10 haftalık gebeyim, istediğim hastanede doğum yapabilir miyim?

0 oy
392 göst.
19 Eylül 2021 Doğum kategorisinde (101 puan) sordu
Kızlar merhaba ben Ankara'dan yazıyorum 10 haftalık hamileyim Ankara Bilkent şehir Hastanesi'nde doğum yapmak istiyorum Allah izin verirse ama bişey duydum orda doğum yapmam için gebelik takibi orda olması lazımmış veya bir kaç muayene kaydı olması lazımmış böyle bişey var mi acaba şimdiden gidicem muayene için ona göre

2 Cevap

0 oy
19 Eylül 2021 (428 puan) cevapladı
Zannetmiyorum acilden doğuma gitseniz alamayiz mi diyecekler ,benim arkadaşım çubukta yaşıyor kontrolleri orda sancısı gelince şehir Hastanesi'ne gitmiş yapmış doğumu yine teyit için sorarım daha önce gitmiş mi gitmemiş Diye ama acilden doğuma giderseniz alırlar bence
19 Eylül 2021 (101 puan) yorumladı
Bende şaşırdım ilk defa duydum orda yapmak istiyorum önceki doğum yaptığım hastane baya kötüydü yani o yüzden inşallah dediğiniz gibi olur daha zamanım var ama öyleyse diye sorayım dedim teşekkür ederim
19 Eylül 2021 (428 puan) yorumladı
Arada bir iki defa gidin isterseniz ne olur ne olmaz diye
19 Eylül 2021 (299 puan) yorumladı
Doğum hakkında bilgim yok acil doğum da nasıl yapıyorlar fakat ben 14 haftalığım yeni hamile kaldıgım sırada kanamam olmustu özel muane de kontrollerim oluyordu acilide yoktu kanamam gelince ne kadar özel hastame varsa hepsine gittim verdikleri cevap burada kaydınız olmadıgı için birşey yapamayız develetin kadın doğum hastanesi vardı oraya gittik en son hep suriyeli afgan bana sıra gelmesi mümkün değildi sonra mecburiytten iyi olan bi hastaneye basladım acil bir durum olur diye. Hatta geçen haftalarda bi doktora göründüm klinikteki doktor önerdi 2 gece sonra kanamam oldu oraya gittiğimde de acilde sistem kilitlenmiş alamayoz diyorlar ambulans doktoru baska hastaneye götürsem orasıda almaz diyor mecbur alıcaksınız burada kaydı var diyor. Onlar tartıstıkca benim kanamam arttı tüm gece kanamam geldi iyi bir hastanede kayıt açmak önemli
-Reklam-
0 oy
19 Eylül 2021 (1 puan) cevapladı
Dogum sancilarimi cekerken aradim ve kabul edilmedi kontrol icin oraya gitmwn gerekiyor. Ena z 2 3 defa gitmelisin. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Devlet hastanesinde doğum yapmak için takipli hasta mı olmalıyım?
Doğum yapacağınız hastanede gebelik takibinizin yapılmış olması zorunlu değildir ancak sürecin sağlıklı yönetilmesi ve acil durumlarda hastane kayıtlarınızın hazır bulunması adına gebelik takibinin aynı merkezde yapılması büyük avantaj sağlar. Doğumhane birimleri acil durumlarda tüm gebelere hizmet vermekle yükümlüdür, ancak rutin doğum planlaması için ilgili kadın hastalıkları ve doğum polikliniklerinden randevu alarak dosyalarınızın açılmasını sağlamanız süreci kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
10 haftalık gebelikte hastane seçimi nasıl yapılır?
Gebeliğin 10. haftasında hastane seçimi yaparken hastanenin sunduğu imkanlar, yenidoğan yoğun bakım ünitesi kapasitesi ve ulaşım kolaylığı gibi kriterleri değerlendirmeniz önemlidir. Bu dönemde seçtiğiniz hastanenin doğum servisinden randevu alarak muayene olmanız, kayıt oluşturmanız ve doktorunuzla doğum planlaması hakkında ön görüşme yapmanız ilerleyen haftalarda yaşanabilecek belirsizlikleri ortadan kaldırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum için hastane kaydı en geç ne zaman yapılmalı?
Hastanede doğum kaydınızın bulunması için gebeliğin ilk üç ayından itibaren düzenli kontrollere başlamanız önerilir. Özellikle üçüncü trimester dönemi başlamadan önce, yani 28. haftadan önce seçtiğiniz hastanede en az bir kez muayene olmuş ve sisteme girişinizin yapılmış olması, doğum sürecinde işlemlerinizin daha hızlı ilerlemesine ve tıbbi geçmişinizin doktorlar tarafından bilinmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde doğum öncesi kaç muayene kaydı gereklidir?
Devlet hastanelerinde doğum yapabilmek için önceden belirlenmiş sabit bir muayene sayısı zorunluluğu bulunmamaktadır. Ancak hastane sisteminde bilgilerinizin yer alması, doğum anında yaşanabilecek bürokratik süreçleri azaltmak adına en az 2-3 kez muayene kaydınızın olması uzmanlar tarafından tavsiye edilen bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İstediğim hastanede doğum yapma hakkım var mı?
Sosyal Güvenlik Kurumu kapsamında sigortalı olan her gebe, istediği devlet hastanesinde doğum yapma hakkına sahiptir. Doğumun gerçekleşeceği hastanede daha önce takipli olmanız bir zorunluluk olmasa da, acil bir durumda hastanenin kapasite durumu veya tıbbi geçmişinize erişim hızı gibi nedenlerle önceden kayıt yaptırmış olmanız doğum sürecinde yaşanacak stresi minimize eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,324 soru

24,667,770 cevap

367,081 kullanıcı

...