37+1 haftalık hamileyim 5-10 dakikada bir kasılmam var, ne yapmalıyım?

0 oy
483 göst.
17 Eylül 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (6 puan) sordu
Kizlar 5 10 dakikaya bir sağ tarafımda kasılmalarım var kasık bel ağrım da var iyice halsizlestim hiçte durmuyo ne yapmam lazım yardımcı olun. 37+1
Gebelik haftası 37+1
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

2 Cevap

0 oy
17 Eylül 2021 (214 puan) cevapladı
Hastaneye git dogum başlamış olabilir
17 Eylül 2021 (6 puan) yorumladı
Ama ne nişan ne su nede kanamam var. Bugünde sancım çıkmıştı nstede serumla parol ağrı kesici yapti sonra nstde  sancım geçti gönderdi eve şimdi tekrar çekiyorummm
17 Eylül 2021 (243 puan) yorumladı
Benim gibi olmuşsun sancın var ama ne su ne kanama ne ıslanma yok bence git suyun heran gelebilir
-Reklam-
0 oy
17 Eylül 2021 (1,038 puan) cevapladı
Doktorunuza danişmaniz gerekiyor))
17 Eylül 2021 (6 puan) yorumladı
Teşekkürler

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim 5-10 dakikada bir gelen kasılmalar doğum belirtisi mi?
37. haftada 5 ila 10 dakikada bir düzenli tekrarlayan kasılmalar gerçek doğum sancısının en temel belirtilerinden biridir. Bu kasılmalar giderek sıklaşıyor, şiddeti artıyor ve dinlenmekle geçmiyorsa doğum eylemi başlamış olabilir. Özellikle bel ve kasık bölgesinde yoğunlaşan, düzenli aralıklarla gelen bu ağrılar için vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçmeniz veya en yakın sağlık kuruluşuna başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı nasıl anlaşılır ve hangi aralıklarla hastaneye gidilmelidir?
Doğum sancısı düzenli aralıklarla gelen, giderek şiddetlenen ve süresi uzayan kasılmalardır. Genellikle ilk gebeliklerde sancılar 5-7 dakikada bir, 45-60 saniye sürecek şekilde düzenli hale geldiğinde hastaneye gidilmesi önerilir. Ancak su gelişi, kanama veya bebek hareketlerinde azalma gibi durumlarda süreye bakılmaksızın hemen hastaneye ulaşılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kasık ve bel ağrısı neden olur ve ne zaman tehlikelidir?
Hamileliğin son dönemlerinde bebeğin kanala yerleşmesiyle kasık ve bel ağrıları normal kabul edilebilir ancak bu ağrılar düzenli kasılmalarla birleşiyorsa doğumun yaklaştığına işaret eder. Eğer ağrıya ek olarak halsizlik, vajinal kanama, su gelişi veya şiddetli baş dönmesi gibi belirtiler eşlik ediyorsa bu durum acil tıbbi müdahale gerektiren bir tabloyu gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren en önemli belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığını gösteren en önemli belirtiler düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti giderek artan kasılmalar, nişan gelmesi denilen sümüksü kanlı akıntı, amniyon sıvısının gelmesi (suyun gelmesi) ve belden kasıklara doğru yayılan ritmik ağrılardır. Bu belirtilerden biri veya birkaçı bir araya geldiğinde doğum süreci başlamış demektir ve profesyonel takip gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftada halsizlik ve kasılma şikayetiyle ne yapmalıyım?
37. haftada yaşadığınız halsizlik ve 5-10 dakikada bir gelen kasılmalar, vücudunuzun doğuma hazırlandığını gösteren kritik sinyaller olabilir. Öncelikle sakinliğinizi koruyun, bir çanta hazırlayıp hemen doktorunuzu arayın veya en yakın hastanenin doğumhanesine başvurun. Evde kendi başınıza müdahale etmeye çalışmak yerine uzman kontrolünde NST (non-stres test) ile bebeğin kalp atışlarını ve kasılmalarınızın sıklığını ölçtürmeniz en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,393 soru

24,668,556 cevap

367,129 kullanıcı

...