Gebelikte vitamin ilacı kullanmasam bir sorun olur mu?

0 oy
1,383 göst.
29 Eylül 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (312 puan) sordu
Merhaba hanımlar hamileyken vitamin ilacı kullanmayan varmı ? Değerlerim iyi bir sıkıntı yok

13 Cevap

0 oy
29 Eylül 2021 (6,204 puan) cevapladı
Ben kullanmıyorum, değerlerim de iyi çok şükür.
-Reklam-
0 oy
29 Eylül 2021 (507 puan) cevapladı
İlk üç ay methil form da folat kullandım. En iyi emilen o. Hiç bir şey kullanmasam da mutlaka ocean ın d vitamini kullandım. Şu an 38 haftadayım. B12 ve d vitamini kullanıyorum. Grip olmamak için D vitamini mutlaka yüksek tutmalısınız malum mevsim gecişi. Covid dönemi hiç yakalanmayan D vitamini 75 seviyesinde tutanlar oluyor tavsiyem eksik etme
0 oy
29 Eylül 2021 (1,051 puan) cevapladı
Ocean mummy ve d vitamini kullanıyorum ben 16 haftadan beri 30 dayım şuan. 16 ya kadarda folk asit takviyesi verdi doktkr
0 oy
29 Eylül 2021 (1 puan) cevapladı
4aylik benimki şimdiye kadar hiç Bend e kullanmadım vitamin ilaçlarını falan 
29 Eylül 2021 (402 puan) yorumladı
Bende 4 aylığım bende kullanmadım ama sanki değerlerim düşük gibi kendimi sürekli halsiz hissediyorum ve saçlarım çok dökülüyor yarın kan tahlili verip ilaç yazdırmayı düşünüyorum
0 oy
29 Eylül 2021 (640 puan) cevapladı
Çocuk depolarını yiyor ama .. sıkıntısını sonradan görürsün saç dökülmesi diş çürümesi falan.. bende ilk gebelikte önemsemedim ama.bebege vitamin mineral kilo aldırıyor bu bebeğim ilkine göre daha kilolu mesela 
29 Eylül 2021 (312 puan) yorumladı
Aslında 20 haftalığa kadar kullandım 5 haftadır kullanmıyorum annemlerde kaldı ilacım tekrar gidip yazdırmaya fırsatım olmadım acaba bir zararı olurmu diye düşündüm
29 Eylül 2021 (640 puan) yorumladı
Kullansanız daha iyi siz bilirsiniz tabi
0 oy
29 Eylül 2021 (396 puan) cevapladı
İlk 3 ay folic asit kullandım. Sonra da kan ilacı ve d vitamini kullandım.  Bi doktor omega olan vitamini önerdi onu bi kutu aladim ara ara içtim sürekli içmedim. 
0 oy
29 Eylül 2021 (184 puan) cevapladı
Ben kullanmıyorum. Verdikleri kan ve demir ilaçları aşıri derecede gaz sancısı yaptı bende. O acıyı cekmektense kullanmam dedim. Resmen her gün kıvranıyodum sancidan ne yatabiliyorsun ne oturabiliyorsun. 
29 Eylül 2021 (724 puan) yorumladı
Canım doktoruna dersen ilaçları değiştirir farklı marka verir. Rahatlarsin
0 oy
29 Eylül 2021 (211 puan) cevapladı
Bende kullanmıyordum taki bu güne kadar bütün hepsi dip yapmış d vitamini b12 vitamini demir depoları kan hepsi düşmüş şimdi iğne yaptırmaya başlayacağım mecbur kullanıcam artık 
0 oy
29 Eylül 2021 (68 puan) cevapladı
Bende kullanmıyorum çok şükür hiç bir sorun yok
0 oy
29 Eylül 2021 (195 puan) cevapladı
Benim de değerlerim çok şükür her zaman iyidir ama geçen ay malesef covid olunca sıkıntı yaşadım yani demiri ve kanım düşmüş şimdi takviye alıyorum. Doğuma 1 ay var. Bende her şeyim iyi diye aldırış etmiyordum. Olmadık anda bu çıktı. Doğuma kadar inşallah toparlar. Yani diyeceğim hiç olmazsa gün aşırı al ne olur ne olmaz 
29 Eylül 2021 (312 puan) yorumladı
Çok geçmiş olsun
29 Eylül 2021 (195 puan) yorumladı
Demiri 37 çıktı gynoferon kullanıyorum 1 hafta oldu. Aslında çok halsizim bu biraz iyi geldi. Midemi de diğer ilaçlar gibi rahatsız etmedi
29 Eylül 2021 (195 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
29 Eylül 2021 (953 puan) yorumladı
Bende aynısını kullanıyorum iyi gelir inşallah
29 Eylül 2021 (195 puan) yorumladı
İnşallah
0 oy
29 Eylül 2021 (724 puan) cevapladı
Canım ben arada kullanmadım bulantım oluyor diye. O haftalarda bebeğimin çok az kilo aldığını farkettim. Vitamini düzenli kullanınca gelişimi daha güzelleşti. Ayrıca kan değerlerim iyiydi. Doktor yine de kan hapını başladı ve kan değerlerim sınırlarda geziyor şuan. Haftan ilerledikçe vitamin ve demir değerlerin düşüyor. Bence kullanmalı her hamile ek takviyeleri
0 oy
29 Eylül 2021 (5 puan) cevapladı
Ben hiç bir şey kullanmıyorum hata sasiracaksiniz daha hiç doktora bile gitmedim14 haftalık hamileyim
29 Eylül 2021 (312 puan) yorumladı
Kese göründümü kalp atışı vs diye baktırmaya gitmedinizmi
29 Eylül 2021 (5 puan) yorumladı
Hayir  eşim saolunsun götürmüyor beni
29 Eylül 2021 (312 puan) yorumladı
Çalıştığı içinmi götüremiyor
29 Eylül 2021 (777 puan) yorumladı
Eşinizin götürmesini neden bekliyorsunuz. Yaşadığınız şehirde hastane yok mu kendiniz gidin.
0 oy
29 Eylül 2021 (1,023 puan) cevapladı
Ben ilk oğlumda kullanmadım doğumdan sonra çok saçlarım döküldü bunda kullanıyorum  o yüzden
29 Eylül 2021 (1,346 puan) yorumladı
Ben kullandım yine döküldü :/ doğumdan sonra baya döküldü
29 Eylül 2021 (1,023 puan) yorumladı
Kan degerleriyle alakalı ama.sizin belki zaten dusuktur benmki normalde yüksek bile ben o yüzden kullanmadım doğum zamanında 11 di sonrasında demek çok düştü ki on kısmı komple açıldı
29 Eylül 2021 (1,346 puan) yorumladı
Şuan kan değerlerim hepsi iyi doktora gittim doğumdan sonra normalmiş
29 Eylül 2021 (1,023 puan) yorumladı
Bilemicem ben yinede bu kez kullanicam cunki çok üzülmüştüm kel mi kalicam.die

