32+5 haftalık hamileyim, çalışabilir raporu alabilir miyim?

0 oy
430 göst.
24 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (8 puan) sordu
Kizlar ssk dogum parası için çalışamaz raporumu alicam çalışabilir mi alacağım şuan 32+5gunluk olacağım bilgisi olan varmi
Gebelik haftası 32

2 Cevap

0 oy
24 Eylül 2021 (282 puan) cevapladı
Sgk için 32. Hafta ile beraber çalışamaz raporu alacaksınız. Şuan çalıştığınız brüt  maasin ortalama 2/3 oranında aylık maaşı alacaksınız. Ama ödemeler dogum yapıp dogum raporunu işyerinize teslim ettikten sonra başlıyor.
24 Eylül 2021 (282 puan) yorumladı
Sgkniz aktif olması gerekiyor. E devlet üzerinden kontrol edin. Eğer sgkniz yatirilmiyorsa dogum raporu hakkınız olmuyor.
24 Eylül 2021 (282 puan) yorumladı
32. Haftada mutlaka ya çalışabilir ya da çalışamaz raporu almanız gerekiyor bence ihmal etmeyin.
24 Eylül 2021 (167 puan) yorumladı
Kendinizmi ödeüyorsunuz sgk yı. Gebelik için 120 gün şartı vardı onu mu doldurmadınız
24 Eylül 2021 (8 puan) yorumladı
Geçen sene pandemonium ilk sürecinde başlattım tup mide ameliyatı için yaklasik 2 yıl olucak babamın yanında çalışıyor gözüküyorum  e devlet şifresi aldım geldim sabah muhasebeci bir sorun yok diye ekran resmi artı çalışan gözüküyorum ya doktor beni başından gönderdi bilemiyorum ozele gitsem daha iyi olucak sanki
24 Eylül 2021 (282 puan) yorumladı
Benim bildiğim kadarıyla çalışamaz raporunu alırken sgkli.olmaniz yeterli.Calisamaz raporunu aldıktan sonra 112 gün sgkli olmaniz gerekiyor.
-Reklam-
0 oy
24 Eylül 2021 (208 puan) cevapladı
32.haftada calisamaz raporu alman gerekiyo canım bende senin gibi bir hafta geç gittim bir haftani vermezler dedi doktorun sekreteri. Eğer çalışmaya devam etmek istiyorsanda 37.haftana kadar calisabiliyosun en fazla onun içinde yine 32.haftanda çalışabilir raporu  almanız lazım ki kullanmadığıniz günler doğum sonrasına aktarılabilsin diye yani hemen gidin bence gününüz de geçmiş ihmal etmeyin aklınıza takılan tüm soruları sorabilirsiniz yardımcı olmaya çalışırım elimden geldiğince
24 Eylül 2021 (8 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim 31 hafta 5 günlükken 32 hafta değilsin diyerek vermedi salladı devlet 32 3 günlüktü sistemde gözükmüyor düşmemiş olabilir daha dedi hafta ici kontrol ettir dedi günün geçiyor dedim yok olur sorun teşkil etmez dedi
24 Eylül 2021 (208 puan) yorumladı
Banada 31+6 da gelmen gerekirdi geç kalmissin demişti 32+0 da gitmiştim raporu 33 haftalık vermişti tekrar gittiğimde sordum bir hafta kayma olabiliyo dediler banada anladığım kadarıyla işlerine geldiği gibi :( siz peşini bırakmayın yine sizin hakkınız sonuçta

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

32 haftalık hamileyim, çalışabilir raporu alırsam doğum param etkilenir mi?
32. haftada çalışabilir raporu almanız, doğum izninizin bir kısmını doğum sonrasına aktarmanızı sağlar ancak doğum parası (analık iş göremezlik ödeneği) hakkınızı kaybetmezsiniz. Doğum parası, doğumdan önceki 1 yıl içinde en az 90 gün kısa vadeli sigorta primi bildirilmiş olması şartıyla ödenir. Çalışabilir raporu almak, sadece izni daha geç başlatmanıza olanak tanır, ödenek miktarını düşürmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum parası için çalışamaz raporu ne zaman alınmalıdır?
Doğum parası ve analık izni için çalışamaz raporunun, doktorunuzun uygun görmesiyle 32. haftadan itibaren alınması gerekir. Eğer 32. haftada çalışmaya devam edip 37. haftaya kadar çalışabilir raporu alırsanız, bu süreleri doğum sonrasına ekletebilirsiniz. 37. haftadan sonra ise yasal olarak çalışmanız mümkün değildir ve mutlaka çalışamaz raporuna geçiş yapmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
32+5 günlük hamileyim, çalışabilir raporu almam için geç mi kaldım?
32+5 günlük hamileyken çalışabilir raporu almanız için geç kalmış sayılmazsınız. 32. haftadan 37. haftaya kadar olan süreçte dilediğiniz zaman doktorunuza başvurarak çalışabilir raporu talep edebilirsiniz. Önemli olan, 37. haftayı doldurmadan önce raporunuzu sisteme işletmiş olmanızdır. Bu tarihten sonra çalışabilir raporu düzenlenemez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çalışabilir raporu ile çalışamaz raporu arasındaki fark nedir?
Çalışabilir raporu, 32. haftadan 37. haftaya kadar olan dönemde işinize devam etmenize ve bu süreleri doğum sonrasına aktarmanıza yarar. Çalışamaz raporu ise doğum öncesi izninizi başlatır ve bu tarihten itibaren prim yatışı durdurularak SGK üzerinden geçici iş göremezlik ödeneği süreci başlar. İki rapor türü de doğum parası alma hakkınızı doğrudan etkilemez, sadece iznin zamanlamasını değiştirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum parası hesaplanırken çalışılan günlerin etkisi nedir?
Doğum parası, doğumdan önceki son 3 aylık brüt kazancınızın ortalaması üzerinden hesaplanır. 32. haftadan sonra çalışmaya devam etmeniz durumunda, çalışmaya devam ettiğiniz günlerin maaş ödemesi işveren tarafından yapılır. Raporlu olduğunuz (çalışamaz olduğunuz) günlerde ise SGK, kazancınızın belli bir oranında iş göremezlik ödeneği öder. Dolayısıyla çalışmak, o günler için tam maaş almanızı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,734 soru

24,673,046 cevap

367,375 kullanıcı

...