2 aylık hamileyim, cinsel ilişki yaşarsak sorun olur mu?

0 oy
2,402 göst.
20 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (62 puan) sordu
2 aylık hamileyim 2 kere kontrole gittim doktor bı sıkıntı var falan demedi herşey normal sadece tiroid biraz yüksek çıktı onun içinde ilaç kullanıyorum gebeliğimi 1 aydır biliyorum ve 1 aydır eşimle birlikte olmuyoruz korkuyoruz ikimizde bı sorun olur diye ama sonuçta eşim bı erkek bende çok salıvermek istemiyorum nasıl olmalı bı sorun olur mu doktora da soramadım utandigim için kimseye de soramiyorum yardım eder misiniz bı konuda nasıl olmalı ?
Gebelik haftası 8
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

22 Cevap

+1 oy
20 Eylül 2021 (6 puan) cevapladı

Selam, ben 34 haftalık hamileyim. Doktoruma ilk ay sordum ve son aya kadar birlikte olmanın bir sıkıntı yaratmayacagini normal ilişkimize devam edebileceğimizi söyledi. Bence bu tarz konularda utanılacak birsey yok sonucta esinizle birlikte oluyorsunuz cekinmeyin doktorlar zaten bu sorulara alışıklar.

 Doktorum bir de şunu ekledi kanama olmadığı sürece birlikte olabilirsiniz dedi kanama vs olursa yani düşük riskin varsa önermiyorlar. Bir de dikkatli olmak gerekiyor zıplama vs yasak zaten hamilelikte.Son gittiğimde tekrar sordum ve 36. Haftaya kadar devam edebilirsiniz dedi 36. Hafta itibariyle yapılamıyor yani. 

Açıkcası sonlara yaklaştıkça zaten istegin de azalıyor ve cogu zaman eşini düşünerek yaşanıyor bir şeyler ama çokta kendimizi zorlamamalıyız biraz da eşlerimiz sabretsin biz yeterince sabır çekiyoruz bu dönemde:D


Tüm hamişlere selam olsun :) inşallah hepimiz sağlıkla bebisimiz kucagimiza alırız<3
20 Eylül 2021 (36 puan) yorumladı
Benimde tam tersi oldu ilk üç ay yaklaşmasin dedi Dr ama son zamanlarda ilişkinin doğumu kolaylaştırdığını söyledi son zamanlarda özellikle 38. Haftadan sonra daha iyi olduğunu söyledi
-Reklam-
+1 oy
20 Eylül 2021 (61 puan) cevapladı
Utanilcak biseu yok arkadaslar. Dusuk tehlikeniz yoksa beraberliginize devam edebilirsiniz tum doktorlar bu şekilde söylüyorlar. Okuyun arastirin. Doktorunuza sormaktanda utanmayin sonucta cinsellik olmadan cocuk olmuyo
+1 oy
20 Eylül 2021 (246 puan) cevapladı
Valla riskim olmadığı için ilk günden son güne kadar ara vermedik diyebilirim iki cocukdada yani hergun olmadi ama nasilsa normal duzeni oyle devam etti ne cok yuklendik ne çok ara verdk bence sakınan göze çöp batar misali fazla skntiya girmemek lazm bide kendini kasma zorlama ama esindende uzak durma ne olur ne olmaz daha geçen hafta hamile bi arkadasim esinin aldattiginj öğrendi adam dul eski sevgilisyle beraber oluyormuş dört aydir kiz doguma bes gün kala öğrendi hic iliski filan yaşamamislar dört bes ay boyunca ne bileyim insan lara guven olmuor kadin kadinin düşmanıdır bide kadin aradiginda kocana yetseydin demişti kadin nasil agrina gittti anlatamam
20 Eylül 2021 (3,785 puan) yorumladı
Kadın kadına dusmanliktan değil de adamın iradesizliginden olmuş o. Sadakat yükümlülüğü olan adam, diğer kadın bekar onun sorumluluğu yok.
21 Eylül 2021 (246 puan) yorumladı
Oyle zaten ama hicbi kadin evli adamla birlikte olmamali bence ya ben boyle düşünüyorum
0 oy
20 Eylül 2021 (933 puan) cevapladı
Yani haklsiiniz bende bu konudan muzdaripim benim düşük riskim var birliktelik olmuyor ama sizde herhangi bir düşük riski yoksa sıkıntı olmaz 
0 oy
20 Eylül 2021 (524 puan) cevapladı
Kuzum düşük tehliken kanaman ağrın vs yoksa sürekli değilde ara sıra olabilir heralde. Ama yinede bi doktoruna sor 
20 Eylül 2021 (62 puan) yorumladı
Kanamam olmadı hiç agrimda yok sadece midem kötü başka bı sorunum yok
0 oy
20 Eylül 2021 (637 puan) cevapladı
İlk 3 ay risk yoksa haftada 1 şeklinde olabilir diye okuyorum buralarda. Sonra gene doktor risk görmezse normal birliktelik başlıyor.

