Gebelikten önce adet söktürücü kullandım, bebeğime zarar verir mi?

0 oy
1,036 göst.
21 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (47 puan) sordu
Merhaba hanimlar bugun dokttora gittigimde 8 haftalik gebe oldugumu ogrendim kalp atisini duydum ama gebe oldugumu ogrenmeden tarlusal adet sokturucu ilac kullandim eczaci onerisinde zaten kullanmadan idrar testi yapmistim birsey cikmamisti o sekilde kullandim doktorlar aldir sakat dogabilir dedi basina bole olay gelen oldumu acaba ne yaptiniz 1 haftam var aldirma konusunda 
Gebelik haftası 8

9 Cevap

0 oy
21 Eylül 2021 (2,256 puan) cevapladı
Ay sakın Allah büyük dua et bi cana nasıl kıyacaksın 
21 Eylül 2021 (47 puan) yorumladı
evet biliyorum ama doktor o sekil diyor x grubu bi ilac oldugu icin aldirmayi tavsiye ediyolar ulturasonda goremiyolarmis ne olacagini bende bilmiyorum
-Reklam-
0 oy
21 Eylül 2021 (413 puan) cevapladı
Yaa kendinize gelin lütfen doktorlar nerden biliyo sakat olucanı üstelik daha eli kolu oluşmamış bile  lütfen yapmayın kıymayın Allahımın izniyle hiç bişeyi yoktur üstelik kalbi atarken bide
21 Eylül 2021 (47 puan) yorumladı
Bende ole dusunuyom canim ama bilmiyorum kafam karisti kalp atisini kendi kulagimla duydum
0 oy
21 Eylül 2021 (78 puan) cevapladı

image

duphaston ilacı kullandim hamileyken düşük tehlikesi vardı ..... Doktor yazdı . ve daha 8haftalik gebesin ve ben bilmeden o aya kadar ilaç vitamin kullandim çok şükür bebek sağlıklı kontrollerde 22.5 günlük hamileyim ve arlerset mide hapı mmigde şurubu antibiyotik  vitamin hapları kullanıyorum hamile okdugunu öğrendim çok şükür birşey yok sağlıklı elhamdülillah başka doktora da git 1tanesi öğle dedi diye aldırma onu Allah bilir bak çok şükür sağlıklı yavrum 1 ilaç deyil ben kaç ilaç alıyorum 2gunde 3gunde Niğde srubu bitiriyodum istihare namazi kıl Allah tan işte kimse sana iyi yada kötü diyemez Allaha sığın dua et uyu ruyanda rabbim sana  ve ben hala bu ilacı kullanıyorum 

