Hamilelikte sağlık ocağına gitmek zorunda mıyım?

0 oy
1,532 göst.
17 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (157 puan) sordu
Bi kac arkadaştan duydum hamilelikte sağlık ocağına gidip bildirmek gerekiyormuş sağlık ocağı da takip ediyormuş çağırıyorsun gerekli mi yoksa kendi doktoruma gitmem yeterlimidir
Gebelik haftası 7

10 Cevap

0 oy
17 Eylül 2021 (1,896 puan) cevapladı
Evet zorunlu gebelik oldugunu devlete bildiriyorlar ve hem senin hemde dogumdan sonra bebegin kilo boy ve asilarini yapiyorlar bildirmessen yasal surec baslar haberin olsun 
17 Eylül 2021 (182 puan) yorumladı
Yapan kişilere lafım yok saglık ocagında doktorum ben benı bıldım bılelı haftada 3 gün yok baska bı doktora gıdıyorum ebe de olmuyor baska ebe oda baskasının hastası olunca ilgilenmiyor bile ben hiç unutmuyorum bixim doktor baskasının hastasına sistem yok dedı gönderdi ben geldım bana baktı sistem geldımı hemen demem oki işini yapanlara saygım sonsuz ama yapıyomus gıbı yapanlarada ne gerekıyorsa yapılsın
17 Eylül 2021 (777 puan) yorumladı
Devlet hastanesinde de ilacı kendiniz alıyorsunuz diye biliyorum. Ben özelde doktorumun kontrolünde onun istediği ölçüde yaptırdım. 5 yıldır sağlık ocaklarında çalışıyorum hiç öyle bir uygulama görmedim. Ama doğrudur tabiki.
17 Eylül 2021 (777 puan) yorumladı
Aile hekimliği sistemi göçüyor çünkü sistem baştan aşağı yanlış. Hepimizin bir aile hekimi var ve her hekimin belirli hastaları. Doktor ebe sıkıntısı çekmeniz çok normal. Kimse başkasının hastasına bakmıyor çünkü onun işi değil. Sistem yok denildiğinde de kendi doktorun sadece kendi hastaları için sistemi var başka hastanın doktoru kurum dışı görevdedir. Yani sistem diyor ki bakma. Ama sizlerin bunu bilmemesi ve sistem geldi mi diye sormanız da çok normal. Bende bilmesem bende bu şekilde düşünürüm. Yani aile hekimliğinde isimiz kendi hastalarımız başka doktorun hastası değil.
18 Eylül 2021 (1,896 puan) yorumladı
Devlet hastanesinde ilaci kendileri veriyorlar disardan almiyosun iki kere yaptirdim 3. Ye randevu aldim izmirde ikamet ediyorum hepsi ilaci ucretsiz kendi veriyor
18 Eylül 2021 (777 puan) yorumladı
Doğrudur hanımefendi ben Türkiye nin 81 ilinin nasıl çalıştığını bilemem. 5 6 şehirde çalıştım ve yaşadım benim 12 senedir buralarda gördüğüm hastaya git al gel diyorlar. O yüzden yorumumda ben böyle biliyorum diye yazdım. Çünkü her il her hastane başka biçimlerde çalışıyor
-Reklam-
0 oy
17 Eylül 2021 (75 puan) cevapladı
Evet canım bende bugün gittim tetenoz aşısını felan onlar takip ediyor doğumdan sonrası için de bebek için takiplerini yapacaklarmış 
17 Eylül 2021 (157 puan) yorumladı
Anladim kaçıncı hafta da gitmek gerekiyor ki acaba
17 Eylül 2021 (75 puan) yorumladı
Ben 14 deyim gittim ama tetenoz aşısı dan önce gitmen de fayda var
17 Eylül 2021 (243 puan) yorumladı
En gec 8 haftalıkken gitsen iyi olur Hemogram tahlili için sana kan vitamin demir ilacı veriliyor 4 ayında da tatanoz aşın oluyo 7 de izlem bebeğin kalp atışı doğuma bir ay kala tekrar izlem kilo bebek kalp atışına bakıyolar
0 oy
17 Eylül 2021 (724 puan) cevapladı
Ben kimseyi aramadım onlar beni aradı 8. Haftada. Özele gidiyordum doktor bilgileri girince kendi sistemlerine de düşüyormuş zaten. Özelde bir dünya tutan kan testleri asm de ücretsiz. Sıra beklemeden girip yaptırıyorsun herseyi. Doktorun kan testi isteyince git. Normal aile hekimine girme. Hemsireyi bul. Gebe takibi için geldiğini şöyle. Kanı sadece sabah alıyorlar bu arada. Sanirim 10a kadar. 
0 oy
17 Eylül 2021 (2,625 puan) cevapladı
Sağlık ocağı zorunlu tetenoz aşısını orası yapıyor 
0 oy
17 Eylül 2021 (243 puan) cevapladı
Tabiki zorunlu doğuma kadar olman gereken tatanoz aşın var bende 1 hafta önce oldum sorna bebeğin kalp atışına bakıyor tansıyon alman gerelen d vitamnini sen doğum yaptıktan heöen sonra çocuğun izlemi aşısı topuk kanı tahlil 4 yaşına kadar bebeğin aşıları zorunlu gidip gebelik kaydı açtırman zorunlu 
0 oy
17 Eylül 2021 (802 puan) cevapladı
Bende haftaya gideceğim 18 haftalık oldum geç bile kaldım maalesef.. bakalım ne dicekler 
17 Eylül 2021 (777 puan) yorumladı
Sağlık ocağını arayıp durumu anlatın onlar sizden gerekn bilgileri alır gereken bilgileri verirler. Gitmeyi beklemeyin
17 Eylül 2021 (802 puan) yorumladı
Tamam yarın cumartesi açık mı
0 oy
17 Eylül 2021 (657 puan) cevapladı
Evet canım gerekli hem seni takip ediyor hem bebeğini. aşını yapıyor hamilelikte gerekli olan tahlillerin yapılıyor doğumdan sonra bebek kontrolü aşıları ama herkesin kendi tercihi tabi
0 oy
17 Eylül 2021 (865 puan) cevapladı
Evet bildirmelisiniz gelebik takibinizi yaparlar gebelikte olmaniz gereken aşilari yaparlar dogumdan sonrada bebegin topuk kani aşilarina ne zaman gelmesi gerektigini bildirir size 
0 oy
17 Eylül 2021 (8 puan) cevapladı
Benim hemşire de arayıp duruyor gebelik takibi için sürekli bende gitmek istemiyorum zaten hastaneye gidiyorum düzenli olarak hamile olduğun da zaten hastanede kan testi yaptırınca sağlık ocağı sistemine düşüyor
0 oy
17 Eylül 2021 (58 puan) cevapladı
Bildir çünkü ne sen ne de özel dahi olsa hastane o kadar güzel takip etmiyor hamilelik sürecini tahlillerin yapılıyor aşıların oluyor bebeğin doğduktan sonra aşıları yapılıyor ve hepsi çok önemli bizzat ilgileniyorlar seninle