Ha ben şuan 36 haftalığım toplasan 4 veya 5 kez olmuştur. Ben cesaret edemezdim.
0 oy
20 Eylül 2021 (186 puan) cevapladı
doktor ozellikle uyarmadiysa bir sorun yok demektir. önemli olan esinizin size karşı daha dikkatli davranması yoksa bebek daha yukarıda zaten etkilenmiyor bile. birlikte olunan bölge döl yolu bebek ise döl yatağında ve güvende ama mesela bebek çok aşağıda olursa yani döl yoluna yakın olursa oyle bir durumda dusuk riski olabilir diye doktorlar bu düşük tehdidi ortadan kalkana kadar birlikte olmayin diyorlar. doktorun aksi birsey demediyse zaten birlikte olabilirsniz anlamına gelir bu. yoksa sizi muhakkak uyarırdı diye düşünüyorum. birlikte olurken dikkatli olun. ama size tavsiyem araya cok zaman koymayin bence. bu sadece eşinizi degil her ikinizi de olumsuz etkileyebilir
0 oy
20 Eylül 2021 (62 puan) cevapladı
Bende 2 aylık hamileyim yakın zamanda doktora gittim sık birlikteliginiz olmasın dedi sadece önceki bebeğimi dusurdum bundada karnım ve altım acıyor dedim o zaman hiçbirşekilde birlikte olmayın 4 ay dedi
0 oy
20 Eylül 2021 (640 puan) cevapladı
Doktor bana ilk 3 ay ve son 3 ay eşinden uzak dur demişti
0 oy
20 Eylül 2021 (4 puan) cevapladı
Doktora soramıyorsanız ebenize danışın. Sağlık ocakları da yardımcı olur yani burada ki insanlar sağlığınızı bilemez ki ancak tavsiye verebilir..
0 oy
20 Eylül 2021 (633 puan) cevapladı
Benim düşük tehlikem var ve bana yasak. Eşim de bende 9 ay boyunca bebişimizin sağlığı için uzak durucaz. Herşey onun için :)
20 Eylül 2021 (14 puan) yorumladı
Bizde ayni sekildeyiz benim ikinci hamileligim . bu hamilelikte ilk 4 ay dusuk tehlikem oldugu icin doktor cinsel iliski kesinlikle yasak dedi . suan 36. Haftadayim tehlike yok ama esim yapamiyor korkuyor . ilk cocugumda da hic bir skinti yasamadim ama esim bir sey olacak korkusuyla yaklasmadi yuzeysel oldu ama ilerisi icon korkuyor
20 Eylül 2021 (633 puan) yorumladı
Düşük tehlikeniz geçti mi? Kanamaniz mi olmuştu. Benim üç hafta önce çok şiddetli kanamam oldu. Progestan kullanıyorum. 16. Haftaya kdr düşük tehlikem varmış şuan 9+3 um.
21 Eylül 2021 (14 puan) yorumladı
Ilk 4 ay dusuk tehlikem vardi bu surecte uc defa kanamam oldu cok siddetli bulantilarim oldu . ben uc defa dusuk engelleyici igne vuruldum ve sabah aksamda progestan kullandim ama cok sukur o gunlerim gecti . sizde sabredin cok zor bir surec ama doktor nediyorsa yapin . allahin izniylr gececek bu gunleriniz
21 Eylül 2021 (633 puan) yorumladı
İnşallah çok teşekkür ederim :)
0 oy
20 Eylül 2021 (402 puan) cevapladı
Normalde ilk 3 ay genelde doktorlar iliskiyi yasakliyor ama doktoruna sorsaydin keske 
0 oy
20 Eylül 2021 (156 puan) cevapladı
Gebelik riskin varsa doktoruna danışman iyi olur. Bazen sen sormadan da söyleyebiliyor doktorlar ama gebelik riski yoksa belli bir aya kadar normal görüyorlar...
0 oy
20 Eylül 2021 (244 puan) cevapladı
Bnm kanamam olduğu halde 2 hafta yapmadık sonra çok zorlamadan ve girmeden hamilelik boyunca haftada 2,3 kez yaptık şuan 38 haftalık hamileyim 1 aydır Bn memlekete olduğum için yapmıyoruz 
0 oy
20 Eylül 2021 (913 puan) cevapladı
9 Ay olmadı korktuk :)) 
0 oy
20 Eylül 2021 (501 puan) cevapladı
O haftalarda doktoruma sormuştum komik bı şekilde deneyin kanama filan olursa bir daha girmessiniz demişti . Ben yine ne olur ne olmaz diye girmedim sonuçta deneme tahtası olacak kadar değersiz değil yavrum. Sonrasında kesem kanamisti iyiki girmemisim ilişkiye bır ay düşük riskinden dolayı yattım . Sende illa böyle şeyler yaşayacak halin yok ama içgüdune güven o ne diyorsa ona göre hareket et derim. Kocalarda anlayışlı olsun biraz can taşıyoruz önce yavrunu düşün 
0 oy
20 Eylül 2021 (661 puan) cevapladı
Canım doktor bi sıkıntı görse söyler diye düşünüyorum gerçi benim kanamam olmasına rağmen doktorum ilişki hakkında hiç birşey demedi ama biz yine de bişey yapmadık eşim Allah razı olsun çok anlayışlı bu konuda ... Salıvermek gibi düşünme bence güven çok önemli bu konuda.. doktor bi sankınca görmediyse normal devam edin varsa da zorlamayın bence sonra insan çok üzülüyor Allah korusun 
0 oy
20 Eylül 2021 (531 puan) cevapladı
Benim bildiğim 3. ayına kadar tehlikeli olduğu için yaklaşma olmaması gerekiyor 3. Aydan sonra olabilir tabi
0 oy
20 Eylül 2021 (1,417 puan) cevapladı
Ben de yeni hamiyelim doktoruma bu durumu sordum.

