaret edebilir. Sonuçlarınızdaki 70 mg/dL değeri, testin son aşamasında şekerin kontrol altına alındığını gösterse de 1. saatteki 181 değeri genel değerlendirme için belirleyicidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri tanısı konulursa ne yapmalıyım?
Gebelik şekeri tanısı konulduğunda yapmanız gereken ilk şey, doktorunuzun ve diyetisyeninizin önerdiği beslenme programına harfiyen uymaktır. Günlük olarak kan şekeri takibi yapmanız, hangi gıdaların şekerinizi yükselttiğini anlamanıza yardımcı olur. Ayrıca, doktorunuzun onay verdiği ölçüde hafif tempolu yürüyüşler yapmak, insülin duyarlılığını artırarak kan şekerini dengelemenize yardımcı olabilir. Düzenli kontrollerinizi aksatmamak, gebelik sürecinin sağlıklı ilerlemesi için en kritik adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 333 göst.
0 oy
1 cevap 433 göst.
5 Temmuz 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde nnuuurr (205 puan) sordu
0 oy
4 cevap 320 göst.
31 Ocak 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Kimsiz47 (144 puan) sordu

1,512,184 soru

24,666,033 cevap

366,979 kullanıcı

...