Kan pıhtılaşması olanlarda doğumda kanama çok mu olur?

0 oy
962 göst.
24 Eylül 2021 Doğum kategorisinde (150 puan) sordu
Kan pıhtılaşması olanlar doğumda kanama çok mu oluyor 

4 Cevap

0 oy
24 Eylül 2021 (43 puan) cevapladı
Bende merak ediyorum
-Reklam-
0 oy
24 Eylül 2021 (281 puan) cevapladı
Doguma birgun kala igneyi birakiyoruz kanama normal oluyo fazla olmuyo canim
24 Eylül 2021 (87 puan) yorumladı
Devlette canım
24 Eylül 2021 (86 puan) yorumladı
Genelde devlet normal yaptırıyor  risk bir durum yoksa
26 Eylül 2021 (281 puan) yorumladı
Normal yapacaktım birgun boyunca suni sanci aldim acilmam olmadi bebekte gelişim geriliği vardi riske atmak istemediler sezeryan oldum şimdi ikinci gebeliğim normal yapmak istiyorum sezeryan cok zor
26 Eylül 2021 (86 puan) yorumladı
İnşaallah normal olur ikimizin de
Hemen bebisimiz kucağımıza alıp emzirelim
28 Eylül 2021 (281 puan) yorumladı
Amin canım insallah
0 oy
24 Eylül 2021 (86 puan) cevapladı
İnan bende çok merak ediyorum
0 oy
24 Eylül 2021 (70 puan) cevapladı
Oluyor haliyle. Ben oglumda dogum yaptim 4 gun yattim hastanede. Kalktigim an kulak cinlamasi uyuşma derken küt bayiliyordum.kan takviyesi aldim 2 kere. Simdi kizima hamileyim yine kan civitici igne kullaniyorum. Oyle dogumdan once birakmak filan yok, ben aksine dogumdan sonra 20 gun daha vurunmuştum. Smdide oyle olcak. 
25 Eylül 2021 (86 puan) yorumladı
İlk gebeligin miydi?
Hamilelik süreci nasıl geçti?
Doğumun kolay mıydı yoksa kanaman çok mu oldu.
Normal doğum ya ne zaman bıraktınız iğneyi
25 Eylül 2021 (70 puan) yorumladı
Evet ilk gebeligimdi, simdi 2. Ye hamileyim 33 haftalik. Hamilelik surcei igneyle pek alakali degil ama zor gecti bulanti yuzunden. İgne bisey yapmiyor. Dogumum zordu cnku oglum iriydi onunda igneyle alakasi yok. Sadece kanin cividigi icin kanin biraz fazla akiyor. Sezaryen dogumda bir gun once biraktiriyormuş doktorlar gün verdikleri icin. Ama normal dogumun gunu saati bellj olmadigi icin mecbur vurunuyorsn. Ki zaten ignenin civitma etkisi 12 saat. 12 saatten sonra normale donuyor. İgneyi dogurduktan sonra 1 ay daha kullandim sonra biraktim.
25 Eylül 2021 (86 puan) yorumladı
Nerde doğum yaptiniz
25 Eylül 2021 (70 puan) yorumladı
Kayseride oturuyorum canm. özel hastanede dogurdm.
25 Eylül 2021 (86 puan) yorumladı
Özeller genelde sezeryan yapıyor sasirdim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kan pıhtılaşması olanlarda doğumda aşırı kanama riski var mı?
Kan pıhtılaşması (trombofili) olan kişilerde doğumda aşırı kanama riski, kullanılan kan sulandırıcı ilaçların dozuna ve kesilme zamanlamasına bağlıdır. Genellikle doğum öncesi dönemde pıhtılaşmayı önlemek için kullanılan düşük molekül ağırlıklı heparinlerin etkisi, doğumdan yaklaşık 12-24 saat önce sona erdirilerek kanama riski kontrol altına alınır. Bu süreç uzman bir kadın doğum ve hematoloji takibi ile yönetildiğinde, normal bir gebeliğe kıyasla ciddi bir kanama farkı görülmesi beklenmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum öncesi kan sulandırıcı iğneler ne zaman kesilmelidir?
Kan sulandırıcı iğnelerin kesilme zamanı, doğumun türüne ve kullanılan ilacın türüne göre doktorunuz tarafından belirlenir. Planlı bir sezaryen veya normal doğum öncesinde genellikle doğumdan 12 ile 24 saat önce iğne uygulamasına ara verilir. Bu sürenin amacı, epidural anestezi uygulaması sırasında oluşabilecek komplikasyonları önlemek ve doğum sonrası olası kanama riskini minimize etmektir; bu nedenle doktorunuzun talimatlarına tam uyum hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan pıhtılaşması olanlar için sezaryen mi yoksa normal doğum mu daha güvenli?
Kan pıhtılaşması olan gebeler için doğum şekli, sadece pıhtılaşma bozukluğuna göre değil, annenin genel sağlık durumu ve gebelik seyri göz önüne alınarak belirlenir. Her iki doğum yöntemi de uygun kan sulandırıcı protokolü ve uzman takibi ile güvenle gerçekleştirilebilir. Normal doğumun kanama riskinin sezaryene göre daha düşük olduğu bilinse de, pıhtılaşma sorunu olan hastalarda asıl önemli olan doğumun değil, doğum sürecindeki medikal yönetimin doğru yapılmasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan pıhtılaşması olan gebelerde doğum sonrası kanama kontrolü nasıl yapılır?
Doğum sonrası kanama kontrolü, rahim kasılmalarının takibi ve kan sulandırıcı ilaçların ne zaman tekrar başlanacağı ile sağlanır. Doğumdan hemen sonraki ilk birkaç saat içinde rahim toparlanması yakından izlenir ve kanama miktarı düzenli olarak ölçülür. Pıhtılaşma sorunu olan kadınlarda, doğumdan sonraki 6 ile 12 saat içerisinde genellikle düşük dozda kan sulandırıcı tedaviye tekrar başlanarak hem kanama riski hem de pıhtı atma riski dengelenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan pıhtılaşması sorunu yaşayanlar doğumda hangi önlemleri almalı?
Pıhtılaşma sorunu olan gebelerin doğumda alması gereken en önemli önlem, hematoloji ve kadın doğum uzmanlarının ortak bir doğum planı oluşturmasıdır. Gebelik boyunca kullanılan ilaçların düzenli takibi, doğum öncesinde koagülasyon testlerinin yapılması ve doğum ekibine pıhtılaşma bozukluğunun detaylı bildirilmesi gerekir. Ayrıca doğum sonrası erken dönemde ayağa kalkmak ve hareket etmek, kan sulandırıcı tedavinin zamanlamasına uyum sağlamak komplikasyonları engellemek adına atılması gereken temel adımlardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 141 göst.
0 oy
4 cevap 493 göst.
0 oy
3 cevap 297 göst.
8 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde 1anneadayi (905 puan) sordu

1,512,457 soru

24,669,392 cevap

367,171 kullanıcı

...