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte sağlık ocağına kayıt yaptırmak zorunlu mu?
Evet, Türkiye'deki aile hekimliği sistemi gereği hamileliğinizi sağlık ocağına bildirmek yasal bir zorunluluktur. Kayıt yaptırdığınızda aile hekiminiz hamilelik sürecinizi sisteme işler, böylece tetanoz aşısı gibi ücretsiz sağlık hizmetlerinden ve düzenli bebek izlem takiplerinden faydalanabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Özel doktora gidiyorum, yine de sağlık ocağına gitmeli miyim?
Özel bir hastanede veya doktorda takipli olsanız bile sağlık ocağına kayıt yaptırmanız sürecin sağlıklı işlemesi için gereklidir. Sağlık ocağı, doğum sonrasında bebeğinizin aşı takvimini ve izlemlerini yöneten temel birim olduğu için kayıtlı olmanız işlemlerinizi kolaylaştırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sağlık ocağı hamilelikte hangi takipleri yapar?
Sağlık ocağı hamilelik boyunca gebelik izlemlerini, kan değerleri kontrollerini ve özellikle tetanoz aşısı uygulamasını takip eder. Ayrıca doğum sonrasında lohusa izlemi ve bebeğin topuk kanı alımı, gelişim takibi ve aşı programı yine aile sağlığı merkezleri üzerinden ücretsiz olarak yürütülür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sağlık ocağına bildirim ne zaman yapılmalı?
Hamileliğinizi öğrendiğiniz andan itibaren en kısa sürede bağlı olduğunuz aile sağlığı merkezine giderek bildirimde bulunmanız önerilir. Erken kayıt yaptırmak, gebeliğinizin sistemde görünmesini sağlar ve özellikle yapılması gereken aşıların zamanında planlanmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sağlık ocağına gitmezsem ne olur?
Sağlık ocağına kayıt yaptırmadığınızda, devletin sunduğu ücretsiz tetanoz aşısı, rutin gebelik taramaları ve doğum sonrası bebek izlem hizmetlerinden yararlanamazsınız. Ayrıca bebeğinizin doğumdan sonraki zorunlu aşı takviminin oluşturulması ve takip süreçlerinde bürokratik aksaklıklar yaşayabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
23 cevap 2,448 göst.
0 oy
8 cevap 800 göst.
0 oy
27 cevap 25,428 göst.

1,512,202 soru

24,666,218 cevap

366,988 kullanıcı

...