21 Eylül 2021 (47 puan) yorumladı
Valla cnm 2 doktora gittim bir gunde ikiside ayni dedi bende istemem kalbi atan canini kiymayi yasayan 2 cocugum var biri 4 biri 3 yasinda  alalh yardimcim olsun insallah
0 oy
21 Eylül 2021 (2,023 puan) cevapladı
Nerden biliyomus sakat olcagini tamamen saçmalık. Rabbim büyük dua et hiç birşey olmaz inşallah ❤️
21 Eylül 2021 (47 puan) yorumladı
İnsallah ondan baska yardimcim yok zaten
0 oy
21 Eylül 2021 (78 puan) cevapladı
Ve ben 11 sene pisikiyatri ilacı kullandim rahatsizlim vardı depakin akinotan rileptik hamilelimden 1ay önce kestim ilaçları sakat olur aldir Allah bilir dedim çok şükür 
21 Eylül 2021 (47 puan) yorumladı
Suan ne durumdasin canm
21 Eylül 2021 (78 puan) yorumladı
Çok şükür iyi durumdayım elhamdülillah  hamileligimin 3ay boyunca unutkanlık yaşadım hala hatirlamiyorum  unuttum şeyleri ama 3aydan sonra düzeldi yavaş yavaş şimdi çok daha iyiyim ve udrasyon taramalar bebeğim sağlıklı unutma her doktor ümidini bitittiriyor ama esimde bende Allaha sığındık sanatta olsa aldırmama kararı verdik ilimizde çok şükür Allah tan ümit kesilmiyor saglikliyiz ilimizde
21 Eylül 2021 (47 puan) yorumladı
Hep iyi olun insallah
0 oy
21 Eylül 2021 (91 puan) cevapladı
E ne var kullandiysaniz bende kullandim 6 gun boyunca hastaneye gittigimde 5 bucuk haftalik hamile oldumu ogrendim doktorda ilac sayesinde daha iyi tutunmustur dedi suanlik cok sukur bi skntimiz yok 24+6 haftamdayim sakin sende aldir diyenlerin. Lafiyla gidip kendi canina kiyma 
21 Eylül 2021 (47 puan) yorumladı
Sizdemi tarlusal kullandiniz yada baska birader sokturucu
0 oy
21 Eylül 2021 (118 puan) cevapladı
Merhabalar emin olmak istiyorsanız perinatoloji ye gidin kadın doğum un bir üstü gibi bişey oluyor..onların cihazları daha gelişmiş çok faydası olur Allahım sağlıkla kucağınıza almayı nasıl etsin
21 Eylül 2021 (47 puan) yorumladı
Nerde olurki o perinatoloji kadin dogumdami olur yoksa baska bransmi
21 Eylül 2021 (118 puan) yorumladı
Yani şöyle devlette de var olduğunuz ilin internet sitesinde bir bakın isterseniz devletteki ne kadın doğum doktorun yonlendirme yapıyor diye biliyorum ama özelde direk gidebilirsiniz genelde özel hastanelerde yada kendi yerleri oluyor biraz pahalı ama değer yani ben adana da yaşıyorum Hakan kalaycı var onerebilirim ama özelde 600 den basliyor muayenesi ..
21 Eylül 2021 (118 puan) yorumladı
Hakan kalaycı kendi yeri var Seyhan başkent hastanaleri var burada orada da aynı bölüm var sigorta varsa 250 falan ücret
21 Eylül 2021 (47 puan) yorumladı
Cok saol cnm ama ankarada yasiyorum ben
0 oy
21 Eylül 2021 (994 puan) cevapladı
Ablam da adet olmadı tedavisiz bebek sahibi olamadığı için  ihtimal vermedi eczaneden tarlusal aldı adet olmadıkça ağrım oluyor dedi dedi kullandı çok yalvardım allahın işi belli olmaz kullanma diye kullandı 2 3 gün doktora gittik çok bilgili iyi. Bir doktor du maune etti maalesef sakat doğma zihinsel engelli doğma yada tavşan dudak doğma riski yüksek dedi kurtaj oldu ama engelli engelli doğacak diye değil böbrek hatasıydı ilaç kullanması gerekiyor du gebelik döneminde kullanmadı ara verdi vucut dinlensin diye o arada hamile kalmış ilaç lara ara verdiği için düşük olmamış ama tarlusal zaten bir risk oluşturmuş doktor da fırçayı bastı kan tahlili verip emin olmadan neden kullandın diye
21 Eylül 2021 (994 puan) yorumladı
Tabi şöyle bir ihtimal de verdi bunların hiç biri olmaya da bilir sağlıklı dünyaya gelen bebekler de var bu durumda olan ben sadece başınıza gelebilecek ihtimal leri söylüyorum dedi
21 Eylül 2021 (47 puan) yorumladı
Anladim tsk ediyorum
0 oy
21 Eylül 2021 (78 puan) cevapladı

