Biontech aşısından sonra bebek aspirini almalı mıyım?

0 oy
1,357 göst.
17 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (76 puan) sordu
Biontec olayım diyorum sonrasında bebek aspirini al dediler siz aldınızmı hanmlar

15 Cevap

0 oy
17 Eylül 2021 (1,367 puan) cevapladı
Sorun olmadıkdan sonra neden alacakmısız
17 Eylül 2021 (76 puan) yorumladı
Pıhtı falan olmasın diye heralde
17 Eylül 2021 (1,367 puan) yorumladı
Öyle bir şartlama duymadim ben
-Reklam-
0 oy
17 Eylül 2021 (724 puan) cevapladı
Neden alacaksınız? Kim hangi bilimsel kanıta dayanarak bunu tavsiye verdi? Aksine aşıdan sonra en ufak ilacın parol dahil, antikor oluşumunu olumsuz etkilediğini söylüyorlar. 
0 oy
17 Eylül 2021 (2,013 puan) cevapladı
Bn iki doz oldum oyle bir ilac almadim yan etki de yasamadim
0 oy
17 Eylül 2021 (3,785 puan) cevapladı
Covid olunca aspirin alınıyor da aşıyla hiç duymadım 
0 oy
17 Eylül 2021 (186 puan) cevapladı
Ben 2 dozda oldum hic bise kullanmadm gerekte yok bence
0 oy
17 Eylül 2021 (313 puan) cevapladı
Bende ilaç almadim 3gun önce aşı oldum.. yan etki görmedim çok şükür 
0 oy
17 Eylül 2021 (236 puan) cevapladı
Ben birşey alamdım aşıdan sonra canım.  Ilk gün ağrıdı  kolum sonra geçti bence birşey alma peşinden  
0 oy
17 Eylül 2021 (399 puan) cevapladı
Bugün bana tanıdığım bir doktor eğer biontech olursanız aşıdan 3 4 gün önce aspirin kullanmaya başlayın pıhtılaşma yı önlüyor dedi. Yinede kadın doğum doktoru na sormak lazım. Ben de henüz aşı olmadım doğumdan sonra olmayı düşünüyorum
0 oy
17 Eylül 2021 (154 puan) cevapladı
Ne alaka.kim almanizi onerdi bende oldum ama bana kimse boyle.birsey demedim ustelik benim kronuk.kalp rahatsizligim.olmasina ragmen sadcee agrin cok siddetli olursa parol alirsin dediler
0 oy
17 Eylül 2021 (145 puan) cevapladı
Biontec aşi sonrasi kan sulandirici kullanilmasini öneriyo dr lar ben de pihti yüksek ciktiģi için gebeliğimin başindan beri ecopirin kullaniyorum dr um eğer aşi düşünüyosan sak8n içmeyi unutma demişti ben bazi günler dalginliktan unutuyorum da 
0 oy
17 Eylül 2021 (1,118 puan) cevapladı
Ben 2 doz oldum.2. De ertesingun çok yorgun hissettiğim. İcin 1 minöbet içtim sonra o da kalmadı 
0 oy
17 Eylül 2021 (260 puan) cevapladı
Ağrı ve ateş olursa parol iç dedi çok şükür hafif kolum ağrıdı kullanmadım onu da
0 oy
17 Eylül 2021 (149 puan) cevapladı
sinovak oldum corasprine devam ediyorum zaten gebeliğin basindan beri kullanıyordum 
0 oy
17 Eylül 2021 (167 puan) cevapladı
Ben il doz biontech oldum 10 gün önce ertesi gün halsizlik mide bulantısı kol agrısı yogun şekilde yasadım hemen kadın doguma gıttım. Hiç birsey vermedi sadece bebege baktı. Yarın a gecer gecmezse serum takalım dedı.çol şükür de gecti. Doktorunuza danısın ilaç kullanım konusunda
0 oy
17 Eylül 2021 (4 puan) cevapladı
Doktoruma sormuştum aşıdan sonra almamıza gerek yokmuş. Covid olursa pıhtılaşma olmaması için kullanılıyormus. Ben bisey kullanmadım aşı sonrası.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Biontech aşısı sonrası bebek aspirini kullanmak gerekli mi?
Biontech aşısı sonrası rutin olarak bebek aspirini kullanılması önerilmemektedir. Aşı sonrası kan sulandırıcı kullanımı veya herhangi bir ilaç takviyesi ancak mevcut kronik rahatsızlıklarınız göz önünde bulundurularak doktorunuz tarafından özel olarak reçete edildiğinde geçerlidir. Kendi başınıza ilaç kullanmak pıhtılaşma risklerini veya aşı sonrası etkileri öngörülemez şekilde değiştirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Biontech aşısı yaptırdıktan sonra hangi ilaçlar kullanılabilir?
Biontech aşısı sonrası yan etkileri yönetmek için genellikle sadece ateş düşürücü ve ağrı kesici özelliği olan parasetamol içerikli ilaçlar tercih edilir. Aşı sonrası oluşan kol ağrısı veya hafif ateş gibi semptomlar için doktorunuza danışmadan aspirin veya farklı bir kan sulandırıcı ilaç kesinlikle kullanmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşı sonrası kan sulandırıcı kullanmanın riskleri nelerdir?
Aşı sonrası doktor onayı olmadan kan sulandırıcı kullanmak, beklenmedik kanama risklerini artırabilir ve bağışıklık yanıtını olumsuz etkileyebilir. Aspirin gibi ilaçlar pıhtılaşma mekanizmasına doğrudan müdahale ettiği için, sadece pıhtılaşma bozukluğu veya kalp rahatsızlığı gibi tıbbi zorunluluğu olan kişilere hekim kontrolünde verilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Biontech aşısı öncesi ve sonrası ilaç kullanımında nelere dikkat edilmeli?
Biontech aşısı öncesi ve sonrası dönemde mevcut düzenli ilaçlarınızı kullanmaya devam edip etmeyeceğinizi mutlaka doktorunuza sormalısınız. Özellikle aspirin, kumadin gibi kan sulandırıcı ilaçlar kullanan hastaların doz ayarlaması hekim tarafından yapılmalıdır; sağlıklı bireylerin ise aşı öncesi veya sonrası profilaktik amaçla ilaç almasına gerek yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Biontech aşısı yan etkileri için ne zaman doktora başvurulmalı?
Biontech aşısı sonrası şiddetli göğüs ağrısı, nefes darlığı, bacaklarda ani şişlik veya geçmeyen yüksek ateş gibi durumlar yaşıyorsanız vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Bu tür belirtiler aşı yan etkisinden ziyade farklı tıbbi durumların habercisi olabilir ve bu aşamada doktor önerisi dışında aspirin gibi ilaçlara yönelmek doğru bir yaklaşım değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,459 soru

24,669,452 cevap

367,172 kullanıcı

...