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte vitamin ilacı kullanmazsam bebeğime bir zararı olur mu?
Gebelikte vitamin kullanımı, kan değerleriniz ve beslenme düzeninize göre doktorunuz tarafından değerlendirilmelidir. Eğer kan değerleriniz normalse ve dengeli besleniyorsanız, doktorunuz takviyeye gerek duymayabilir. Ancak bebeğin beyin ve kemik gelişimi için gerekli olan folik asit, demir ve kalsiyum gibi değerlerin eksikliği risk oluşturabilir; bu nedenle tahlil sonuçlarınıza göre doktorunuzun onayı olmadan ilaç kullanımını bırakmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kan değerleri iyiyken vitamin kullanmayı bırakmak doğru mu?
Kan değerlerinin iyi olması, mevcut beslenme düzeninizin vücudunuzun o anki ihtiyacını karşıladığını gösterir ancak hamilelik ilerledikçe bebeğin ihtiyacı artacaktır. Gebeliğin ikinci ve üçüncü trimesterinde demir ve vitamin ihtiyacı genellikle yükselir. Değerleriniz iyi olsa bile, doktorunuzun takip ettiği periyodik kan testleri ile bu durumun sürdürülebilir olup olmadığına karar verilmeli ve kendi başınıza vitamin kullanımını sonlandırmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hangi durumlarda vitamin takviyesi kullanmak zorunludur?
Hamilelikte vitamin takviyesi kullanımı, özellikle demir eksikliği anemisi, folik asit seviyesi düşüklüğü veya yetersiz beslenme durumlarında zorunlu hale gelir. Ayrıca çoğul gebeliklerde veya besin emilimini etkileyen kronik rahatsızlıklarda doktorlar mutlaka takviye önerir. Sağlıklı bir hamilelik sürecinde bile bebeğin nöral tüp gelişimi ve iskelet sistemi için ilk aylarda folik asit, son aylarda ise demir desteği uzmanlarca standart olarak tavsiye edilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğal beslenerek gebelikte vitamin ihtiyacını tamamen karşılayabilir miyim?
Doğal beslenmek hamilelikte temel olsa da, modern tarım ürünlerinin besin değerlerindeki düşüş ve hamileliğin artan metabolik ihtiyacı nedeniyle sadece gıdalar bazen yetersiz kalabilir. Özellikle B12, D vitamini ve demir gibi maddelerin besinlerden yeterli miktarda emilimi zor olabilir. Doktorunuz beslenme düzeninizi inceleyerek, eksik kalan kısımları doğal yollarla mı yoksa farmakolojik takviyelerle mi tamamlamanız gerektiğine karar verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte vitamin kullanmamak ilerleyen haftalarda nelere yol açabilir?
Gebelikte vitamin takviyesi kullanmamak, değerleriniz düştüğünde halsizlik, anemi (kansızlık) ve bebeğin gelişiminde yavaşlama gibi sağlık sorunlarına yol açabilir. Özellikle demir eksikliği erken doğum riskini artırabilirken, folik asit eksikliği bebekte gelişimsel anomalilere neden olabilir. Bu nedenle değerleriniz şu an iyi olsa bile, hamileliğin ilerleyen haftalarında yapılacak rutin kontrollerde vitamin ihtiyacınızın yeniden değerlendirilmesi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
14 cevap 1,077 göst.
18 Eylül 2020 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Miniğimmmm (878 puan) sordu
0 oy
4 cevap 581 göst.
0 oy
2 cevap 233 göst.
0 oy
6 cevap 592 göst.

1,512,781 soru

24,673,736 cevap

367,415 kullanıcı

...