Bu resmi ablaci

image


21 Eylül 2021 (78 puan) yorumladı
Burda 19+1 gunluk
21 Eylül 2021 (47 puan) yorumladı
Allah saglikla kucagina almayi nasip etsin ins yarin tekrar gidecegim doktora perinatoloji bolumune sevk etmesini orda bakilmasini isteyecegim ins iyi haberlerle donerim hamileligime bile sevinemedim
21 Eylül 2021 (78 puan) yorumladı
Sen sevin hamileligine 1ilac kullanmisin ve ayı zaten 2aylik ve iki aylık bebek gelişmemiş oluyor benim tanıdık bir ebe var ona danisimmi ? Mesajları sana atım ? Uygun olurmu tam olarak kaç aylikken kullandin  ilacı ve kaç gün kullandin ? ? Bebege hamileyken ?
21 Eylül 2021 (47 puan) yorumladı
Adet tarihim son 20. Temmuz ilaci 3 eylulde aldim 11 eylulde bitti kutusu 10 gun oldu ilac biteli evet danis canim lutfen  yazmasigim doktor bakmadigim site kalmadi
21 Eylül 2021 (47 puan) yorumladı
5-6 haftalikken kullandim sanirsam hesaplamada o sekil cikiyo

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik fark edilmeden adet söktürücü ilaç kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Gebelik fark edilmeden kullanılan adet söktürücü ilaçların bebeğe etkisi, ilacın içeriğine ve kullanım zamanına göre değişir. İlk haftalarda kullanılan ilaçlarda genellikle 'ya hep ya hiç' kuralı geçerlidir; yani ilaç ya bebeğe ciddi bir zarar vererek düşüğe yol açar ya da bebek ilaçtan etkilenmeden gelişimine devam eder. Ancak kullanılan ilacın prospektüsündeki riskler ve maruziyet süresi, uzman hekim tarafından detaylı bir şekilde değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet söktürücü kullandıktan sonra hamile olduğumu öğrenirsem ne yapmalıyım?
Adet söktürücü kullandıktan sonra gebe olduğunuzu öğrendiğinizde ilk yapmanız gereken şey, ilacın adını ve kullanım süresini not ederek bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurmaktır. Doktorunuz, ilacın etken maddesinin risk kategorisini kontrol ederek gebeliğin durumu hakkında size tıbbi bir yol haritası sunacaktır. Bu süreçte panik yapmadan, ilacı hemen bırakmalı ve uzman görüşü alana kadar başka hiçbir ilaç kullanmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken dönemde kullanılan ilaçlar gebelik takibinde nasıl değerlendirilir?
Erken dönemde kullanılan ilaçlar, gebelik takibinde detaylı ultrason taramaları ve tarama testleri ile yakından izlenir. Özellikle 11-14. haftalar arasında yapılan ense kalınlığı ölçümü ve ikili tarama testi gibi rutin kontroller, bebeğin gelişiminin sağlıklı ilerleyip ilerlemediğini anlamak için kritik öneme sahiptir. Doktorunuz, ilacın olası etkilerini takip etmek için standart takip sürecine ek olarak daha sık periyodik muayeneler önerebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik öncesi kullanılan adet söktürücü ilaçlar risk teşkil eder mi?
Gebelik henüz oluşmadan veya çok erken dönemde kullanılan adet söktürücü ilaçlar, genellikle döllenme gerçekleşmediği veya embriyo henüz anne kanına bağlanmadığı için risk oluşturmayabilir. Ancak ilacın vücuttan atılma süresi ve etken maddesi önemlidir. İlacı kullandığınız tarihler ile gebeliğin başladığı tahmin edilen tarihler arasındaki ilişkiyi doktorunuzla paylaşmanız, risk analizinin doğru yapılması için hayati bir adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlaç kullanımı sonrası gebelik devamı için hangi testler yapılmalı?
İlaç kullanımı sonrası gebeliğin sağlıklı devam edip etmediğini anlamak için doktorunuz rutin kan değerleri, hormon takipleri ve ultrason kontrollerini kullanır. Özellikle kalp atışının duyulması gebeliğin sağlıklı ilerlediğinin en önemli göstergesidir. İleri aşamalarda ise detaylı fetal anomali taraması, ilaca bağlı oluşabilecek riskleri gözlemlemek adına uzman hekim tarafından uygulanması gereken en önemli tetkiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,417 soru

24,668,806 cevap

367,148 kullanıcı

...