38 haftalık hamileyim, sezaryen korkumu nasıl yenerim?

0 oy
1,330 göst.
20 Eylül 2021 Doğum kategorisinde (2 puan) sordu
Her gittigimde hepsi birşey  söylüyor  yok şoyle yok böyle 38 haftaya geldik artik kacinilmaz son geldi yarin gidecegim sezeryandan korkuyorum  dua edin ne olur normal olsun herşey  ilk gebeligim
Gebelik haftası 38

9 Cevap

+1 oy
20 Eylül 2021 (1,223 puan) cevapladı
sezeryan ocu degilki neden bu kadar korkuyorsunuz  ben ilk bebegimi sezeryan oldum sukur 2 gun oturup kalkarken skinti yasadim sonra normal hayatima devam ettim simdi ikinciye hamileyim yine sezeryan olacam.normal dogumdada biraz skinti sezeryanda ds bunyeden bunyeye degisiyor.normal dogum  oluncada kesisi dikisi sancisi oluyor.rabbim yardimciniz olsun bi avazda kurtulun insallah
20 Eylül 2021 (2 puan) yorumladı
Amin ..biraz fazlaca korkuttular o yüzden  sezeryan istemiyorum  hayırlısı  önemli olan bebegi sağlıklı bir şekilde kucağıma almak
20 Eylül 2021 (238 puan) yorumladı
Benide gorumcelerim çok korkutmuştu korkudan normal.dogum yaptım. Ama zaten herşey iyi ve yolundaysa dr ların tercihi norman doğum . Bebeğin belirleyecek bunu
20 Eylül 2021 (470 puan) yorumladı
Cidden ya nedir bu sezaryene karşı ön yargı. Ameliyat olduktan 2 saat sonra ayaklandim hemen yürüyüş yaptım 1 hafta içinde normal hayatıma döndüm
20 Eylül 2021 (1,223 puan) yorumladı
hic korkma gercekten.senin icin hangisi hayirlisiysa o olsun sezeryanida  artisi eksisi var normal dogumunda  onemli olan bebegine saglikli kavusman .
20 Eylül 2021 (2 puan) yorumladı
Allah sağ salim kucağına almayı nasip etsin inşallah fakat korkmana gerek yok normal de doğum yapsan ameliyatta olsan kendine dikkat ettiğin sürece hiç bir sorun yaşamazsın benim ilk hamileliğim de dikiş vardı ama ikincisi nde dikişsiz Doğum yaptım çok şükür şimdi hamileyim ve buda normal doğum olacak inşallah canim
-Reklam-
0 oy
20 Eylül 2021 (496 puan) cevapladı
Bence hayirlisi ne ise o olsun diye dua et, korkacak birseyde yok, nstye girmen gerekliydi okadar zaman .korkupta nstleri kacirma
0 oy
20 Eylül 2021 (300 puan) cevapladı
Benimde 35 bitti 36 dan gun aldım. Ve bebegim makat durus.haftaya gidicem kontrole buyuk ihtimal sezeryan dusunur doktorum ve hic korkmuyorum. Sonucta normaldede kesiyorlar vajinayi ve dikiyorlar. Seseryandada oyle.her ikisininde zorluğu var
0 oy
20 Eylül 2021 (800 puan) cevapladı
Sezaryanı öcü gibi görenleri de sezaryenden korkanları da anlamıyorum. Emin olun o kötüleyenler imkanları olsa sezaryan olurlardı. Tıpta böyle bir doğum şekli olduğuna göre yapılmayacak bir şey değil değil ki. Normal doğum kolay mı acıdı ağrısı kesisi ve alttan dikişi. Sezaryanı 3 gün sürer toparlanmanız korkmayın.  Bu kadar abartmayın önemli olan doğum şekli değil bebeğinize sağ ol salim kavuşmanız. 
0 oy
20 Eylül 2021 (246 puan) cevapladı
Sezeryandan mi.korkuyorsun baska sıkıntıdan mi.tam.anlamadim. bende sezeryan oldum 2 sene oldu sukur rahat da gecti kasimda 2. Sezeryan olacak.kismetse
0 oy
20 Eylül 2021 (120 puan) cevapladı

İlk gebeliğimde aynı senin gibiydim:) eşime diyodum ki bitanecik karın var gerekirse üç gün sancı çekeyim ama nolur kestirme sezeryana aldırıpda diyodum:)) aklım çıkıyodu kescekler diye. Sonra rabbim bi sabah çocuğumun hareketlerini hissettirmedi. Acilen sezeryana alındım ama analık iştee acaba çocuum iyimi diye hiç diğer korkuları bilmedim. Ayrıca tepemde anestezi uzmanı iki soru sordu üçüncüde ey maşallah maşallah dediler:))) bn başlıcaklar diye beklerken bitmiş bile:) hiç korkma canım öyle rahat öyle güzel geçiyorki dilerim sağ salim kavuşmak nasip olsun yavruna