Bence bazı hamileler fazla pimpirikliler düşük riskimiz yoksa elbette ilişkiye girebiliriz fazla sert olmamak kaydı ile. Ben sıkıntı olmadığı halde doğuma kadar ilişkide bulunmamayı erkek için de kadın için de sağlıklı bulmuyorum. Araya ister istemez mesafe ve soğukluk giriyor. Bazen erkekler isteseler bile söylemeye çekiniyorlar onlar içinde bir zulüm oluyor. Doktorunuza danışın yine de siz, ben sordum ve sorun olmaz düşük riskin olmadığı sürece dedi.
0 oy
20 Eylül 2021 (444 puan) cevapladı
Ben daha önce düşük yaptım tekrar hamile kalınca 3 ay düşük riskim vardı doktor ilişki yasak demişti çok şükür düşük riskim geçti ama eşimde bende birşey olur die yapmıyoruz şuan 31 haftalık olduk eşim benden daha anlayışlı biri oda hiç sorun etmiyor önemli olan bebeğimize kavuşmamız.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

2 aylık gebelikte cinsel ilişki bebeğe zarar verir mi?
Sağlıklı ilerleyen bir gebelikte, düşük veya erken doğum riski gibi tıbbi bir engel bulunmadığı sürece cinsel ilişki bebeğe fiziksel olarak zarar vermez. Bebeğiniz amniyon sıvısı içinde, rahim ağzındaki mukus tıkacı ile koruma altındadır. Ancak doktorunuz özel bir durumunuz olduğunu belirtmişse veya kanama gibi riskli belirtiler varsa mutlaka hekiminize danışarak hareket etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroid yüksekliği cinsel ilişkiye engel midir?
Tiroid yüksekliği gebelikte ilaçla kontrol altına alınması gereken hormonal bir durumdur ve cinsel ilişkiye girmek için doğrudan bir engel teşkil etmez. Tiroid değerlerinizin düzenlenmesi bebeğin gelişimi için kritiktir ancak bu durumun cinsel yaşamla doğrudan bir tıbbi bağlantısı yoktur. İlacınızı düzenli kullanmaya devam ederek doktorunuzun gebeliğiniz hakkındaki genel kısıtlamalarını takip etmeniz yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte cinsel ilişkiden korkmak normal mi?
Gebeliğin ilk aylarında düşük korkusu veya bebeğe zarar verme endişesiyle cinsel ilişkiden kaçınmak oldukça yaygın ve doğal bir psikolojik tepkidir. Birçok çift, gebeliğin başlangıcında bu tür kaygılar yaşayabilir. Eğer tıbbi bir riskiniz yoksa, bu korkuları eşinizle açıkça konuşmak ve doktorunuzdan cinsel hayatınızla ilgili onay almak, endişelerinizin azalmasına ve kendinizi daha güvende hissetmenize yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ilk aylarında cinsel ilişki ne zaman kısıtlanır?
Gebeliğin ilk aylarında düşük tehdidi, plasenta previa, rahim ağzı yetmezliği veya açıklanamayan vajinal kanamalar gibi tıbbi durumlar söz konusu olduğunda doktorlar cinsel ilişkiyi kısıtlayabilir. Eğer doktorunuz özel bir uyarıda bulunmadıysa, gebeliğin normal seyrinde devam ettiği kabul edilir. Herhangi bir şüpheniz varsa, bir sonraki kontrolünüzde doktorunuza danışarak durumunuza özel bir kısıtlama olup olmadığını netleştirebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte cinsel ilişki sırasında nelere dikkat edilmelidir?
Hamilelik döneminde cinsel ilişki sırasında kendinizi rahat hissettiğiniz pozisyonları tercih etmeli ve herhangi bir ağrı veya rahatsızlık durumunda ilişkiyi sonlandırmalısınız. İlişki sonrası hafif lekelenme veya kasık ağrısı gibi alışılmadık belirtiler yaşarsanız durumu mutlaka doktorunuza bildirmeniz gerekir. Ayrıca enfeksiyon riskine karşı hijyen kurallarına dikkat etmek ve gebeliğin ilerleyen dönemlerinde artan hassasiyeti göz önünde bulundurarak nazik olmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 781 göst.
0 oy
3 cevap 1,335 göst.
15 Eylül 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Cansel3421 (781 puan) sordu

1,512,222 soru

24,666,390 cevap

367,001 kullanıcı

...