0 oy
20 Eylül 2021 (1,188 puan) cevapladı
Canını sıkma cnm bebek doğum kanalına girmemişmi o yüzden mi sezeryan istiyorlar sende normal istiyorsun galiba,benimde ilk hamileliğim her an doğum yapabilirim ayimdayim, Canını sıkma doktoruna git onlar ne diyorsa sıkma canını onlar daha iyi biliyorlardır.sen dediklerini yaparsan herşey güzel geçer cnm olurmu.
0 oy
20 Eylül 2021 (1,139 puan) cevapladı
Hic korkma umarım normal doğum yaparsın.  Oyle de boyle de alıyorsun yavrunun kucağına ha sezaryen ha normal bebis saglikli.olsjnda.  Bende cok korkuyordum . Tansiyonjm yükseldiği için ani sezaryen e alındım.  Gecti gtti bile 
0 oy
20 Eylül 2021 (473 puan) cevapladı
Ben normal dogum cok istedim ameliyat olayından yani sezeryandan cekiniyodum ama mecburi sezeryan oldum uyuşukluk gidince bi kere destekli kalktim sonrasinda herseyimi kendim yaptim kendim kalktim yurudum hicte oyle lohusaligi yatarak geçirmedim sadece bi kac gun oturup kalkarken biraz aciyodu o kadar 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık hamileyim sezaryenden nasıl korkmam?
Sezaryen doğum, modern tıpta oldukça güvenli ve standart bir cerrahi işlemdir; korkunuzu yenmek için doktorunuzdan sürecin nasıl işlediği hakkında detaylı bilgi isteyebilir ve ameliyat esnasında kullanılan anestezi yöntemlerini konuşabilirsiniz. Sezaryen sırasında ağrı hissetmezsiniz ve genellikle işlem süresi oldukça kısadır. Korkunuzun normal olduğunu kabul edin ve doğum ekibinizle iletişiminizi güçlü tutarak kendinizi güvende hissetmeye odaklanın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık hamileyim normal doğum mu sezaryen mi olmalı?
Doğum şekline karar verilirken bebeğin pozisyonu, kordonun durumu, annenin çatı muayenesi sonuçları ve gebeliğin genel seyri gibi tıbbi veriler en önemli belirleyicilerdir. 38. haftada doktorunuz yapacağı fiziksel muayenelerle bebeğin doğum kanalına uygunluğunu değerlendirir. Eğer tıbbi bir engel yoksa normal doğum desteklenir, ancak anne veya bebek için riskli bir durum tespit edilirse sezaryen planlanır. Karar süreci tamamen sizin ve bebeğinizin o anki sağlık göstergelerine bağlıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık gebelikte doktor kontrollerinde neden farklı şeyler söylenir?
Hamileliğin son haftalarında bebeğin gelişimi, su miktarı ve rahim ağzındaki değişimler her muayenede farklılık gösterebilir çünkü vücut doğuma hazırlık sürecindedir. Doktorların farklı yorumları genellikle bu dinamik değişimlerin farklı zamanlarda gözlemlenmesinden kaynaklanır. Tek bir görüşe odaklanmak yerine, doktorunuzun son muayenedeki objektif ölçümlerine ve bebeğin kalp atışlarına dair verdiği güncel bilgilere güvenmek en sağlıklı yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum korkusuyla doktora gitmemek bebeğe zarar verir mi?
Doğum korkusu nedeniyle kontrolleri aksatmak, bebeğin kalp atışları, su seviyesi veya plasenta fonksiyonları gibi kritik verilerin takibini imkansız hale getirdiği için risklidir. 38. haftada bebeğin sağlığını izlemek için yapılan düzenli NST ve ultrason kontrolleri, herhangi bir olumsuz durumda hızlı müdahale şansı sağlar. Korkularınızı doktorunuzla açıkça paylaşmak, profesyonel destek alarak bu süreci daha huzurlu ve güvenli bir şekilde tamamlamanıza yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk gebelikte doğumun başladığı nasıl anlaşılır?
İlk gebelikte doğumun başladığını gösteren en belirgin işaretler; düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan kasılmalar, suyun gelmesi veya nişan adı verilen kanlı mukuslu akıntıdır. Düzenli kasılmalar genellikle 5-10 dakikada bir gelmeye başladığında hastaneye gitme vakti gelmiş demektir. Su gelmesi durumunda ise kasılma olmasa dahi enfeksiyon riski nedeniyle vakit kaybetmeden uzman bir sağlık kuruluşuna başvurulması gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 642 göst.
20 Eylül 2021 Doğum kategorisinde Betul.1905 (2 puan) sordu
0 oy
6 cevap 1,325 göst.
0 oy
19 cevap 1,208 göst.

1,512,227 soru

24,666,566 cevap

367,015 kullanıcı

...